Är PORR otrohet?
Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?
Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?
En åsikt som framkommer med jämna mellanrum är att det är "respektlöst" av en man att titta på porr i ett förhållande om kvinnan inte tycker om att han gör det.
Problemet är att jag inte fattar på vilket vis det angår min fru om jag tittar på porr så länge jag inte gör det inför henne? det är väl helt och hållet min ensak om jag vill sitta och läsa en porrtidning på muggen så länge jag inte låter den ligga framme eller om jag kollar in en porrsida då hon inte är hemma. Det är ju knappast så att jag utför en handling mot henne som hon lider skada av så länge det inte är så att hon inte får sex så ofta hon vill.
"respekt" för mig är att man inte gör något mot sin partner som man inte skulle acceptera själv och att man stöttar varandra i arbetsliv/samliv/intressen.
Är det inte "respektlöst" att kräva att någon annan skall sluta med något som den personen gillar bara för att man själv inte gillar samma sak eller lider av svartsjuka?
Jag är ledsen att säga det men tyvärr genomgår nog mannen hjärna inte någon omfattande förändringsprocess efter att han träffat en partner. De flesta män blir nog upphetsade av precis samma saker efter att man ingått ett förhållande som man gjorde innan och vad man upplever som upphetsande grundar sig på vad som är positivt för artens fortlevnad. Det har nada med kärlek att göra.
Jag kräver inte att min fru skall konvertera till någon typ av nunna bara för att hon är tillsammans med mig, jag blir snarare orolig om hon inte blir uphetsad av att se en vältränad, halv/helnaken man eftersom då är det något fel på hennes fortplantningsinstinkter. Varför skulle jag bli svartsjuk över det? det är ju inte konstigare än att hon har menstruation eller någon annan kroppslig funktion.
Jag blir glad då hon vill ha sex med mig eftersom det uppenbarligen betyder att hon fortfarande ser mig som attraktiv efter 10 års förhållande men om hon föredrar att ha sex med sig själv så får jag respektera det.
Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande:
Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande: