• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • brt

En åsikt som framkommer med jämna mellanrum är att det är "respektlöst" av en man att titta på porr i ett förhållande om kvinnan inte tycker om att han gör det.

Problemet är att jag inte fattar på vilket vis det angår min fru om jag tittar på porr så länge jag inte gör det inför henne? det är väl helt och hållet min ensak om jag vill sitta och läsa en porrtidning på muggen så länge jag inte låter den ligga framme eller om jag kollar in en porrsida då hon inte är hemma. Det är ju knappast så att jag utför en handling mot henne som hon lider skada av så länge det inte är så att hon inte får sex så ofta hon vill.

"respekt" för mig är att man inte gör något mot sin partner som man inte skulle acceptera själv och att man stöttar varandra i arbetsliv/samliv/intressen.

Är det inte "respektlöst" att kräva att någon annan skall sluta med något som den personen gillar bara för att man själv inte gillar samma sak eller lider av svartsjuka?

Jag är ledsen att säga det men tyvärr genomgår nog mannen hjärna inte någon omfattande förändringsprocess efter att han träffat en partner. De flesta män blir nog upphetsade av precis samma saker efter att man ingått ett förhållande som man gjorde innan och vad man upplever som upphetsande grundar sig på vad som är positivt för artens fortlevnad. Det har nada med kärlek att göra.

Jag kräver inte att min fru skall konvertera till någon typ av nunna bara för att hon är tillsammans med mig, jag blir snarare orolig om hon inte blir uphetsad av att se en vältränad, halv/helnaken man eftersom då är det något fel på hennes fortplantningsinstinkter. Varför skulle jag bli svartsjuk över det? det är ju inte konstigare än att hon har menstruation eller någon annan kroppslig funktion.

Jag blir glad då hon vill ha sex med mig eftersom det uppenbarligen betyder att hon fortfarande ser mig som attraktiv efter 10 års förhållande men om hon föredrar att ha sex med sig själv så får jag respektera det.

• Johan o Carro
    Anonym skrev 2008-08-28 22:21:18 följande:
    Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande: Alla är inte lika.... ni som är för porr får väl acceptera att det finns dom som inte är för det helt enkelt.. jag tittar inte på det och jag lider inte, det är ju mitt eget val. jag behöver inte ha ett fantasisexliv för att må bra, mitt sexliv är redan bra.
    Det klart att jag respekterar att det finns dom som inte tycker om porr! Men jag förstår liksom fortfarande inte var problemet är om ens partner vill titta på porr? Det handlar om dålig självkänsla - inget annat.
  • Johan o Carro
    Anonym skrev 2008-08-28 22:21:18 följande:
    Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande: Alla är inte lika.... ni som är för porr får väl acceptera att det finns dom som inte är för det helt enkelt.. jag tittar inte på det och jag lider inte, det är ju mitt eget val. jag behöver inte ha ett fantasisexliv för att må bra, mitt sexliv är redan bra.
    Och fantasisexliv? Vad menar du då? Onani?
  • Jordgubbssmak
    Svar på #231
    Jag håller med dig i det mesta du skriver, men inte sista meningen "om hon föredrar att ha sex med sig själv så får jag respektera det"
    Jag hade nog lämnat ett förhållande där min partner föredrog att ha sex med sig själv. Då är det nått som är fel eller saknas och vi har inte längre en sådan relation som är baserat på det jag tycker att ett förhållande ska innehålla. Föredrar han sig själv ska han nog inte leva med mig.
  • brt
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-12 10:21:54 följande:
    Svar på #231. Föredrar han sig själv ska han nog inte leva med mig.
    Jag menar då inte kroniskt föredrar att ha sex med sig själv utan någon gång ibland.

Ibland kan man ju faktiskt föredra att ha sex med sig själv p.g.a att man är sur på sin partner eller inte tänder på denne just för stunden p.g.a av graviditet/rökning/fylla eller något i den stilen.
  • enny signatur
    brt skrev 2008-10-12 01:09:31 följande:
    En åsikt som framkommer med jämna mellanrum är att det är "respektlöst" av en man att titta på porr i ett förhållande om kvinnan inte tycker om att han gör det.Problemet är att jag inte fattar på vilket vis det angår min fru om jag tittar på porr så länge jag inte gör det inför henne? det är väl helt och hållet min ensak om jag vill sitta och läsa en porrtidning på muggen så länge jag inte låter den ligga framme eller om jag kollar in en porrsida då hon inte är hemma. Det är ju knappast så att jag utför en handling mot henne som hon lider skada av så länge det inte är så att hon inte får sex så ofta hon vill."respekt" för mig är att man inte gör något mot sin partner som man inte skulle acceptera själv och att man stöttar varandra i arbetsliv/samliv/intressen.Är det inte "respektlöst" att kräva att någon annan skall sluta med något som den personen gillar bara för att man själv inte gillar samma sak eller lider av svartsjuka?Jag är ledsen att säga det men tyvärr genomgår nog mannen hjärna inte någon omfattande förändringsprocess efter att han träffat en partner. De flesta män blir nog upphetsade av precis samma saker efter att man ingått ett förhållande som man gjorde innan och vad man upplever som upphetsande grundar sig på vad som är positivt för artens fortlevnad. Det har nada med kärlek att göra.Jag kräver inte att min fru skall konvertera till någon typ av nunna bara för att hon är tillsammans med mig, jag blir snarare orolig om hon inte blir uphetsad av att se en vältränad, halv/helnaken man eftersom då är det något fel på hennes fortplantningsinstinkter. Varför skulle jag bli svartsjuk över det? det är ju inte konstigare än att hon har menstruation eller någon annan kroppslig funktion. Jag blir glad då hon vill ha sex med mig eftersom det uppenbarligen betyder att hon fortfarande ser mig som attraktiv efter 10 års förhållande men om hon föredrar att ha sex med sig själv så får jag respektera det.
    är itne de tosm med vanlgi otrohet?
  • enny signatur

Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande:

Så du tror att bara för att man blir ett par så slutar killen att onanera? Knappast. Tror inte tjejen gör det heller för den delen.
    why not?
  • Cha Cha
    Anonym skrev 2008-08-28 09:31:31 följande:
    oj vad jag känner igen mig i detta.min sambo har ljugit för mig flera gånger. första gfången under 2 års tid då han blev smått beroende och tittade jämt - då jag var borta ur hemmet. Laddade ner. Enligt mig verkade han besatt.Det har för oss varit många turer fram och tillbaka och ibland undrar jag om det någonsin ska bli bra igen. Hur ska vi göra? Jag kommer aldrig att gå med på att han "får" ladda ner pfilm från nätet. Det känns fruktansvärt efter alla de gånger han ljugit för mig. Han har till och med ljugit fast jag frågat lugnt, inte varit arg, bara nyfiken, jag har gett honom alla möjligheter. (min version)Men det har nåt den punkten att vi ha rköpt hem film och tittat tillsammans. Jag äcklas av det mesta så vi har köpt lite mjukporr. Kan inte med att se det jag kallar för sjuka saker/uttnyttjande/smutsigt. Men han verkar tycka det är okej i alla fall. Men nu vill han börja titta själv också. Och vem är jag egentligen att hindra honom?Jag vet att det är helt absurt. Jag har ingen rätt att säga att "du får inte". Chansen är att han börjar smyga och ljuga igen. Dessutom blir han manipulativ, börjar bråka och säga vad som är fel på mig: jag är en diktator och det är värre här än i ett fängelse, mördare behandlas bättre och allt vad det är. För han vet att jag då låter honom titta för husfridens skull.Jag älskar honom. Vi har allt tillsammans.Vad är det för fel på mig. Jag vill inte att han ska titta på porr hela tiden. Alltså en eller två gånger i månaden vore helt okej, men om jag inte är så här kontrollerande som jag är så vet jag att det skulle bli i stort sett dagligen. Innan han går till jobbet, eller på kvällen då barnen sover och jag är borta. Eller då jag går till affären och han blir själv hemma i en kvart. Jämt då tillfälle finns. Det känns inte ett dugg bra.vad ska jag göra?Bara låta honom titta hur mycket han vill?
    Låter inte alls bra tyvär. Kan nog vara så att han blivit beroende...precis som man kan bli spelberoende, sexmissbrukare o narkoman mm Att ni dessutom har barn där hemma klingar illa. Jag skulle kontakta familjerådgivningen. Du ska inte gå med på ngt du inte vill eller känner olust inför..och din man borde kunna respektera och förstå detta om du är tydlig. Jag förstår inte varför du tvingar dig själv att sitta och titta på ngt du känner obehag inför? Detta ger ju fel signaler till mannen om inte..Du måste vara tydlig och bestämd dvs lite gnäll räcker inte. Har han sedan ett omättligt behov av detta är det ett tecken på att allt inte står rätt till...Har du frågat honom varför? Har du förklarat hur du verkligen känner djupt inom dig? Lycka till
  • Cha Cha
    ordningskonstapel skrev 2008-07-16 21:38:53 följande:
    Svar på #8Ja, för då är det en helt annan sak. Att titta på en film eller läsa en tidning och se på bilder och fantisera till det är inte samma sak som att bestämma en träff med en person irl som man betalar för att se när denne tillfredsställer sig själv.Kvinnorna som han ser på i filmen och som han fantiserar om vid just det tillfället är inget han vill prova på irl. Det stannar endast vid fantasi.
    Hur kan du veta det?
  • Cha Cha

Johan o Carro skrev 2008-08-28 19:36:30 följande:

Så du tror att bara för att man blir ett par så slutar killen att onanera? Knappast. Tror inte tjejen gör det heller för den delen.
    Man blir nog sublimare...med hänsyn till sin partner om inte annat!
Svar på tråden Är PORR otrohet?