• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 21:19:58 följande:
    Okej, men jag förstår fortfarande inte varför du valt att leva i ett monogamt äktenskap om du drömmer om trekanter, p.g.a. tidigare positiva upplevelser? Då är du väl inte fullt redo att binda dig, eller har jag fel? Kanske ett polygamt alternativ vore mer passande, så du får leva ut dina fantasier fullt ut, menar jag...? Så skulle jag nog gjort i din sits i alla fall, men på dig låter det ju som du redan lever så.
    Ja det låter verkligen så.
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 20:53:53 följande:
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
    Vanliga filmer har såvitt jag vet oftast en handling utöver en kort frekvent sekund av en eventuell sexakt. Dessutom är det ytterst sällan man ser könsorgan i närbild på en vanlig såkallad tex komedi, eller thriller.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:42:21 följande:
    Givetvis finns det säkert bra amatörporr där dom som medverkar ställt upp på egen fri vilja och där båda parterna är överrens om att vilja visa upp sin hemmagjorda rulleMen vad jag menar är att man aldrig kan vara säker på att dom som medverkar gör det av såkallad "fri vilja". Såvida du inte pratat med personerna som medverkar personligen eller känner dom.
    Säker kan man nog inte vara på något här i livet. Däremot kan man göra rimliga gissningar i de allra flesta fallen. Att se skillnad på fejk och äkta i de här sammanhangen är faktiskt inte särskilt svårt.
  • Valkyriah
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:42:21 följande:
    Givetvis finns det säkert bra amatörporr där dom som medverkar ställt upp på egen fri vilja och där båda parterna är överrens om att vilja visa upp sin hemmagjorda rulleMen vad jag menar är att man aldrig kan vara säker på att dom som medverkar gör det av såkallad "fri vilja". Såvida du inte pratat med personerna som medverkar personligen eller känner dom.
    Det är väl klart som korvspad att man aldrig någonsin kan vara 100% säker,inte på någonting här i livet.
    Överlag tycker jag man relativt snabbt ser om det är äkta njutning eller inte,sen finns det de som säkert bara är väldigt bra skådespelare men som sagt det jag framförallt tänder på är att se andra människor njuta av det de gör tillsammans.

Slutsatsen är trots allt att det finns både bra och dålig porr,porr kommer alltid att finnas,bra som dålig,sex säljer.

nu kan vi väl återgå till det som det egentligen handlar om ?
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:12:17 följande:
    Varför håller du på och *ler* hela tiden? Finns en hel del sexsidor där man kan prata och se par ha sex.Sen kan man givetvis inte veta om båda partner är med på att visa det men nu var det ju njutningen mellan paren det handlade om,du går från ot till ot Så ska vi återgå till vad tråden handlar om?
    För att jag kan*ler*

Nej enligt mig handlade det inte om njutningen mellan paren. Det handlade om både njutningen och "den såkallade" "frivilligheten" som man onekligen inte kan veta om den existerar eller inte såvida man inte känner personerna villsäga. Jag har hela tiden pratat om frivillighet och om man kan vara "säker" på denna! Men nu återgår vi till ämnet i ts. Med andra ord om man anser att porr är otrohet. Jag anser det. Även om det inte är den primära anledningen till varför jag är porrmotståndare!
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:28:47 följande:

Exakt! Nu är jag lite OT, men jag blir otroligt förvånad över att människor inte pratar om sånt här innan de bestämmer sig för att starta en seriös relation. Jag har alltid "testat" mina tilltänkta för att kolla så vi är på samma våglängd...det måste man i alla fall göra om man har åsikter som är väldigt bestämda åt något håll.
    Det har du rätt i. Jag skulle aldrig kunna leva med en människa som inte har samma värderingar ( kring dom väsentligaste ämnena) som jag.
  • Valkyriah
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:50:14 följande:
    För att jag kan*ler*Nej enligt mig handlade det inte om njutningen mellan paren. Det handlade om både njutningen och "den såkallade" "frivilligheten" som man onekligen inte kan veta om den existerar eller inte såvida man inte känner personerna villsäga. Jag har hela tiden pratat om frivillighet och om man kan vara "säker" på denna! Men nu återgår vi till ämnet i ts. Med andra ord om man anser att porr är otrohet. Jag anser det. Även om det inte är den primära anledningen till varför jag är porrmotståndare!
    Och jag anser det inte
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:45:53 följande:

Säker kan man nog inte vara på något här i livet. Däremot kan man göra rimliga gissningar i de allra flesta fallen. Att se skillnad på fejk och äkta i de här sammanhangen är faktiskt inte särskilt svårt.
    Finns folk som fejkar bra orgasmer*s*
    Oavsett så handlar det inte om dom får orgasm eller inte. Det handlar om att båda parterna ska tycka det är okej att visa upp sin hemmagjorda p-film på tex en offentlig sajt för amatörporr. Det händer ofta att människor lägger ut privata filmer sk amatörporr för att hämnas på sin partner. Med den tanken i bagaget hade jag inte kunnat sitta och njuta åt en film där man faktiskt inte kan vara säker på att dom medverkande "frivilligt" ställt upp på att exploatera sina kroppar offentligt.
  • Tigerakira
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:40:27 följande:
    Men i en novell finns inga människor att titta på. I en novell använder man sin fantasi för att föreställa sig människorna som medverkar.
    Ok så själva "problemet" är ett han ser andra nakna kvinnor om han kollar på porr?
    För mej iaf handlar ju porrsurfandet om att jag fantisera om det efteråt och på så vis blir kåt och vill ha sex med min parner. Villket jag ju oxå gör om jag läser något porrigt/erotisk. Vad är skillnaden? Båda är ju fantasier.
  • Anonym (Mimmi)

Och jag anser det definitivt inte heller.
    Dessutom noterar jag att de allra flesta som svarat hittills tycker att det inte är otrohet.

Svar på tråden Är PORR otrohet?