• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • gosetussen
    Trandansen skrev 2008-07-17 18:15:11 följande:
    Sånt sex har jag aldrig sett på porrfilm, åtminstone inte ur kvinnligt perspektiv. Att fejka orgasm är för mig inte förenat med att njuta. Och just för att jag aldrig kan veta om de njuter på riktigt tar jag hellre avstånd från alltsammans.
    Precis så resonerar jag också. Man kan aldrig vara säker på att dom som medverkar njuter och spelar in porr för att dom är tex exhibitionister som njuter av att visa upp sina kroppar som andra kan sitta och runka/onanera till. Om man inte känner dom som medverkar så kan man inte veta anser jag.
  • Valkyriah
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:03:26 följande:
    Det som är bra porr för dig, är en tragedi för dom som medverkar.
    Bra porr för mig är när njutningen och sexet är äkta.
    Du måste ju medge att det finns bra porr också där ingen mår dåligt,likaväl som jag hoppas att alla är rörande överns om att dålig porr med fel grund till det hela existerar.

Inget är svart eller vitt.
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Bempan

Såklart det inte är otrohet att titta på porr. Isåfall vore det otrohet att onanera över huvudtaget. Man är väl inte alltid sugen samtidigt?!

• gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 18:21:41 följande:
    Finns massor av härligt amatörporr,där tex par har sex och väljer att lägga upp det på nätet
    Och du vet att det är frivilligt att dom lagt ut det på nätet från båda parter? Det kan man aldrig veta. Det kanske har tagit slut mellan dom och så vill den ena partnern hämnas och lägger ut deras hemmagjorda amatörrulle på nätet*ler* händer ganska ofta dessvärre*
  • Eka80

Bara för att man tittar på porr betyder ju inte det att man är otrogen! Så länge man inte gör något av sina fantasier med någon annan spelar det väl ingen roll?

• Valkyriah
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:05:22 följande:
    Och njutningsbar sex är du säker på att dom som medverkar känner och tycker?? Nej det är inte det tråden handlar om det har du rätt i. Den handlar om man anser att det är otrohet eller inte. Så vi fortsätter att hålla oss där annars blir det för OT*ler*
    Ja,nu var det ju faktiskt du som började diskutera helt andra saker än ts och fortsätter med det

Jag återgår gärna till det tråden handlar om.
  • Trandansen
    Eka80 skrev 2008-07-17 21:08:58 följande:
    Bara för att man tittar på porr betyder ju inte det att man är otrogen! Så länge man inte gör något av sina fantasier med någon annan spelar det väl ingen roll?
    Om porrtittande i en relation är otrohet eller inte råder det uppenbarligen delade meningar om. Nån exakt definition på otrohet verkar heller inte finnas. Därför är din "sanning" lika sann som min. Lägg gärna till "... tycker jag" istället för att få det som att låta att allt du skriver är sant.
  • Valkyriah
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:08:44 följande:
    Och du vet att det är frivilligt att dom lagt ut det på nätet från båda parter? Det kan man aldrig veta. Det kanske har tagit slut mellan dom och så vill den ena partnern hämnas och lägger ut deras hemmagjorda amatörrulle på nätet*ler* händer ganska ofta dessvärre*
    Varför håller du på och *ler* hela tiden?
    Finns en hel del sexsidor där man kan prata och se par ha sex.Sen kan man givetvis inte veta om båda partner är med på att visa det men nu var det ju njutningen mellan paren det handlade om,du går från ot till ot

Så ska vi återgå till vad tråden handlar om?
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:56:39 följande:
    Jag anser inte att man skall konsumera porr överhuvudtaget så vilken slags porr du konsumerar eller inte konsumerar spelar ingen roll. Men jag håller definitivt inte med dig när det gäller fantasin. Jag har upplevt många trekanter i min fantasi utan att för den sakens skull upplevt dom i verkliga livet. Dom har varit hur bra och uppeggande som helst. Så jag tror många människor underskattar fantasins förmåga Alternativt så har dom ingen fantasi!Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:53:01 följande:
    Och jag har ju levt ut en del av mina fantasier och kan säga att de bilder jag har efteråt inte kan jämföras med hur jag föreställde mig det innan. Det är en mer intensiv känsla.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 17:55:50 följande:
    Vet du vad jag tror? Jag tror det fattas nåt grundläggande i ens relation om man behöver ta till saker utifrån. Själv tänder jag på min partner och endast honom. Det är en underbar känsla. Som du säger kan jag sedan bära med mig denna upplevelse inför nästa gång vi är med varandra.
    ...och jag tror inte som du. Men det är ju kul att människor är olika, det vore ju jättetråkigt annars.
    Personligen tror jag inte att människan är skapt för monogami. Men jag lever i ett monogamt förhållande med högt i tak. Det är en underbar känsla för mig, jag skulle inte kunna leva i ett äktenskap som var så instängt och förbjudande. Men som sagt, vi är ju alla olika.
Svar på tråden Är PORR otrohet?