• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:47:09 följande:
    Det är väl klart som korvspad att man aldrig någonsin kan vara 100% säker,inte på någonting här i livet.Överlag tycker jag man relativt snabbt ser om det är äkta njutning eller inte,sen finns det de som säkert bara är väldigt bra skådespelare men som sagt det jag framförallt tänder på är att se andra människor njuta av det de gör tillsammans.Slutsatsen är trots allt att det finns både bra och dålig porr,porr kommer alltid att finnas,bra som dålig,sex säljer.Så nu kan vi väl återgå till det som det egentligen handlar om ?
    Det finns mycket som säljer här i livet. Våld och sex är en av dom.
    Men för den sakens skull så behöver inte det innebära att man som enskild individ måste konsumera skiten och därmed bidra till andra människors misär! För att återgå till ämnet. Ja. Jag anser att porr är otrohet som jag skrev i ett tidigare inlägg, dock är inte detta den primära orsaken till varför jag är porrmotståndare. Men och åter med. Den sekundära är att porr är otrohet för mig. Nu är jag inte OT längre
  • Anonym

nej det tycker inte jag.. Jag kollar själv på porr utan min sambo ibland och han gör det utan mig.. Iofs gör vi det oftast tillsammans... Men nej.. det tycker jag inte.. SÅ länge han tänder på mig också utan porr så bryr jag mig inte

• gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:54:08 följande:
    Och jag anser det inte
    Då har vi inte så mer att diskutera sinsemellan, mer än att svara på andras inlägg då med andra ord
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:55:36 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:45:53 följande:
    Finns folk som fejkar bra orgasmer*s*Oavsett så handlar det inte om dom får orgasm eller inte. Det handlar om att båda parterna ska tycka det är okej att visa upp sin hemmagjorda p-film på tex en offentlig sajt för amatörporr. Det händer ofta att människor lägger ut privata filmer sk amatörporr för att hämnas på sin partner. Med den tanken i bagaget hade jag inte kunnat sitta och njuta åt en film där man faktiskt inte kan vara säker på att dom medverkande "frivilligt" ställt upp på att exploatera sina kroppar offentligt.
    ...och jag har inget problem med det utan är villig att ta den lilla risken. Jag anser mig ha tagit mycket mer än min del av ansvaret för världsproblemen ändå...
  • Valkyriah

Jag ser att du fortsätter med ditt ot
    Jag ycker vi håller oss till det tråden handlar om,ska väl inte vara så svårt,du som tom är trådstartaren

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Tigerakira
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:45:51 följande:
    Vanliga filmer har såvitt jag vet oftast en handling utöver en kort frekvent sekund av en eventuell sexakt. Dessutom är det ytterst sällan man ser könsorgan i närbild på en vanlig såkallad tex komedi, eller thriller.
    Ok.. Så om filmen har en handling, dom inte visar just könsorganen, men bröst (villket visas i många "vanliga" filmer) då är det alltså ok även fast han ser på människor som har sex och som han sedan kan fantisera om? Har jag fattat det rätt då?
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 21:56:04 följande:
    Ok så själva "problemet" är ett han ser andra nakna kvinnor om han kollar på porr?För mej iaf handlar ju porrsurfandet om att jag fantisera om det efteråt och på så vis blir kåt och vill ha sex med min parner. Villket jag ju oxå gör om jag läser något porrigt/erotisk. Vad är skillnaden? Båda är ju fantasier.
    Den stora skillnaden är att i en novell så finns inga "riktiga" människor utan bara en berättelse. Och ingen har tagit skada av en berättelse så vitt jag vet.
    I en porrfilm så finns "riktiga" människor med en bakgrund som ofta är väldigt tragisk. Att njuta på andra människors bekostnad är uselt enligt mig.
    Oavsett så är fantasi som man skapar själv, antingen genom en novell eller via sin "egen" påhittade" fantasi inget som skadar någon.
    Men alla är inte begåvade med en fantasi förstås.
    Ot, då ämnet handlar om otrohet.
  • gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:56:42 följande:

Och jag anser det definitivt inte heller. Dessutom noterar jag att de allra flesta som svarat hittills tycker att det inte är otrohet.
    Ja och dom allra flesta som svarat i denna tråden konsumerar porr så det kanske inte är så konstigt. Men i dom trådar jag skapat tidigare kring just detta ämne med porr så har det funnits många porrmotståndare och jag tror inte att dom hade tyckt som ni om jag säger så. Fast det är klart. Det vet man ju aldrig.
  • Moch

Så länge man inte hymlar med det och smyger omkring med det och gör det mot partnerns vilja tycker jag det är ok, men otrohet skulle jag nog inte likna det vid..
    Det beror ju på visserligen vad för slags porrsurfning han/hon gör. Sitter man och glor på filmer eller bilder eller läser noveller skulle jag aldrig kalla det otrohet om det görs utan partnerns vetskap. Sitter man dock och raggar på sexchatter och kontaktforum skulle nog otrohet inte vara en alltför orimlig beskrivning...

• gosetussen

Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:59:06 följande:

...och jag har inget problem med det utan är villig att ta den lilla risken. Jag anser mig ha tagit mycket mer än min del av ansvaret för världsproblemen ändå...
    Okej. Så resonerar inte jag. Men är ditt samvete rent så är det väl okej då antar jag.
Svar på tråden Är PORR otrohet?