• gosetussen

Är PORR otrohet?

Anser ni att er partner är otrogen om han tittar på porr??? Vissa man stött på inne i formuen härinne tycker det. Är bara lite nyfiken? Jag vet ju själv vart jag står i frågan. Men vad tycker ni andra här inne på familjeliv.?

• Svar på tråden Är PORR otrohet?
  • Anonym (otrogen)

Då jag först insåg att min karl tittade på porr ansåg jag det... Om han hade tittat med mig hade det varit en sak men nu???

Men nu? Nu har jag varit otrogen på riktigt själv, mycket pga det och inser att det kanske inte alls är så att porr är lika mycket känslor som det är i verkliga livet!

• Trandansen
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:17:11 följande:
    ...och jag tror inte som du. Men det är ju kul att människor är olika, det vore ju jättetråkigt annars. Personligen tror jag inte att människan är skapt för monogami. Men jag lever i ett monogamt förhållande med högt i tak. Det är en underbar känsla för mig, jag skulle inte kunna leva i ett äktenskap som var så instängt och förbjudande. Men som sagt, vi är ju alla olika.
    Okej, men jag förstår fortfarande inte varför du valt att leva i ett monogamt äktenskap om du drömmer om trekanter, p.g.a. tidigare positiva upplevelser? Då är du väl inte fullt redo att binda dig, eller har jag fel? Kanske ett polygamt alternativ vore mer passande, så du får leva ut dina fantasier fullt ut, menar jag...? Så skulle jag nog gjort i din sits i alla fall, men på dig låter det ju som du redan lever så.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 21:19:58 följande:
    Okej, men jag förstår fortfarande inte varför du valt att leva i ett monogamt äktenskap om du drömmer om trekanter, p.g.a. tidigare positiva upplevelser? Då är du väl inte fullt redo att binda dig, eller har jag fel? Kanske ett polygamt alternativ vore mer passande, så du får leva ut dina fantasier fullt ut, menar jag...? Så skulle jag nog gjort i din sits i alla fall, men på dig låter det ju som du redan lever så.
    Man slutar inte drömma bara för att man lever i en relation. I alla fall fungerar inte jag så, och inte de flesta jag känner. Jag vill ha en fast relation som bas, och det har jag. Sen vill jag kunna ha möjlighet att leva ut min sexualitet på andra sätt också. Till exempel titta på porr och onanera, kanske gå på parklubb eller sexchatta...och för mig är bästa sättet att leva med någon som har samma syn på det. Jag lever det liv jag vill, jag känner mig absolut inte bunden på något sätt. Och varken jag eller min man skulle klassa porrtittande som otrohet (för att återgå till ämnet... )
  • Trandansen
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:24:28 följande:
    Man slutar inte drömma bara för att man lever i en relation. I alla fall fungerar inte jag så, och inte de flesta jag känner. Jag vill ha en fast relation som bas, och det har jag. Sen vill jag kunna ha möjlighet att leva ut min sexualitet på andra sätt också. Till exempel titta på porr och onanera, kanske gå på parklubb eller sexchatta...och för mig är bästa sättet att leva med någon som har samma syn på det. Jag lever det liv jag vill, jag känner mig absolut inte bunden på något sätt. Och varken jag eller min man skulle klassa porrtittande som otrohet (för att återgå till ämnet... )
    Bra bra, bara bägge parter är överens om hur man vill leva. Det är väl det viktigaste.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 21:26:55 följande:
    Bra bra, bara bägge parter är överens om hur man vill leva. Det är väl det viktigaste.
    Exakt!
    Nu är jag lite OT, men jag blir otroligt förvånad över att människor inte pratar om sånt här innan de bestämmer sig för att starta en seriös relation. Jag har alltid "testat" mina tilltänkta för att kolla så vi är på samma våglängd...det måste man i alla fall göra om man har åsikter som är väldigt bestämda åt något håll.
  • Trandansen
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:28:47 följande:
    Exakt! Nu är jag lite OT, men jag blir otroligt förvånad över att människor inte pratar om sånt här innan de bestämmer sig för att starta en seriös relation. Jag har alltid "testat" mina tilltänkta för att kolla så vi är på samma våglängd...det måste man i alla fall göra om man har åsikter som är väldigt bestämda åt något håll.
    Jag också. Det får ju inte bli en chock när man flyttar ihop eller bildar familj eller vad det nu kan vara, att värderingarna skiljer sig såpass mycket åt att man omöjliggör chansen att leva tillsammans... I vår relation har jag varit öppen med allt: såväl tidigare sexliv (antal partners, exrelationer etc.) som politiska åsikter och allt annat som ingår i det här med hur man värderar saker och ting.  Men OT som sagt...
  • MiamiVice THE Slyna

Nu har inte jag läst igenom tråden så nån kan ha svarat redan det jag tänker skriva! *informerar*

I alla fall..om man ska utgå från sig själv så är det väl såhär:
    Om/när jag tittar på porr så älskar ju jag inte min partner mindre för det och om det är så för mig så måste det ju vara så för min partner. Dvs han älskar/tänder inte på mig mindre för att han kollar på porr!

Men har man problem med det så måste man prata om det och därigenom kanske komma fram till nån kompromiss ex att han inte kollar på det när jag är hemma.

Men att man är otrogen för att man kollar på porr, det tycker jag inte!

Tack för mig!

Slampa on a mission...
  • gosetussen
    Tigerakira skrev 2008-07-17 20:53:53 följande:
    Jo fast han tittar ju fortfarande på människor som har sex?!? Så det är ok att titta på en film bara den inte är baserad på sex?Om jag som tjej läser en novell som dom har sex i och blir upphetsad av att läsa är jag oxå otrogen då?
    Men i en novell finns inga människor att titta på. I en novell använder man sin fantasi för att föreställa sig människorna som medverkar.
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:08:08 följande:
    Bra porr för mig är när njutningen och sexet är äkta.Du måste ju medge att det finns bra porr också där ingen mår dåligt,likaväl som jag hoppas att alla är rörande överns om att dålig porr med fel grund till det hela existerar.Inget är svart eller vitt.
    Givetvis finns det säkert bra amatörporr där dom som medverkar ställt upp på egen fri vilja och där båda parterna är överrens om att vilja visa upp sin hemmagjorda rulle
    Men vad jag menar är att man aldrig kan vara säker på att dom som medverkar gör det av såkallad "fri vilja". Såvida du inte pratat med personerna som medverkar personligen eller känner dom.
  • gosetussen
    Valkyriah skrev 2008-07-17 21:10:05 följande:
    Ja,nu var det ju faktiskt du som började diskutera helt andra saker än ts och fortsätter med det Jag återgår gärna till det tråden handlar om.
    Ja jag vet Men jag var tvungen att svara på dom inlägg som redan skrivits
Svar på tråden Är PORR otrohet?