• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • gosetussen

idiblon yes skrev 2008-07-28 22:36:40 följande:

Ja, här har du en av de saker jag menar. Hur mycket koll har man innan man gör sådanahär uttalanden? Har man gått ut grundskolan?
    Ok. Tack för svaret
  • Velour

Ok

gosetussen skrev 2008-07-28 22:37:39 följande:
    Moskeér är väl okej, men inte böneuttrop tack.
  • NenneN

Men vad vi fått och inte fått i det landet kvittar.Det kan inte göra upp riktlinjer för hur vi ska behandla dem här, eller hur?
    De kanske hade gett oss massa mer än vad vi gett dem här, det vet vi inget om...så det ska vi låta bli att spekulera i, på båda hållen.

Amalthea skrev 2008-07-28 22:35:23 följande:
    NEJ NEJ och åter NEJ, inga moskeèr i sverige eller böneutrop för den delen heller. VI BOR I SVERIGE, vi hade aldrig (!) fått bygga en Kristen kyrka i deras länder.
  • Okaa san

men ursäkta mig och min obildade hjärna. (!) tycker det är fruktansvärt och ha deras galanda vareviga morgon kväll och när alla dessa utrop ska ske.

idiblon yes skrev 2008-07-28 22:36:40 följande:
    Ja, här har du en av de saker jag menar. Hur mycket koll har man innan man gör sådanahär uttalanden? Har man gått ut grundskolan?
  • Siili

Jag måste skriva om mitt inlägg känner jag...

"Vi" behöver fan inte bygga några kyrkjävlar eftersom det redan finns en hel del kyrkhelveten i "deras länder".

Gabba Gabba Hey!
  • Okaa san

helt sanslöst att av ett utalande kan man bli klassad som obildad :P helt sanslöst.

o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 22:37:39 följande:
    Tveksamt, måste jag säga.
  • idiblon yes
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:39:42 följande:
    men ursäkta mig och min obildade hjärna. (!) tycker det är fruktansvärt och ha deras galanda vareviga morgon kväll och när alla dessa utrop ska ske.
    Ja, men det är en helt annan sak mot det andra du så bestämt hävdade.
  • gutegirl
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:40:25 följande:
    helt sanslöst att av ett utalande kan man bli klassad som obildad :P helt sanslöst.
    Tycker du? Varför då? Att påstå att man inte får bygga kristna kyrkor i muslimska länder ÄR obildat. Men har man gått på särvux kanske man inte kommit så långt med samhällsvetenskapen ännu. Då håller man nog ännu på och lär sig meningsuppbyggnad, sådant där om stor bokstav i början av en mening och sådant.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Okaa san

blev dock fruktata irriterad på hela saken bara, helt okej med moske..MEN jag kommer aldrig stödja BÖNEUTROP.

idiblon yes skrev 2008-07-28 22:40:36 följande:
    Ja, men det är en helt annan sak mot det andra du så bestämt hävdade.
  • NenneN

Nej fy fan att lysna på det vart eviga dag...

Amalthea skrev 2008-07-28 22:42:52 följande:
    blev dock fruktata irriterad på hela saken bara, helt okej med moske..MEN jag kommer aldrig stödja BÖNEUTROP.
Svar på tråden Störande böneutrop!