• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • BigDaddy

Men var är huggorm? Var är guldet? *letar*

Fortfarande en bländande mosaik av uttalanden. Underbart!

• Okaa san

så (ltien bokstav ) nu ska vi börja med påhopp också, detta är ett FORUM, du KAN läsa mina meningar UTAN stor bokstav i början av min mening??..

Jag (som jag skrev innan) antog i all hast att det var så, jag är EMOT att ha böneutrop i ett KRISTET SVENSKT land,.. så ursäkat mig och min obildade hjärna, för all del,
    *bugar för dom bildade och "dom som skriver med stor bokstav i början av en mening"*

JÖSSES.

o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 22:42:45 följande:
    Tycker du? Varför då? Att påstå att man inte får bygga kristna kyrkor i muslimska länder ÄR obildat. Men har man gått på särvux kanske man inte kommit så långt med samhällsvetenskapen ännu. Då håller man nog ännu på och lär sig meningsuppbyggnad, sådant där om stor bokstav i början av en mening och sådant.
  • bitte67

Helt okej enligt min mening. Ska vi stå ut med det förbannade ringandet i kyrkklockor i tid och otid (varje timme dygnet runt) kan vi nog stå ut med böneutrop 5 ggr per dag.

Vill bara tala om att vi INTE bor i ett kristet land utan i ett land där var och en har rätt att utöva vilken religion de vill. Därför ska det också finnas religiösa inrättningar där de kan utöva sin religion också, gärna med tillhörande attribut som böneutrop etc.

• Velour

Nej, landet är inte kristet, det är sekulariserat. Alltså styrs inte Sverige av kristendomen som Iran görs av islam.
    Eller hur?

Amalthea skrev 2008-07-28 22:57:09 följande:
    så (ltien bokstav ) nu ska vi börja med påhopp också, detta är ett FORUM, du KAN läsa mina meningar UTAN stor bokstav i början av min mening??..Jag (som jag skrev innan) antog i all hast att det var så, jag är EMOT att ha böneutrop i ett KRISTET SVENSKT land,.. så ursäkat mig och min obildade hjärna, för all del, *bugar för dom bildade och "dom som skriver med stor bokstav i början av en mening"*JÖSSES.
  • Okaa san

Jag sa inte att vi STYRDES av kristendomen.

Velour skrev 2008-07-28 22:59:54 följande:
    Nej, landet är inte kristet, det är sekulariserat. Alltså styrs inte Sverige av kristendomen som Iran görs av islam.Eller hur?
  • gutegirl
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:57:09 följande:
    så (ltien bokstav ) nu ska vi börja med påhopp också, detta är ett FORUM, du KAN läsa mina meningar UTAN stor bokstav i början av min mening??..Jag (som jag skrev innan) antog i all hast att det var så, jag är EMOT att ha böneutrop i ett KRISTET SVENSKT land,.. så ursäkat mig och min obildade hjärna, för all del, *bugar för dom bildade och "dom som skriver med stor bokstav i början av en mening"*JÖSSES.
    Oj, du gör knappast saken bättre med ovanstående inlägg måste jag säga.
    Ja, detta är ett forum och det är en fördel om de som skriver kan uttrycka sig så att folk förstår vad de menar.
    Det måste du ju ändå hålla med.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Velour

Nä, men du skrev att Sverige var ett KRISTET LAND, vilket det inte är. Längre.

Den erfarenheten smakade surt då jävligt många flydde Sverige.

Amalthea skrev 2008-07-28 23:01:16 följande:
    Jag sa inte att vi STYRDES av kristendomen.
  • idiblon yes
    BigDaddy skrev 2008-07-28 22:57:08 följande:
    Men var är huggorm? Var är guldet? *letar* Fortfarande en bländande mosaik av uttalanden. Underbart!
    Mosaik, ja! Fram för mer mosaikklädda byggnader i vårt land! De låter åtminstone inte, men de är ju snygga!
Svar på tråden Störande böneutrop!