• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Mar1lyn

för min del får de skrika ut sina böner hur mycket de vill!

Tortyr är underbart när bödeln själv ger lösenordet till befrielsen
  • gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-28 21:34:41 följande:
    Ja jag kanske är rasistisk när jag tycker att de som sjunger opera låter som de har ont i magen eller något. Lika som jag tycker att böneeutropare låter som de har ont  i magen.
    Tycker du att de som sjunger opera borde förbjudas göra det eftersom det låter illa i dina öron?
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • lövet2

Tveksam. Jag vet inte hur mycket det lever om och hur störande det är. För min egen del spelar det egentligen ingen roll, eftersom jag inte bor i en stad. Men jag minns när jag var liten och bodde i närheten av en kyrka, att det var rätt mysigt med kyrkklockorna. Kanske böneutropet skulle ge lite av samma hemtrevliga känsla?

• idiblon yes
    lövet2 skrev 2008-07-28 22:21:16 följande:
    Kanske böneutropet skulle ge lite av samma hemtrevliga känsla?
    Jag hade tyckt det var skitnice iallafall, tror jag.

Men jag är öppen för motargument, och då riktiga sådana och inte trams från människor som inte tänker själva innan de öppnar munnen.
  • JojjeSkrutt

Kyrkklockorna ringer ju titt som tätt här, det skulle inte störa mig om man körde lite bönutrop på det också

• Nidhugg

Som svar på TS frågor:
    Nej moskèer ska inte få byggas
    Nej inga böneutropare

• gutegirl
    Nidhugg skrev 2008-07-28 22:24:21 följande:
    Som svar på TS frågor:Nej moskèer ska inte få byggasNej inga böneutropare
    Men det finns ju redan moskér här.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • buffen

aldrig!!! alla får tycka och tro som dom vill men tvinga INTE andra att tycka samma sak, det är på DET sättet Sverige ska fortsätta vara fritt!

• bodimit

min man är själv muslim.. men jag skulle nog ändå inte vilja bo precis bredvid en moské med böneutrop. jag vet att man vänjer sig men de som nu är muslimer får ta och gå till moskén istället tycker jag... det är ju inte direkt som om de bryr sig om det när det väl ropas ut. (några få kanske). alla fortsätter med vad de håller på med (av min egna erfarenhet).

Svar på tråden Störande böneutrop!