• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • BigDaddy
    aprilsill skrev 2008-07-28 21:34:18 följande:
    Det finns många muslimer som är svenska, så vad är svenskarna enligt dig?
    Huggorm: Jag tycker dina inlägg är alldeles underbara! Man kan skönja rasismen precis bakom dina inlägg likt de skakande burdörrarna vittnar om en massiv rodeotjurs vilda önskan att göra sig kvitt sin ryttare. Det är så, så provinsiellt. Du uttrycker dig så fantastiskt och ohöljt fördomsfullt att jag kan inte annat än le. En frisk fläkt! Jag sitter här och ler i skrivande stund! Jag har försökt samla på dina inlägg men FL moderatorerna är blixtsnabba på att ta bort dem! Jag är genuint besviken. Jag hade tänkt sätta samman "huggorm-Greatest Hits" men materialet är så tunnt för närvarande. Det här senaste inlägget blir dock definitivt topp 5 material, var så säker.
    //Ditt Fan, BigDaddy
  • BigDaddy

"Nej, varför ska allt måsta passa alla i Sverige, det räcker ju med att det passar till svenskarna tycker jag!? Vi har ju olika länder som passar till olika människor istället...DET är en bra lösning!"

Detta var ju huggorms inlägg. Sorry Stefano, det blev något fel här. Ack så typiskt! Jag får skylla på min uppspelthet.

• Spicy woman
    Mara skrev 2008-07-28 21:42:19 följande:
    Kan erkänna att jag inte har läst hela tråden, men vad har du egentligen emot folk med magont?
    Ingeting, men det är ju sådant man säger att det låter som de/ den har ont i magen. När man tycker att det låter illa.
  • NenneN

Precis, vem vill det.

anarkokapitalist skrev 2008-07-28 21:20:50 följande:
    Fast frågan är om alla verkligen vill ha religion upptryckt i ansiket varje dag...
  • Velour

Vem har sagt att det inte finns kyrkor i "muslim-land"?

Inte nog med att det finns otaliga ståtliga kyrkor, man lägger fram julgranar, julpynt osv till alla kristna i många butiker och självaste imamerna önskar alla kristna en god jul. Offentligt. På både TV och radio.

Och allt detta i terrorstaten Iran !

Var ser man detta i ett så fritt land som Sverige?

mickii skrev 2008-07-28 20:23:00 följande:
    alltså blir det tillåtet att få böne uppropa i sverige,då måste man ju undra sig vart vi är påväg ??! bara att dom har moskeér i vårat land tycker jag är fel,vi skulle aldrig få ha kyrkor i deras landJAG ÄR KRAFTIGT EMOT BÖNEUTROP blir arg bara ja tänker på d
  • Behemot

Jag tycker att det är ganska trevligt... det känns som att bo i en levande stad...

Det är ju inte så att det håller på jättelänge.

• Velour

Men själv skulle jag inte vilja ha böneutrop. Detta enbart för att jag verkligen inte gillar att det sjungs så högt och speciellt inte så tidigt på morgonen.

• NenneN

Men flera gånger om dagaen.Nä, låt folk utöva sina religoner bäst de vill, men låt oss som inte pallar me sånt tjafs avstå.

margaritha skrev 2008-07-28 22:11:02 följande:
    Jag tycker att det är ganska trevligt... det känns som att bo i en levande stad... Det är ju inte så att det håller på jättelänge.
  • idiblon yes
    margaritha skrev 2008-07-28 22:11:02 följande:
    Jag tycker att det är ganska trevligt... det känns som att bo i en levande stad... Det är ju inte så att det håller på jättelänge.
    Känner lite detsamma. Sverige är så stelt ibland och skulle kanske behöva livas upp lite.
Svar på tråden Störande böneutrop!