Umm Elias skrev 2008-08-26 16:22:36 följande:
Jag läser bara inlägg som riktas till mig, inte de andra.Så med andra ord vill du isolera dina barn från religion eftersom du inte vill tro på dem? Är det inte ganska elakt? Om du störs av religiösa människor eller ljud så tycker jag att du ska ta och flytta ut i skogen där ni kan leva ensamma med tomma sinnen (anser att man är tom om man inte har något att tro på eller om man inte tror). Du/Ni är ytterst få som vill isolera er från andra människor pga vad de tror på så ni kan säkert hitta ngnstans att leva där vi inte finns.Jag skulle vilja påstå motsatsen, att vara icketroende påverkar människor negativt då de vill isolera sig med sin trångsynthet.
Jag har inga intententioner whatsoever att på något sätt attackera dig enskilt. Om du anser det är det upp till dig. Du svarar på mina inlägg och då svarar jag tillbaka. Är det så konstigt?
Och jag vill inte undanhålla mina barn något, om dem nu vill bli religiösa är de välkomna, jag är inte på något sätt intresserad av att styra vad dem ska göra eller tycka. De är fria människor precis som andra. Däremot kommer jag tala om för dem vad jag tycker, sedan får de välja. Men om de väljer att bli det, så har jag inga problem med det.
Även om det kommer smärta mig såklart.
Jag vill inte isolera mig. Jag antar att du är emot knark, och inte vill att dina barn ska växa upp till ett liv fullt av droger? Bor du i skogen? Nähä.
Lite samma sak här. Jag vill inte att mina barn ska bli religiösa, eller ha ett liv fullt av kyrk/synagoga/moské/whatever springande. Men det betyder inte att jag isolerar mig. Det betyder bara att jag kommer varna mina barn och upplysa dem om faran med att blint följa något som inte ger något.
Men hela den här diskussionen börjar falla waaay OT så vi kanske ska ge oss därhän?