• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • Spicy woman
    o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 21:24:25 följande:
    Oj, du har alltså varit i ett muslimskt land? VAd gjorde du där om du absoult inte vill ha dem här?

Du måste var helt otrolig? Jag sa att jag inte ville höra böneutrop ut till allmänheten. Jag har då aldrig sagt att jag vill att muslimerna ska försvinna från Sverige, Fan läs riktigt innan du yttrar dig.

Jisses alltså.

• gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-28 21:29:02 följande:
    Du måste var helt otrolig? Jag sa att jag inte ville höra böneutrop ut till allmänheten. Jag har då aldrig sagt att jag vill att muslimerna ska försvinna från Sverige, Fan läs riktigt innan du yttrar dig.Jisses alltså.
    Du utrycker dig otroligt illa i så fall, om jag tolkar dina inlägg helt fel. Du framstår som otroligt obildad och fördomsfull och rasistisk i dina inlägg, men visst, jag kanske helt enkelt inte fattar vad du menar egentligen.
    (¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Siili
    Siili skrev 2008-07-28 21:28:46 följande:
    Så du tror att det enbart finns moskeér i länder där många muslimer bor?
    moskéer
    Gabba Gabba Hey!
  • huggorm

Tecken: ´Kan man inte komma på en lösning som passar alla parter? T ex böneutrop via radio?´

Nej, varför ska allt måsta passa alla i Sverige, det räcker ju med att det passar till svenskarna tycker jag!? Vi har ju olika länder som passar till olika människor istället...DET är en bra lösning!

• aprilsill
    huggorm skrev 2008-07-28 21:33:19 följande:
    Tecken: ´Kan man inte komma på en lösning som passar alla parter? T ex böneutrop via radio?´Nej, varför ska allt måsta passa alla i Sverige, det räcker ju med att det passar till svenskarna tycker jag!? Vi har ju olika länder som passar till olika människor istället...DET är en bra lösning!
    Det finns många muslimer som är svenska, så vad är svenskarna enligt dig?
  • Spicy woman
    o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 21:31:39 följande:
    Du utrycker dig otroligt illa i så fall, om jag tolkar dina inlägg helt fel. Du framstår som otroligt obildad och fördomsfull och rasistisk i dina inlägg, men visst, jag kanske helt enkelt inte fattar vad du menar egentligen.

Ja jag kanske är rasistisk när jag tycker att de som sjunger opera låter som de har ont i magen eller något. Lika som jag tycker att böneeutropare låter som de har ont  i magen.

• ming

Åh fy, jag hoppas verkligen inte att det ska bli böneutrop. Däremot skulle jag inte ha något emot någon form av signal för att det är bönestund eller bönedags, eller vad man nu ska säga. Typ jämför med klockorna som slår varje heltimme på en del kyrktorn.

• Nellee

Alla har väl rätt till en "helig" byggnad, men säger nej till böneutrop. Speciellt fem gånger per dag. Jag är själv troende, men tycker inte att resten av samhället ska bli tvungna att lyssna.

• Andrea

Givetvis inte.

Religionsfrihet innebär INTE att samhället ska acceptera allt som har med religion att göra. Jag är inte intresserad av att höra böneutrop flera gånger dagligen.

• Mara

Spicy woman skrev 2008-07-28 21:34:41 följande:

Ja jag kanske är rasistisk när jag tycker att de som sjunger opera låter som de har ont i magen eller något. Lika som jag tycker att böneeutropare låter som de har ont  i magen.
    Kan erkänna att jag inte har läst hela tråden, men vad har du egentligen emot folk med magont?
Svar på tråden Störande böneutrop!