• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • star83

Jag hade inte tyckt att det hade vart speciellt roligt att lyssna på, räcker att man hör sånt på semester.

• idiblon yes
    BigDaddy skrev 2008-07-28 21:03:01 följande:
    En underbar tråd det här. Hela registret finns representerat!
    Tja, ska man nu vara emot det så ska man väl åtminstone kunna lägga fram bra och vettiga argument... För de måhända finnas, men jag har inte direkt sett prov på något här.
  • aprilsill

Nog skulle det vara irriterande om det skedde på nätterna och morgonen, men det tror jag inte skulle vara så aktuellt? Eller? Sen på dagtid behöver man ju inte ha lika höga utrop som utomlands, men ja jag vet inte....Skulle nog inte bli så störd förutom på nätterna/morgonen.

• bubele
    hbprincess skrev 2008-07-28 16:38:38 följande:
    Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också? Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen. Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?
    Självklart skall vi i ett land med religionsfrihet kunnat ha moskeer med minareter och böneutropare. Och ja, jag skulle kunna bo granne i så fall
  • Spicy woman

Vem fan vill höra på någon som har ont i magen flera gånger per dag? Inte jag i alla fall. Så böneutropare ska då inte gapa ut till allmänheten.

• aprilsill

Spicy woman skrev 2008-07-28 21:17:27 följande:

Vem fan vill höra på någon som har ont i magen flera gånger per dag? Inte jag i alla fall. Så böneutropare ska då inte gapa ut till allmänheten.
    Ont i magen? Bara så du vet är det inte vem som helst som får vara böneutropare, utan man väljer den med finast röst.
  • BigDaddy

idiblon yes skrev 2008-07-28 21:04:50 följande:

Tja, ska man nu vara emot det så ska man väl åtminstone kunna lägga fram bra och vettiga argument... För de måhända finnas, men jag har inte direkt sett prov på något här.
    Du har ju självfallet rätt. Jag har själv läst dina inlägg och finner dem mycket sakliga och välformulerade. Föredömliga skulle man kunna säga och det inspirerar mig att anstränga mig än mer. Men jag tycker som så att alla åsikter skall komma fram. Jag nämnde detta i tråden om "Varför muslimer hela tiden" eller vad nu tråden exakt hette. Att man ska belysa både människor, argument och koncept. Det skapar en gallringsprocess som är nyttig för hela samhället vi lever i. Läste du möjligen mitt inlägg i den här tråden?
  • idiblon yes

Spicy woman skrev 2008-07-28 21:17:27 följande:

Sicket skitsnack.
Svar på tråden Störande böneutrop!