• hbprincess

Störande böneutrop!

Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också?

Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen.

Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?

• Svar på tråden Störande böneutrop!
  • elision

NEJ tack till både böneutrop och moskeer...

o GUTEGIRL o skrev 2008-07-28 22:42:45 följande:

Tycker du? Varför då? Att påstå att man inte får bygga kristna kyrkor i muslimska länder ÄR obildat. Men har man gått på särvux kanske man inte kommit så långt med samhällsvetenskapen ännu. Då håller man nog ännu på och lär sig meningsuppbyggnad, sådant där om stor bokstav i början av en mening och sådant.
    blir förvånad att det är okej att skriva ett sånt inlägg. pinsamt å läsa...snacka om att se sig själv som lite mer än alla andra...
  • idiblon yes
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:57:09 följande:
    så (ltien bokstav ) nu ska vi börja med påhopp också, detta är ett FORUM, du KAN läsa mina meningar UTAN stor bokstav i början av min mening??..Jag (som jag skrev innan) antog i all hast att det var så, jag är EMOT att ha böneutrop i ett KRISTET SVENSKT land,.. så ursäkat mig och min obildade hjärna, för all del, *bugar för dom bildade och "dom som skriver med stor bokstav i början av en mening"*JÖSSES.
    Sverige är ett sekulariserat land. Tål tydligen att upprepas.

Här är ett eko i bildningen här inne.
  • liv10

ja tänk vad hemskt det vore med böneutop på dagtid?!

men alla kyrkklockor, alla tåg, all trafik och allt annat går väl an antar jag...

klart vi måste låta olika religioner existera i Sverige med allt vad det innebär. såvitt jag vet lever vi (än så länge) i ett fritt land där vi har religionsfrihet och där kyrkklockor får ringa- men det är klart, det är väl bara andra religioner än den kristna som skall ha ett öppet sinne och tolerans?

• Hoppentoss

Emot...
    Jag skulle ej fixa att höra det på det oväsenet.

hbprincess skrev 2008-07-28 16:38:38 följande:
    Vad tycker ni; ska muslimerna få bygga moskéer i Sverige och sedan ha böneutropare också? Bor själv i Skövde där det planeras/har börjat byggas på en moskée och det har varit mycket snack om hurvida det ska få stå en böneutropare där också och ropa ett par gånger om dagen. Så vad tycker ni? Är ni för eller emot böneutrop?
  • gutegirl

Vad är det som är så farligt med det här egentligen? Det låter som att någon sjunger, ju.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • gutegirl

Jag imponeras faktiskt av hans förmåga att få till alla halvtoner, det är inte det lättaste!

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • liv10

personligen tycker jag det är vackert
    lika fint som kyrkklockorna Har bott bredvid en kyrka som närmsta granne som ringde i klockorna JÄMT. men inte var det nån fara, man vänjer sig- dessutom behöver man ju inte bo som närmsta granne om man är väldigt lättstörd.

• Tygtiiger

Gärna moskéer, självklart. Böneutropare helt ok med mig iallafall en gång per dag.

Fram för fler ateister.

Svar på tråden Störande böneutrop!