Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Orolig...)

Hashrökning...

Hur märker man om någon röker hash? Vad ska man vara uppmärksam på? Hur ser hash ut och vad använder man när det röks?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 22:25
    Vad är förresten skillnaden på hash och mariujana? Hur farligt är det egentligen om man jämför med alkohol och vanlig tobak?

• Svar på tråden Hashrökning...
  • Agitator
    Knytt1 skrev 2008-08-07 18:38:29 följande:
    Kan inte ni drogliberaler starta en egen tråd där ni kan bräcka varandra med "fakta" om hur ofarligt det ena och det andra är och göra er lustiga över människor som av omsorg om sina närmaste är oroliga. Fatta: DET FINNS MÄNNISKOR SOM TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT BRAJA OAVSETT VAD NI TYCKER! Vi måste få diskutera utan att få drogliberalt trams och kastat i ansiktet. Det är så typiskt att så fort någon här på FL startar en tråd om droger så kastar sig "Agitator" och hans gelikar in i diskussionen med resultat att diskussionen urartar och TS lämnar tråden. Inte så konstigt efter att fått höra att deras oro inte kan tas på allvar utan flamsas bort av omogna snorungar.
    Det finns dom som baserar sina åsikter på mycket vaga eller felaktiga grunder, tycker du inte att folk som inte vet bättre bör ta del av information?

två personen gräver brun, den ena stoppar arbetet mitt i allting med orden.
    -vi får kolla nån annanstans om vi gräver djupare kommer vi trilla ut i kina.
    Den andra svarar då med
    -ja vi går vidare det vore ju hemskt att hamna på andra sidan av planeten och behöva gå på händerna.
    Jag tycker att man bör upplysa folk som inte vet bättre eller är helt fel på det.

Specielt när folk ?diskuterar? antidrogpropaganda som om det bestod av fakta.
  • Gumlan
    Knytt1 skrev 2008-08-07 18:38:29 följande:
    Kan inte ni drogliberaler starta en egen tråd där ni kan bräcka varandra med "fakta" om hur ofarligt det ena och det andra är och göra er lustiga över människor som av omsorg om sina närmaste är oroliga. Fatta: DET FINNS MÄNNISKOR SOM TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT BRAJA OAVSETT VAD NI TYCKER! Vi måste få diskutera utan att få drogliberalt trams och kastat i ansiktet. Det är så typiskt att så fort någon här på FL startar en tråd om droger så kastar sig "Agitator" och hans gelikar in i diskussionen med resultat att diskussionen urartar och TS lämnar tråden. Inte så konstigt efter att fått höra att deras oro inte kan tas på allvar utan .
    *tummen upp*

flamsas bort av omogna snorungar.... (tåldes att upprepas)

Man kan ju gå in på deras presentationer om man har minsta lilla fundering över att ta dom på alvar för då ser man att det enbart är anonyma (snorungar) som är här för att sprida sitt skit snack! Har aldrig varit med om att någon av dessa drogromantiker haft en presentation, bilder på sig mm och hur seriöst tar man folk då?
  • Anonym (orolig)

Om det hade varit min son hade jag varit orolig.

Hade en kompis som rökte hasch, han blev glömsk, ointresserad av omgivningen,ljög, fick orhört svårt att lära sig något nytt. Inte lika allvarligt som en psykos MEN han förlorade sitt jobb till följd av sitt rökande, hade dåliga kompisar som andra höll på med andra farligare droger.
    Det fanns ju ingen chans att han skulle få ett nytt jobb med den "hjärnan". Så hur ser den framtiden ut tror ni?
    Inget man önskar sina barn iaf.

• Knytt1
    Agitator skrev 2008-08-07 18:49:25 följande:
    Det finns dom som baserar sina åsikter på mycket vaga eller felaktiga grunder, tycker du inte att folk som inte vet bättre bör ta del av information?två personen gräver brun, den ena stoppar arbetet mitt i allting med orden.-vi får kolla nån annanstans om vi gräver djupare kommer vi trilla ut i kina.Den andra svarar då med-ja vi går vidare det vore ju hemskt att hamna på andra sidan av planeten och behöva gå på händerna.Jag tycker att man bör upplysa folk som inte vet bättre eller är helt fel på det.Specielt när folk ?diskuterar? antidrogpropaganda som om det bestod av fakta.
    TRAMS!
  • Anonym (Risker!)

Säga vad du säga vill... Be mig att åka till Christiania för att vidga mina vyer. Vad ska man säga om det? Måste jag åka till ett annat land för att äga mina åsikter? Det räcker väl med att se sig om i sitt eget land för att förstå vad drogen gör mot massor av människor.

Jag upprepar! Det är skit med hasch o andra droger! Psykosen kan drabba vem som helst o när som helst, likaså beroendet. Det är kanske inte så vanligt med psykoser, men det drabbar ändå. Varför överhuvudtaget chansa? Blir inte hög, borta o knepig på kaffe o cigaretter, även om det sägs vara farligare. Vi ska uppmuntra våra ungdomar att våga stå emot skiten, o inte lyssna på sådana här glorifieringar. Borde vara förbjudet att sprida sån här dynga.

En drogfri värld är att önska!

Ta hand om våra ungdomar, uppmuntra de att våga säga nej, o inte lyssna på ovetandes o oförståndiga människor!

• Agitator
    Knytt1 skrev 2008-08-07 18:55:48 följande:
    TRAMS!
    Kan jag citera dig?

? flamsas bort av omogna snorungar.?

skärpning.
  • Knytt1
    Agitator skrev 2008-08-07 19:06:23 följande:
    Kan jag citera dig?? flamsas bort av omogna snorungar.?skärpning.
    Det tål att upprepas...
  • Anonym (Litet S)

Hej
    Tack för att fler försöker ge en seriös bild av hasch. När jag försökt göra det så har jag flera gånger blivit dumförklarad på ett eller ett annat sätt. När man lägger fram fakta och då kanske inte en helt oseriös och drogliberal bild, för det är lite svårt efter många års arbete med ungdomar som röker hasch men även andra droger, så är jag inte helt haschfrälst.

På tal om nyfrälst så är det INGEN idé att försöka omvända en nyfrälst haschrökare. Man måste tyvärr vänta tills man fått lite negativa konsekvenser. Självklart ska man inte stå passiv och bara titta på men för behandling och dylikt är det inte läge för. Röker man regelbundet typ 1 gång i veckan under en lägnre period så kommer det sånna i sinom tid.
    Och ja, alkohol och tobak är farligt, det vi kan enas om det. Att jämföra en drog med en annan blir lite löjligt, lite som att försöka gripa efter halmstrån som en sista utväg när argumenten tryter. Nu är det ju enkelt så tillvida att hasch är olagligt och alkohol och tobak inte. Skulle de "uppfinnas" idag skulle de förmodligen inte legaliseras. (vad jag tror iaf)

• Anonym (Litet S)

Det som jag inte skrev är att man själv sällan märker förändringen förrän den är påtaglig och måendet och minnet påverkats.

Synd att du Agitator är ironisk i en tråd där TS har en seriös oro. Det finns alltid männsikor ser vet mer än man själv och ironi är inget som föder något gott vare sig för sig själv eller andra. (fast håller med att det för stunden kan vara kul och jag tyglar mig själv för att inte slå till med samma mynt)

Förövrigt vet du inget om mina personliga erfarenheter.

• Agitator

Anonym (Litet S) skrev 2008-08-07 20:21:03 följande:

Det som jag inte skrev är att man själv sällan märker förändringen förrän den är påtaglig och måendet och minnet påverkats. Synd att du Agitator är ironisk i en tråd där TS har en seriös oro. Det finns alltid männsikor ser vet mer än man själv och ironi är inget som föder något gott vare sig för sig själv eller andra. (fast håller med att det för stunden kan vara kul och jag tyglar mig själv för att inte slå till med samma mynt)Förövrigt vet du inget om mina personliga erfarenheter.
    Men det sker ingen förändring om vi snackar om en gång i veckan.

Jag försöker stilla ts oro, en gnutta humor lättar alltid på den dryga och mörka stämningen som råder här.

Personliga erfarenheter är ganska irrelevanta i det fallet.
Svar på tråden Hashrökning...