• Anonym (Orolig...)

Hashrökning...

Hur märker man om någon röker hash? Vad ska man vara uppmärksam på? Hur ser hash ut och vad använder man när det röks?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 22:25
    Vad är förresten skillnaden på hash och mariujana? Hur farligt är det egentligen om man jämför med alkohol och vanlig tobak?

• Svar på tråden Hashrökning...
  • lokisse

mariuana är blommorna medans hasch utvins av kadan...
    det är samma växt.

• Anonym
    anarkokapitalist skrev 2008-08-06 21:55:35 följande:
    Nu är det du som är ute och cyklar, styrkan har inget med om det är hasch eller marijuana att göra. Hasch och marijuana är enbart två olika former av samma sak.
    Japp, precis som sprit och öl, båda är alkohol. MEN öl är mycket "svagare" än sprit. Samma med hash och majja.
  • Nisseblubb
    Anonym skrev 2008-08-07 09:26:14 följande:
    Japp, precis som sprit och öl, båda är alkohol. MEN öl är mycket "svagare" än sprit. Samma med hash och majja.
    Du kan inte säga att hasch är starkare än gräs. Förresten så är det irrelevant
  • Anonym

Jag säger ju att hash är starkare än gräs för sjutton.
    Hash har större koncentration THC än gräs. Precis som alkohol i brännvin och öl.

I den här gämförelsen är Hash=Sprit/Brännvin, Gräs=Öl

• Anonym (Orolig...)

Tack för alla svar. Misstänker min son på 20år. Han säger att de röker vattenpipa men enligt bilder på nätet så är det en bong. Har också hittat två "vanliga pipor" och en väldigt liten pipa. Han bor inte hemma därför har jag ju lite sämre koll på när detta sker och på hur det luktar. Bör man bli mer orolig om han röker hasch än om han dricker alkohol? Den känns så i alla fall.

• yousef

Hasch är ett koncentrat som blir starkare än just det gräs det utvinns från. Men starkt gräs är starkare än svagt hasch.

• Anonym (Ohälsa)

Det är verkligen konstigt hur drogliberalt folk sitter och försöker prata om hur "bra" eller hur mycket sämmre alkohol är jämnfört med om man röker på.

En nära släkting till mig har hållt på med lättare droger sen efter han kom ut ur fängelset då han hade suttit inne och ville få iordning på sitt liv igen, skaffade lägenhet sökte jobb etc.

En dag small det till, han började höra röster från fläkten i hans kök, han blev psykiskt sjuk, försökte ta sitt liv och läkarna har sagt att det är inte bara "tyngre" droger som kan göra så utan även hasch och allt annat rökbart.

Dessutom kommer han inte ihåg något utav det som hänt. Läkarna påpekade tydligt att även om han blir frisk ett tag och aldrig mer tar nå droger i hela sitt liv så kan det komma tillbaka att han blir psykiskt sjuk igen.

Så vet inte vad som är värre med alkohol eller kanske röka ett paket röda prince om dagen "bara för att man blir beroende".

Man blir iallafall inte psykiskt sjuk av att röka ett vanligt paket med cigg eller dricka varje helg även om det inte är något man kanske bör göra med tanke på sin hälsa.

Sen att folk tror att man inte blir beroende om man röker på är för att ett ämne som sitter i hasch och annat man röker sitter kvar i blodet i upp till 3 månader. Det är efter det man blir extra sugen eller vill ta droger igen, och tänker jag är inte beroende utan det är kul att ta bara ibland.

Jag förstår inte varför någon vettig människa disskuterar för att "lättare droger är bra".

Ville bara skriva av mig lite

• Nisseblubb

Anonym (Ohälsa) skrev 2008-08-07 11:30:04 följande:

Det är verkligen konstigt hur drogliberalt folk sitter och försöker prata om hur "bra" eller hur mycket sämmre alkohol är jämnfört med om man röker på.
    Vi har fakta. Ni har "jag känner en som...".
  • lokisse

Man blir iallafall inte psykiskt sjuk av att röka ett vanligt paket med cigg eller dricka varje helg även om det inte är något man kanske bör göra med tanke på sin hälsa.

klart du kan bli psykiskt sjuk av att dricka varje helg.

• Anonym

jag hamnde i psykos av hasch och dessutom är det olagligt han kan hamna i fängelse.

Svar på tråden Hashrökning...