Det är verkligen konstigt hur drogliberalt folk sitter och försöker prata om hur "bra" eller hur mycket sämmre alkohol är jämnfört med om man röker på.
En nära släkting till mig har hållt på med lättare droger sen efter han kom ut ur fängelset då han hade suttit inne och ville få iordning på sitt liv igen, skaffade lägenhet sökte jobb etc.
En dag small det till, han började höra röster från fläkten i hans kök, han blev psykiskt sjuk, försökte ta sitt liv och läkarna har sagt att det är inte bara "tyngre" droger som kan göra så utan även hasch och allt annat rökbart.
Dessutom kommer han inte ihåg något utav det som hänt. Läkarna påpekade tydligt att även om han blir frisk ett tag och aldrig mer tar nå droger i hela sitt liv så kan det komma tillbaka att han blir psykiskt sjuk igen.
Så vet inte vad som är värre med alkohol eller kanske röka ett paket röda prince om dagen "bara för att man blir beroende".
Man blir iallafall inte psykiskt sjuk av att röka ett vanligt paket med cigg eller dricka varje helg även om det inte är något man kanske bör göra med tanke på sin hälsa.
Sen att folk tror att man inte blir beroende om man röker på är för att ett ämne som sitter i hasch och annat man röker sitter kvar i blodet i upp till 3 månader. Det är efter det man blir extra sugen eller vill ta droger igen, och tänker jag är inte beroende utan det är kul att ta bara ibland.
Jag förstår inte varför någon vettig människa disskuterar för att "lättare droger är bra".
Ville bara skriva av mig lite