• Anonym (Orolig...)

Hashrökning...

Hur märker man om någon röker hash? Vad ska man vara uppmärksam på? Hur ser hash ut och vad använder man när det röks?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 22:25
    Vad är förresten skillnaden på hash och mariujana? Hur farligt är det egentligen om man jämför med alkohol och vanlig tobak?

• Svar på tråden Hashrökning...
  • Gumlan

Jag är uppväxt med både alkoholister och knarkare och enligt mina erfarenheter bör du va MYCKET oroligare om din son röker hasch än om han dricker alkohol!! Hasch är riktigt illa, mycket eftersom det fått en så accepterad syn av många, folk blir ilurade att det inte är farligt alls osv. Vissa kan säkert röka på då och då utan att det är någon större fara, men för vissa kan en gång få förödande konsekvenser och dom flesta röker itne bara på någon gång då och då utan det går oftast snabbt utför om man väl börjat röka hasch! Det är väldigt indeviduellt hur olika peroner blir av olika droger.

• Nisseblubb

Helt vansinnigt hur folk får lov att härja

lokisse skrev 2008-08-07 15:14:22 följande:
    www.lankarna.nu/drog1.htm
    Relativt fattig information. Ska se om jag kan hitta något bättre åt dig
  • Nisseblubb

Anonym (Risker!) skrev 2008-08-07 15:13:52 följande:

Om det är riktat till mig, så undrar jag bara! Vad är det du inte förstår? Var jag otydlig i mitt tidigare inlägg? Läs o begrunda igen. Lycka till med din son Ts! O hoppas ni kommer fram till något bra, o att han slutar med eländet han håller på med. Får man vara så här drogliberal på fl?
    Nej, det var riktat åt alla som sitter och påstår saker som de vägrar visa fakta på. Inte dig specifikt
  • Nisseblubb
    lokisse skrev 2008-08-07 15:14:22 följande:
    www.lankarna.nu/drog1.htm
    Jisses så svårt det ska vara att hitta information som inte är skrivet "för brukare" eller av folk som försöker lura andra.
    Då får väl den där duga om du inte litar på Wikipedia :)
  • lokisse

Vet att de e fattigt försöker bara hitta nagot som visar att hasch är kadan och mari är blommorna och lite blad...(har altid trott att det var nagot som tilhörde allmänbildningen och man fick lärasig i skolan men det är väll för att man är förortsbarn da...)

Nisseblubb skrev 2008-08-07 15:16:11 följande:
    Helt vansinnigt hur folk får lov att härja
    Relativt fattig information. Ska se om jag kan hitta något bättre åt dig
  • Gumlan
    Agitator skrev 2008-08-07 17:35:46 följande:
    Tusentals personer från alla möjliga miljöer sitter hand i hand oavsett vilken drog dom föredrar? Den stämningen och harmonin kom faktiskt som en chock för mig.Varje gång jag rör mig ute på stan vare sig det är i danmark eller sverige så ser jag bråk, misär och dömande blickar.Chris är ett bra ställe att upptäcka FÖRDOMSFRI miljö fylld med vänliga människor.Vad var det som stärkte ”din ståndpunkt”Hatbristen?
    På vilka hemska ställen i Sverige och Danmark rör du dig egentligen om du VARJE GÅNG du går ut ser bråk!! Shit ja i din situation hade jag flyttat till chris då Men visst jag har inte heller sett några bråk när jag varit i christiania, men det ser jag sällan vart jag än är så det hade jag inte ens en tanke på när jag var där faktiskt...

hundar som virrar runt på gatorn, små barn som virrar runt och gråter utan att verka tillhöra någon, sovande folk i hörnen, sovande folk på stolar, ja en väldans massa sovande folk mitt på ljusa dagen... men visst sovande folk kan inte ge dömmande blickar, inte heller bråka (så i sådana fall som ditt där man alltid behöver se bråk och missär när man går utanför dörren, då är det ju en självklarhet att man heldre ser sovande människor)
  • Agitator
    Svar på #102
    Okey, det med hundar stör mig också.
    Men om du inte har hittat ett hotell där inne så vet jag inte var du har hittat allt sovande folk.
    hittentils har jag bara sett en kille som uppenbarligen fick för mycket av nått och slocknade i buskarna.
    Barnen jag har sett därinne har alltid varit nära sina föräldrar som hade koll på dom.
  • Knytt1

Kan inte ni drogliberaler starta en egen tråd där ni kan bräcka varandra med "fakta" om hur ofarligt det ena och det andra är och göra er lustiga över människor som av omsorg om sina närmaste är oroliga. Fatta: DET FINNS MÄNNISKOR SOM TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT BRAJA OAVSETT VAD NI TYCKER! Vi måste få diskutera utan att få drogliberalt trams och kastat i ansiktet. Det är så typiskt att så fort någon här på FL startar en tråd om droger så kastar sig "Agitator" och hans gelikar in i diskussionen med resultat att diskussionen urartar och TS lämnar tråden. Inte så konstigt efter att fått höra att deras oro inte kan tas på allvar utan flamsas bort av omogna snorungar.

• Anonym
    Knytt1 skrev 2008-08-07 18:38:29 följande:
    Kan inte ni drogliberaler starta en egen tråd där ni kan bräcka varandra med "fakta" om hur ofarligt det ena och det andra är och göra er lustiga över människor som av omsorg om sina närmaste är oroliga. Fatta: DET FINNS MÄNNISKOR SOM TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT BRAJA OAVSETT VAD NI TYCKER! Vi måste få diskutera utan att få drogliberalt trams och kastat i ansiktet. Det är så typiskt att så fort någon här på FL startar en tråd om droger så kastar sig "Agitator" och hans gelikar in i diskussionen med resultat att diskussionen urartar och TS lämnar tråden. Inte så konstigt efter att fått höra att deras oro inte kan tas på allvar utan flamsas bort av omogna snorungar.
    Håller med dig helt och hållet!
Svar på tråden Hashrökning...