Agitator skrev 2008-08-07 17:35:46 följande:
Tusentals personer från alla möjliga miljöer sitter hand i hand oavsett vilken drog dom föredrar? Den stämningen och harmonin kom faktiskt som en chock för mig.Varje gång jag rör mig ute på stan vare sig det är i danmark eller sverige så ser jag bråk, misär och dömande blickar.Chris är ett bra ställe att upptäcka FÖRDOMSFRI miljö fylld med vänliga människor.Vad var det som stärkte ”din ståndpunkt”Hatbristen?
På vilka hemska ställen i Sverige och Danmark rör du dig egentligen om du VARJE GÅNG du går ut ser bråk!! Shit ja i din situation hade jag flyttat till chris då

Men visst jag har inte heller sett några bråk när jag varit i christiania, men det ser jag sällan vart jag än är så det hade jag inte ens en tanke på när jag var där faktiskt...
hundar som virrar runt på gatorn, små barn som virrar runt och gråter utan att verka tillhöra någon, sovande folk i hörnen, sovande folk på stolar, ja en väldans massa sovande folk mitt på ljusa dagen... men visst sovande folk kan inte ge dömmande blickar, inte heller bråka (så i sådana fall som ditt där man alltid behöver se bråk och missär när man går utanför dörren, då är det ju en självklarhet att man heldre ser sovande människor)