Nisseblubb skrev 2008-08-07 14:09:09 följande:
Vad jag vet så är forskningen totalt oenig i frågan om huruvida haschpsykoserna existerar, huruvida de är direkt orsakade av hasch eller triggas latenta psykiska problem av det.
ja, också som jag förstått det så är man inte enig i frågan, men faktum kvarstår att tex den person jag refererar till upplevde att han just hamnade i en sådan psykos. Bla såg han spindlar som kröp ur väggarna osv innan han bankade skiten ur morsan...
sen så kan det naturligtvis vara på det viset att haschet "bara" var en bidragande orsak, men det kvittar nog för de drabbade eftersom han kände sig övertygad om att detta inte hänt om det inte var för att han fast i ett missbruk.
Men visst, det finns även alkoholister som beters sig som skit pga sitt missbruk. Men det gör enligt min mening inte haschrökning mer rätt.
Personligen är jag mer rädd för narkomaner som jag träffar på stan eftersom de ofta är mer opålitliga jämfört med a-lagarna på torget. Blev tex hotad emd kniv vid ett tillfälle när jag lugnt satt på spårvagnen på väg hem. Nu hörde det sista kanske inte hit, försåt att fu inte pratar om tunga narkomaner i dina inlägg. Däremot har allt sin början, och jag tvivlar på att nån narkoman börjat sin karriär dag 1 med att skjuta heroin på plattan.