• Anonym (Orolig...)

Hashrökning...

Hur märker man om någon röker hash? Vad ska man vara uppmärksam på? Hur ser hash ut och vad använder man när det röks?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 22:25
    Vad är förresten skillnaden på hash och mariujana? Hur farligt är det egentligen om man jämför med alkohol och vanlig tobak?

• Svar på tråden Hashrökning...
  • Anonym
    Bellsam skrev 2008-08-06 16:03:06 följande:
    Hasch har jag hört är inte så mycket farligare än alkohol. Men mariujana är farligare. Är jag ute och cyklar nu? Rätta mig om jag har fel.Kanske du kan googla lite om ämnet?
    Ja där är du ute och cyklar.
    Hash är mycket "starkare" än Mariujana. Jämför sprit och öl, typ.
    Har provat båda i ungdomen och gillade inte nåt ut av det.
  • Micke81

Men det finns väl många andra ämnen än THC i både marijuana och hasch. Och hur mäter man farligheten ifall man ska jämföra dom? Maja kan säkert vara farligare då den anses mer harmlös och på så sätt är lättare att i beroendefasen kunna övertala sig själv till att fortsätta med.

• Bellsam
    Anonym skrev 2008-08-06 16:17:10 följande:
    Ja där är du ute och cyklar.Hash är mycket "starkare" än Mariujana. Jämför sprit och öl, typ.Har provat båda i ungdomen och gillade inte nåt ut av det.
    Vad är skillnaden mot vad jag skrev?
    Eller menar du att hash är mycket farligare än alkohol och marijuana snäppet värre?
  • Micke81

Sen kan man ju röka många andra saker som svampar etc som kanske inte alltid behöver ha samma påverkan(i form av röda ögon etc). Men huvudsyftet med nedåtdroger är ju att gå ner i varv så det är väl nästan det bästa sättet att märka det på (dåsighet, flummighet, klumpighet, onormala tankesätt etc beroende av styrkan på kicken).
    Många som nyligen börjat med droger blir väldigt nyfikna på sin nya upptäckt och många drogandvändare /fd droganvändare finner snabbt varanda på fester etc pga liknande "öppenhet" och sätt att prata på. Man testar sig fram lite och ser ifall samma intresse finns hos den man pratar med. Om inte så byter man samtalsämne innan personen ens tänkt på att det är droger man pratar om.
    Hasch är oftast i "kakform" och är mörkbrun till färgen (nästan svart) (finns även hascholja, men då har användare oftast redan rökt ett tag). Ganska hård men ändå så det går att bryta av en bit som ska användas (ca några millimeter i kubik). Marijuana är oftast söndersmulade blad (förvaras vanligtvis i små plastpåsar). Bägge röks oftast i en hemmarullad ciggaret (utblandad med tobak). Alltså, oftast finns det rizzlor med i bilden (eller färdigköpt haschpapper ifall det är en "hobbyrökare" som även gillar spänningen med allting runtomkring, typ hip hop wannabes). Även rätt vanligt med små pipor, finns t ex pipor med nyckelringar etc (googla lite, du kommer bli förvånad över vilket utbud av tillbehör som finns).

• Micke81

Den som röker är också oftast undvikande under ruset och strax efteråt då man inte vill bli påkommen av "ickerökare" i ens närhet. Vilken ålder är personen i fråga i och hur ser umgängeskretsen ut? För det spelar också roll på ens beteende. Vet att det finns en del svartklubbar t ex där det röks hasch i vattenpipa.

• Agitator
    Svar på #15
    Om man bortser från att du inte har ett rätt så är du rolig.
  • Anonym

hasch luktar sött medan majja ser ut som en krydda. Luktar grönt. Svårt att förklara men om du hittar det eller känner lukten på kläder så kommr du veta.

Röda ögon elle glansiga om de tagit ögondroppar. Lite småsega, ibland märks det inte alls.

Om du berättade varför du misstänkte kunde det vara lättare att svara.

• Micke81
    Agitator skrev 2008-08-06 19:40:31 följande:
    Svar på #15Om man bortser från att du inte har ett rätt så är du rolig.
    Jag har rätt många rätt i det jag skrev men jag kan hålla med dig om att jag är ganska rolig (dock inte i dessa inläggen).
  • anarkokapitalist
    Anonym skrev 2008-08-06 16:17:10 följande:
    Ja där är du ute och cyklar.Hash är mycket "starkare" än Mariujana. Jämför sprit och öl, typ.Har provat båda i ungdomen och gillade inte nåt ut av det.
    Nu är det du som är ute och cyklar, styrkan har inget med om det är hasch eller marijuana att göra.
    Hasch och marijuana är enbart två olika former av samma sak.
  • Åsa Ystad

Konstig tråd detta! Så fort någon kommer med lite fakta får han/hon svaret att det är fel, men utan vidare förklaring.

Svar på tråden Hashrökning...