• Anonym (Orolig...)

Hashrökning...

Hur märker man om någon röker hash? Vad ska man vara uppmärksam på? Hur ser hash ut och vad använder man när det röks?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 22:25
    Vad är förresten skillnaden på hash och mariujana? Hur farligt är det egentligen om man jämför med alkohol och vanlig tobak?

• Svar på tråden Hashrökning...
  • unclaf
    Agitator skrev 2008-08-07 20:24:19 följande:
    Anonym (Litet S) skrev 2008-08-07 20:21:03 följande:Men det sker ingen förändring om vi snackar om en gång i veckan.Jag försöker stilla ts oro, en gnutta humor lättar alltid på den dryga och mörka stämningen som råder här.Personliga erfarenheter är ganska irrelevanta i det fallet.
    Nej, men tydligen är det rätt "irrelevant" för dig även med personer som jag som faktiskt har ganska mkt mer kött på benen än just erfarenheter av drogmissbruk i min nära familj eller dylikt. Att jag (fråmst inom mitt yrke) har haft kontakt med läkare, fd missbrukare, drogmissbrukande barn (både alkohol och narkotika), barn med missbrukarföräldrar osv är väl oxå helt "irrelevant" enligt dig. Att jag har läst forskning som INTE stödjer dina teorier om att hasch är ofarligt är väl också "irrelevant"?

Således är denna diskussionen bara ett kastande av "jag har rätt", nej JAG har rätt" mellan de olika parterna här och då blir den helt meningslös...

Jag påstår inte att du inte har hittat skrivelser och anant som stödjer dina teorier, men utgå inte ifrån att alla som har en avvikande åsikt från din är icke läskunninga imbeciller utan nån som helst faktabakgrund i ämnet
  • Agitator
    unclaf skrev 2008-08-07 20:28:48 följande:
    Nej, men tydligen är det rätt "irrelevant" för dig även med personer som jag som faktiskt har ganska mkt mer kött på benen än just erfarenheter av drogmissbruk i min nära familj eller dylikt. Att jag (fråmst inom mitt yrke) har haft kontakt med läkare, fd missbrukare, drogmissbrukande barn (både alkohol och narkotika), barn med missbrukarföräldrar osv är väl oxå helt "irrelevant" enligt dig. Att jag har läst forskning som INTE stödjer dina teorier om att hasch är ofarligt är väl också "irrelevant"?Således är denna diskussionen bara ett kastande av "jag har rätt", nej JAG har rätt" mellan de olika parterna här och då blir den helt meningslös...Jag påstår inte att du inte har hittat skrivelser och anant som stödjer dina teorier, men utgå inte ifrån att alla som har en avvikande åsikt från din är icke läskunninga imbeciller utan nån som helst faktabakgrund i ämnet
    Vad för ?forskning? skulle jag då fråga.
    Jag har stött på många löjliga små?studier? som kommer med roliga idéer bekostas ofta av skattepengarna, det kallar jag ?vällspenderade? stålar men det är nog en annan tema.
    Vill du ha några länkar till dom större och mer seriösa studier så kan jag servera några.

Vist är samtal som ?men jorden är platt ?nej den är rund ? klart inte titta mot horisonten den tar slut där- nej titta på den här bilden det är jorden - nej jag TROR inte på dina LÖGNER jag har SETT att det inte stämmer?
    Enormt underhållande och tidskrävande.

Jag har inte hittat ?skrivelser?, jag håller mig på en mer internationell nivå
  • unclaf
    Agitator skrev 2008-08-07 20:36:47 följande:
    Vad för ?forskning? skulle jag då fråga.Jag har stött på många löjliga små?studier? som kommer med roliga idéer bekostas ofta av skattepengarna, det kallar jag ?vällspenderade? stålar men det är nog en annan tema.Vill du ha några länkar till dom större och mer seriösa studier så kan jag servera några.Vist är samtal som ?men jorden är platt ?nej den är rund ? klart inte titta mot horisonten den tar slut där- nej titta på den här bilden det är jorden - nej jag TROR inte på dina LÖGNER jag har SETT att det inte stämmer?Enormt underhållande och tidskrävande.Jag har inte hittat ?skrivelser?, jag håller mig på en mer internationell nivå
    Jag förundras över din ironiska/sarkastiska/spydiga/nedvärderande (välj valfritt alternativ) i denna och andra trådar.

Jag har fått otaliga länkar skickade av drogliberaler som du i diskussioner liskom denna, och jag är inte intresserad av att läsa dem (roligast är när man får länkar som har ett marijuanablad som symbol framför webadressen, ha ha, jo DE länkarna kan man ju gissa innehåller en seriös och objektiv info!)

Jag har heller inget intresse av att googla upp länkar till dig att läsa, för jag betvivlar inte ett dugg att du har motargument mot allt jag skulle mata dig med. Du kan inte seriöst mena att det inte finns forskning som pekar på att det är illa med hasch? Och då pratar jag inte bara rena fysiologiska skadeverkningar utan andra bitar också, exempelvis den kriminalitet som ofta följer drogmissbrukadnet i spåren.

Däremot är jag såpass stabil i mina åsikter som jag har samlat ihop till under ett antal år genom olika kontakter att det är ganska onödigt för dig att ödsla energi på att försöka förlöjliga eller platta till mig, av nån underlig anledning litar jag mer på min far som arbetat med narkomaner i stort sett hela sitt yrkesverksamma liv som lärare än avataren yoda på Fl...

Så jag lämnar master Yoda nu för att fortsätta korståget ifred!

May the force be with you!
  • unclaf

lärare=läkare (min farsa alltså..). fan vad illa jag skriver när jag är trött...

• Agitator
    unclaf skrev 2008-08-07 20:43:12 följande:
    Jag förundras över din ironiska/sarkastiska/spydiga/nedvärderande (välj valfritt alternativ) i denna och andra trådar. Jag har fått otaliga länkar skickade av drogliberaler som du i diskussioner liskom denna, och jag är inte intresserad av att läsa dem (roligast är när man får länkar som har ett marijuanablad som symbol framför webadressen, ha ha, jo DE länkarna kan man ju gissa innehåller en seriös och objektiv info!)Jag har heller inget intresse av att googla upp länkar till dig att läsa, för jag betvivlar inte ett dugg att du har motargument mot allt jag skulle mata dig med. Du kan inte seriöst mena att det inte finns forskning som pekar på att det är illa med hasch? Och då pratar jag inte bara rena fysiologiska skadeverkningar utan andra bitar också, exempelvis den kriminalitet som ofta följer drogmissbrukadnet i spåren.Däremot är jag såpass stabil i mina åsikter som jag har samlat ihop till under ett antal år genom olika kontakter att det är ganska onödigt för dig att ödsla energi på att försöka förlöjliga eller platta till mig, av nån underlig anledning litar jag mer på min far som arbetat med narkomaner i stort sett hela sitt yrkesverksamma liv som lärare än avataren yoda på Fl...Så jag lämnar master Yoda nu för att fortsätta korståget ifred!May the force be with you!
    Ju det är inte ovanligt att ?källkritiska? personer inte kolla källor till material postade på sidor med maja blad. Det är ju det vad ordet källkritisk betyder i din värld?
    Läs inte information du inte tycker om?
    Är Kanadas senat (som för den delen inte har några maja blad på sin sida) tillräcklig ?seriös? källa för dig?

ja. Jag har fakta att komma med mot varenda ?haschmyt? som har blivit uppfunnen dom sista 80 åren.

Kriminaliteten följer inte efter ?hasch? den följer efter lagen som förbjuder den, men det är kanske lite väll mycket för att förstå?

Kunskap är makt så yes the force is with me
  • Anonym (Litet S)

Börjar det inte vara läge att lägga ner denna tråd Tyvärr har ju Agitator lyckats hacka sönder syftet med tråden och fått igenom sin drogliberala syn. SYND. Tragiskt.

Tur att majoriteten är antidroger

• unclaf
    Agitator skrev 2008-08-07 20:51:07 följande:
    Ju det är inte ovanligt att ?källkritiska? personer inte kolla källor till material postade på sidor med maja blad. Det är ju det vad ordet källkritisk betyder i din värld?Läs inte information du inte tycker om?Är Kanadas senat (som för den delen inte har några maja blad på sin sida) tillräcklig ?seriös? källa för dig?ja. Jag har fakta att komma med mot varenda ?haschmyt? som har blivit uppfunnen dom sista 80 åren.Kriminaliteten följer inte efter ?hasch? den följer efter lagen som förbjuder den, men det är kanske lite väll mycket för att förstå?Kunskap är makt så yes the force is with me
    Käre Master Yoda. Ska kort förklara varför jag inte bryr mig om att läsa exempelvis forskningsraporter som diverse avatarer här på Fl skickat mig. Eftersom jag efter ganska många år på universitet arbetat vid sidan av forskning (ej bedrivit forskning själv dock) så är ja ginte helt "grön" vad det gäller att läsa forskningsrapporter.

Det jag har lärt mig är att det inte räcker att läsa en sammanfattning eller en slutsats, utan för att jag skall kunna bilda mig en uppfattning om sanningshalten behöver jag grundligt sätta mig in i vilka som bedrivit forskningen, med vilket underlag, i vilket syfte osv. Helst vill jag också jämföra olia likvärdiga forskningsarbeten mot varandra. Bäst är också om mer erfarna och kunnigare personer än jag ger sin tolkning av rapporten samt dess trovärdighet.

Eftersom jag inte alls utbildat mig inom narkotikaområdet (förutom fortbildning inom mitt yrke) så skulle jag således behöva 1) noggrannt sätta mig in i varenda sida du skickar mig 2) be exempelvis min far som faktiskt har en enorm erfarenhet av drogers verkningar

detta är inget jag har intressa av om inte avataren i fråga som skickat mig forskningsrapporten har diskuterat med en hövlig och lyssnande ton. jag har haft diskussionern med många andra drogliberala på Fl som jag faktiskt kunant föra ett bra "samtal" med och vi har givit vbarandra nya intressanta tankar. Men översitteri biter dåligt om man försöker lära ut nåt. Ponera att du faktistk HAR rätt, då skulle du komma längre med en något mer ödmjuk attityd.

Men jag tror inte att du har ett faktiskt intrsse av att sprida dina tankar mer än för nöjjet att få trampa på andra, och då blir det mindre lärorikt eller intressant att lyssna på dig, Master Yoda
  • Agitator
    Svar på #121
    Men du väljer endast att tro på det som passar. Great för dig.
    Nåja, man ska vara försiktig med att spräcka andras drömbubblor, och vad ska man skylla psykosen på om du inte röker hasch hehe.

Ju, det var en liten början till vad ordet källkritisk innebär, synd att du inte lever efter dom orden.

Ja. Att få länkar betyder faktiskt att man måste läsa genom texten. Men du behöver inte bry dig om det. Du är ju fullärd och källkritisk så du vet nog vad du behöver veta (syns det att jag börjar bli trött på detta?)

jag kan endast be om ursäkt att jag inte har gudomligt tålamod och kan stå ut med hur mycket som helst, jag brukar tappa tålamodet vid lögner. Fostrar faktiskt mina barn till att bli ärliga.
  • unclaf
    Agitator skrev 2008-08-07 21:44:47 följande:
    Svar på #121Men du väljer endast att tro på det som passar. Great för dig.Nåja, man ska vara försiktig med att spräcka andras drömbubblor, och vad ska man skylla psykosen på om du inte röker hasch hehe.Ju, det var en liten början till vad ordet källkritisk innebär, synd att du inte lever efter dom orden.Ja. Att få länkar betyder faktiskt att man måste läsa genom texten. Men du behöver inte bry dig om det. Du är ju fullärd och källkritisk så du vet nog vad du behöver veta (syns det att jag börjar bli trött på detta?)jag kan endast be om ursäkt att jag inte har gudomligt tålamod och kan stå ut med hur mycket som helst, jag brukar tappa tålamodet vid lögner. Fostrar faktiskt mina barn till att bli ärliga.
    Men du missförstod mig. Jag väljer inte alls att bara tro på sånt som passar mig. Vad i min text är det som du stör dig så på? Att jag har en annan uppfattning av verkligeheten än du? Som jag skrev så har jag haft väldigt intressanta och stimulerande diskussioner med VÄKLDIGT drogliberala personer här på Fl. Det finns ju inget tråkigare än att diskutera med folk som har samma åsikt som en själv! Vi har utbytt tankar och erfarenheter på ett mkt stimulerande sätt. Om du kallar det för en "psykos" att inte ta "visdom" från en förvånansvärt aggresiv anonym (ja, antar att din riktiga identitet inte är Yoda..) person på Fl så har du nog missuppfattaf definitionen.

Vad det gäller forskningsrapporter så kan jag inte bilda mig en uppfattning om dessa såvida jag inte sätter mig in i dessa väldigt noggrannt, helst med hjälp av personer som är kunniga på området och kan värdera forskningen. Både vad det gäller forskningsunderlag och metod. Förstår inte hur du kan få det till att jag endast litar på sånt jag VILL tro på? Nu är mitt huvudämne fysik och inte droger, så jag kan inte på något vis uttala mig som expert på området. Det ända jag kan göra är att lita till källor jag och mer kunniga personer i min närhet tycker verkar ok.

Du är fruktansvärt otrevlig, arrogant och spydig i ditt sätt att tilltala mig.Jag har aldrig påstått att jag är fullärd, var har du läst det? Däremot har mina 7,5 är på universitet (nej du behöver inte bli imponerad, du får tycka att jag är hur obildad som helst, vi känner ju som tur var itne varandra) faktiskt lärt mig en del vad det gälelr exempelvis källkritik som du hetsar så om.

Men det bästa sättet att få tyst på trollen är att inte mata dem, så härmed förkalrar jag min rll i denna "diskussion" för avslutad. Tolka det gärna som du vunnit, finns inget jag bryr mig mindre om just nu.

Dax för lite spännande beroendeframkallande television!
  • unclaf

Nice try, men jag tar inte heller visdom från the dark side herr Anakin Skywalker ;)!

Nej NU ska jag sluta mata troll! Grattis till att ha dödat en tråd! Säkert hade din "kunskap" spridits bättre om du inte slagit sönder plattformen du stod på (dvs tråden). Vem orkar argumentera vidare med nån som är så fullständigt rabiat liksom..

Så, reklampaus slut..Tv och tillfredställande av sockerberoendet nu..

Svar på tråden Hashrökning...