Agitator skrev 2008-08-07 21:44:47 följande:
Svar på #121Men du väljer endast att tro på det som passar. Great för dig.Nåja, man ska vara försiktig med att spräcka andras drömbubblor, och vad ska man skylla psykosen på om du inte röker hasch hehe.Ju, det var en liten början till vad ordet källkritisk innebär, synd att du inte lever efter dom orden.Ja. Att få länkar betyder faktiskt att man måste läsa genom texten. Men du behöver inte bry dig om det. Du är ju fullärd och källkritisk så du vet nog vad du behöver veta (syns det att jag börjar bli trött på detta?)jag kan endast be om ursäkt att jag inte har gudomligt tålamod och kan stå ut med hur mycket som helst, jag brukar tappa tålamodet vid lögner. Fostrar faktiskt mina barn till att bli ärliga.
Men du missförstod mig. Jag väljer inte alls att bara tro på sånt som passar mig. Vad i min text är det som du stör dig så på? Att jag har en annan uppfattning av verkligeheten än du? Som jag skrev så har jag haft väldigt intressanta och stimulerande diskussioner med VÄKLDIGT drogliberala personer här på Fl. Det finns ju inget tråkigare än att diskutera med folk som har samma åsikt som en själv! Vi har utbytt tankar och erfarenheter på ett mkt stimulerande sätt. Om du kallar det för en "psykos" att inte ta "visdom" från en förvånansvärt aggresiv anonym (ja, antar att din riktiga identitet inte är Yoda..) person på Fl så har du nog missuppfattaf definitionen.
Vad det gäller forskningsrapporter så kan jag inte bilda mig en uppfattning om dessa såvida jag inte sätter mig in i dessa väldigt noggrannt, helst med hjälp av personer som är kunniga på området och kan värdera forskningen. Både vad det gäller forskningsunderlag och metod. Förstår inte hur du kan få det till att jag endast litar på sånt jag VILL tro på? Nu är mitt huvudämne fysik och inte droger, så jag kan inte på något vis uttala mig som expert på området. Det ända jag kan göra är att lita till källor jag och mer kunniga personer i min närhet tycker verkar ok.
Du är fruktansvärt otrevlig, arrogant och spydig i ditt sätt att tilltala mig.Jag har aldrig påstått att jag är fullärd, var har du läst det? Däremot har mina 7,5 är på universitet (nej du behöver inte bli imponerad, du får tycka att jag är hur obildad som helst, vi känner ju som tur var itne varandra) faktiskt lärt mig en del vad det gälelr exempelvis källkritik som du hetsar så om.
Men det bästa sättet att få tyst på trollen är att inte mata dem, så härmed förkalrar jag min rll i denna "diskussion" för avslutad. Tolka det gärna som du vunnit, finns inget jag bryr mig mindre om just nu.
Dax för lite spännande beroendeframkallande television!