• Anonym (Orolig...)

Hashrökning...

Hur märker man om någon röker hash? Vad ska man vara uppmärksam på? Hur ser hash ut och vad använder man när det röks?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 22:25
    Vad är förresten skillnaden på hash och mariujana? Hur farligt är det egentligen om man jämför med alkohol och vanlig tobak?

• Svar på tråden Hashrökning...
  • Bellsam

Tack så mycket!
    Ingen som har en sida på svenska? När jag läser mycket text på engelska så flyter bara orden ihop. Vet inte varför egentligen, men det är svårt för mig att läsa.

• Anonym (Risker!)
    Nisseblubb skrev 2008-08-07 14:05:53 följande:
    Anonym skrev 2008-08-07 14:04:47 följande:
    Statistik tack. Hur stor är risken att få en psykos som är direkt orsakad av THC om du röker en spliff i veckan i 5 år?
    Risken? Det kan hända vem som helst o när som helst, även om det inte är vanligt förekommande. Det finns inga garantier. Så enkelt, lika bra att helt enkelt låta bli. Eller hur? Klart man ska ställa sin 20åring mot väggen, o om det behövs så ska man ta hjälp av polisen. Har man inte mer vett i huvudet när man är 20, så måste man som förälder hjälpa till, o med det kanske man räddar just sin unge från både träsk o psykoser. Har jagat min tonåring i åratal, o nu är han fri från skiten. Skulle aldrig ge upp, ingen djävla skitdrog ska få tag om mina ungar.

Bra Ts, att du uppmärksammar det din son gör. Jag vet att det är en trend att röka vattenpipa med olika smaker, men inte ens det skulle jag tillåta mina "ungar" till.
  • Anonym
    Nisseblubb skrev 2008-08-07 14:41:49 följande:
    en.wikipedia.org/wiki/Marijuana
    eh..vilken bra länkt!
    ..vill bara säga att i wikipedia kan vem som helst skriva...alltså inte vidare tung som faktabas!
  • lokisse

Klart jag vet att alla kan skriva pa wikipedia mewn om man bara vill veta skilnaden pa hasch och mariana sa är det en utmärkt källa...

Anonym skrev 2008-08-07 14:46:39 följande:
    eh..vilken bra länkt!..vill bara säga att i wikipedia kan vem som helst skriva...alltså inte vidare tung som faktabas!
  • Nisseblubb
    Anonym skrev 2008-08-07 14:46:39 följande:
    eh..vilken bra länkt!..vill bara säga att i wikipedia kan vem som helst skriva...alltså inte vidare tung som faktabas!
    De ville veta skillnaden mellan hasch och marijuana, inte Tibet vs Kina
  • Nisseblubb

Anonym (Risker!) skrev 2008-08-07 14:46:37 följande:

Risken? Det kan hända vem som helst o när som helst
    Fakta på att det kan hända vem som helst och när som helst och att det inte är vanligt förekommande? Var får det du det ifrån?
    Forskningsrapporter tack
  • Anonym
    Nisseblubb skrev 2008-08-07 14:50:57 följande:
    Anonym (Risker!) skrev 2008-08-07 14:46:37 följande:
    Fakta på att det kan hända vem som helst och när som helst och att det inte är vanligt förekommande? Var får det du det ifrån?Forskningsrapporter tack
    du själv får komma med vilka inlägg som helst utan belägg...men så fort ngn säger emot skriker du efter statistik o liknande!!
    ja säger då det....
  • Bellsam
    lokisse skrev 2008-08-07 14:49:33 följande:
    Klart jag vet att alla kan skriva pa wikipedia mewn om man bara vill veta skilnaden pa hasch och mariana sa är det en utmärkt källa...
    Eftersom jag skrev att jag ville ha ordentligt fakta om det så ville jag ju ha en sida som gav mig fakta, och inte en sida som alla kan skriva i, för då är det lika mycket fakta där som det är att läsa i den här tråden.
  • Nisseblubb
    Anonym skrev 2008-08-07 14:55:32 följande:
    du själv får komma med vilka inlägg som helst utan belägg...men så fort ngn säger emot skriker du efter statistik o liknande!!ja säger då det....
    Vad har jag hävdat som jag inte kunnat backa upp med fakta när någon frågat?
  • Anonym (Risker!)

Det blir inga rapporter här, tänker inte gå in i någon diskussion med dig huruvida det är farligt eller inte, eller om man kan få psykoser eller inte. Varför skulle jag? Alla som har levt några år o som har varit i kontakt med drogen på ett eller annat vis, vet att det är farligt. Varför skulle jag gå in på att försöka överbevisa dig, du försvarar drogen ändå. Var och en får väl bilda sig sin egen uppfattning, o ta ställning för eller emot. Har då iaf fall svårt för att tro att det finns någon mamma som gör vågen, eller accepterar att en barn börjar använda hasch, o sen jämför det med kaffe o cigaretter. Finns väl ingen som har glömt tid o rum efter en balja kaffe... Det argumentet är byggt för de som vill hålla på o försvara skiten, inte för oss som inser hur farligt det är, o tar avstånd ifrån det. Du har redan din ståndpunkt som du försvara med näbbar o klor, så fortsätt med det du, men jag sågar allt du står för, o álla dian argument. Får man vara så här drogliberal i sina inlägg på fl?

Svar på tråden Hashrökning...