• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Heather KL

Fru I: Jo dom är en bred sortiment; om man jämföra med COOP Forum hehe. O det beror på vad man vill ha... ibland är dom 13kr, ibland 30kr Jag älskar melerat garn mest!

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, det är så det ska vara ;)
    Nu är en auktion klar, fick den för halva priset mot nypris, priset steg häftigt där i slutet. Nu gäller det att vara med på nästa. =)

Klart jag inte glömmer att lägga in en bild =) Fast jag har så grovt garn så det är inte riktigt fint tycker jag. Ska göra med mindre garn sen när mitt kommer ;)
    Såhär ska man virka:
    "Virka med rosa garn 1 v fm runt ärmhålen och halsringningen och upptill på hängslena. "
    Det borde jag klara..

ooooh, en till klar! Jag är så nervös att jag tror jag spyr, haha jag skakar. 72 kr, värde 250 =)

Ska kolla på väskan du gör sen.. Vill inte att datorn ska hänga sig nu ;)

• pucken

fru
    koncentrera dig på dina auktioner du, vill ju att du ska få ditt garn!
    och den där kanten klarar du galant =)

• linda87

www.garnstudio.com/drops_62/62-26no.htm mössan jag vill göra men beskrivningen är som sagt på norska (hitta dne efter att någon ursäkta att jag inte kommer ighåg ditt nick guida mig till sidan )

tycker deras översättningsfunktion suger men men kanske bara jag

• Fru Indosaurie

pucken:

Nu är det bara 1 auktion kvar, lyckades vinna 4 st iaf.

Kikade på väskan förresten, den sa du ju förut att du skulle virka =)

Vad jag inte fattar är hur man ska börja med fm, för jag måste ju ta ett garn i en annan färg.. och på nåt sätt virka in i byxorna..
    haha =)

• Fru Indosaurie

Men ni..

Är det någon som vet vad jag ska använda för söm på symaskinen när jag syr ihop byxorna?

• pucken

fru
    stick ner virknålen i byxan, där du vill börja med kanten. vik sedan det rosa garnet dubbelt, och plocka upp garnet med virknålen. dra sedan upp garnet genom byxan så får du en ögla, gör en luftmaska och sen kan du börja med fm! det är nog bara att virka där virknålen kan komma igenom (har aldrig testat att virka på nåt stickat)

• Fru Indosaurie

Faen jag blev för snål på sista, förlorade det söta rosa garnet.. tyypiskt =)

Men jag sparade ju lite pengar..

• Fru Indosaurie

pucken:

aha. Jag tror att jag förstår dig =)
    Men nu måste jag ju sy ihop dom.. jobbigt. För jag vet inte hur jag ska göra.

Blir nog att jag sitter här och slöar ist. haha.

195 kr tjänade jag på tradera, 312 kr blev jag dock av med ;)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad