• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

heather:

ah, tack ;) Jag har egentligen inte heller råd.. Får köpa lite mindre mat denna månad, haha. Det var ju tvspels rea på prisextra också, fick lov att köpa mario cart till gameboy advanced. Som vi verkligen spelar jätteofta...INTE. =)
    Blev två spel till playstationet också.. suck.
    Nu vet jag inte vem som vill betala våran årsprenumeration på dn den 5/8 för nu är pengarna slut =)

Ica maxis garn är ju också bra =) fast inte är det väl billigt? Inte på mitt maxi iaf, fast där finns bara flerfärgat garn och glittergarn ;)

• pucken

fru
    har du vunnit auktionerna på tradera nu?

svärfar blevväldigt impad av tårtan, han trodde nästan inte att det var jag som gjort den =) god var den också tyckte han. och nu har han gått, efter att ha roat sig med att motionera skäöldpaddan =)

• Fru Indosaurie

pucken:

Nej, den första går ut om 1 timme =)
    Snart klar med byxorna dock.. sen ska jag sy ihop dom. Tänkte testa att sy ihop dom på maskin men jag vet inte vilken söm jag ska använda..
    Är helt borta på sånt..

Tror jag det att han blev impad.
    Motionera sköldpaddan? Har ni sköldpadda? Har jag inte sett..
    Vad heter den? =) Hur motionerar man en sån?

• pucken

och jag har köpt jättefint garn på ica maxi! nästan allt i mitt galleri är gjort av garn från maxi =) verkar som er affär är sämre fru =)

• Fru Indosaurie

pucken:

vårat maxi har som sagt bara flerfärgat garn och glittergarn. Dom har inte ens stickor till heller =)
    Men å andra sidan så håller min garnaffär relativt låga priser..
    Men nu ska jag handla på tradera! Om ingen bjuder över mig förstås..

Nu har mannen vaknat.. blir inte mkt stickat då.. tyyypiskt.

• pucken

fru
    jo, vi har en vattensköldpadda. bjarne heter han. tja, svärfar drog ena fingret längs akvariet och bjarne följer efter. så han fick simma några vändor fram och tillbaka efter svärfars finger =) ser rätt lustigt ut!

• pucken

fru
    kan du inte komma hit och fixa våra katters klor också??? jag avsäger mig allt ansvar, så om de river dig får du skylla dig själv =)

• Fru Indosaurie

pucken:

åh, klart jag kan =) Nu har våran flicka tjusiga busiga klor igen och man kan leka utan att bli ihjälklöst.
    Hon satt med rumpan i mitt knä och kurrade som en galning medans Fred klippte.
    Det brukar funka så, hon spinner, jag håller och fred klipper.
    Hon har så extremt mkt hår under tassarna så man måste liksom gräva fram klorna..
    haha.
    Nu är vi sociala, fred spelar tvspel och jag stickar ;) Bara ett hängsle kvar nu..
    Sen ska det virkas (!) runt kanten..

• pucken

fru
    glöm inte fixa bild på byxorna sen, jag vill se dem =) och du, det är säkert ingen svår kant du ska virka!
    maken och jag är alltid så sociala, han vid sitt WOW och jag med min virknål, vi tjattrar tillräckligt när vi lägger oss ändå =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad