• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

oh my. Vilken fin. Jag ska nog också göra en sån fin tårta nångång =)

Idag är det den stora garnköpardagen på tradera, det är nu det gäller ;) börjar bli lite nervös..

• pucken

fru
    HUR mycket garn ska du köpa egentligen? låter som det är ett helt varuhus nästan =) är det garn i olika färger, eller är flera nystan i samma? *nyfiken*

• Fru Indosaurie

pucken:

tillräckligt mkt ;)
    Det är 90 nystan om jag köper alla auktioner..
    Det är 9 olika färger, 10 nystan av en del, 15 av några och 5 av nån.
    Just nu ligger budet så att det skulle betyda 4,50kr/nystan! Asbilligt. Och pappa ska skicka ner dom gratis.

• Fru Indosaurie

förresten så missade jag auktionen med ullgarn som jag skulle ha! F*N.
    1200gr för 63 kr, vi köpte ullgarn i fredags, 150 gr för 90 kr.

• pucken

fru
    vilke osis! tur du har som får frakten av pappa förresten. det blir ju en hel del garn det där... vad ska du göra av allt? fler vantar? =) själv skulle jag inte klara av att ha så mycket garn hemma. jag skuel bli tokig och virka ännu mer än jag gör nu! typ, måste göra slut på allt garn....

• Fru Indosaurie

pucken:

Jaa. det var verkligen deprimerande.
    Får se hur det går med dom här auktionerna då.. det är säkert fler än jag som är beredda på att kriga ;)
    Joo.. när jag räknade ihop hur mkt garn det blev så.. oj =) Vet inte vad jag ska göra med allt, men det är ju billigt, haha.
    Jag kommer nog bli så att då får jag använda den färgen jag har hemma, och inte köpa mer garn. Så alla kläder kommer se likadana ut, haha.
    Risken att jag blir tokig är nog inte så stor.. hoppas jag ;)

• pucken

fru
    jag vet att om maken skulle lämna mig av en eller annan anledning,då skulle jag bli en tokig katt-tant som bara sitter hemma och virkar grejer till katterna... vi har ju redan 2 katter, men jag vill ha minst en till. får inte förmaken bara. nu kommer svärgubbe, här ska ätas tårta!!!

kommer in ikväll igen =)

• Heather KL

Fru I: Jag hittar många garn på Tradera

• Heather KL

hehehe!! Nej jag har inte råd just nu... det får räcka med ICA Maxi's garn!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad