• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

Julius
    skitfina ju! jag har funderat på att göra en tavla, fast för vår bröllopsdag. men jag vet inte var jag får tag på såna saker...

• Fru Indosaurie

Julius:

Fin!

Pucken:
    oh my. Jag har precis HUR mkt broderisaker som helst. tooooo much.
    Jag kan ju inte hålla på med det längre.. vääääldigt korta stunder i såfall. men det är ju SÅ roligt.
    Har du sett min tavla? Den enda som finns på bild *fniss*

Jag gjorde en doptavla till Freds systerdotter förra året.. supersöt. Ska nog scanna in bilden nån dag.. tagen med systemkamera minsann.

• pucken

fru
    nu har jag fått problem med din väska... fattar inte mönstret riktigt *arg* det ska vara en volangkant på sidostyckena, men jag blir inte klok på om volangen ska fortsätta på bottendelen. om jag gör en volang runt hela så blir det som ett extra stöd i botten, om inte står väskan direkt på bottendelen. då slits den ju fortare... om jag gör en volang runt hela, och det nu inte är helt rätt... blir du ledsen på mig då? =)

• Fru Indosaurie

åh nej! Förstör inte! ;D

haha. På bilden ser det ju ut som att volangen fortsätter under?
    Gud förbjude att den skulle bli sliten i förtid! =)

Det är ju du som är expert.. Jag litar på dig =) Kör runt hela du.

• pucken

fru
    var köper alla grejer man behöver till broderi? man ska väl ha en sån där ram att spänna fast tygbiten i? finns det nån bra affär i stan?

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa.. på garnaffären? Iaf så har min affär det =) Eller på nätet. Webbutiker, det finns ju www.dittbroderi.se www.margaretha.com
    eller min favorit:
    www.tradera.com ;D

Jag har hamstrat på mig ALLDELES för mkt saker. Hela kit. Suck. Jag vill göra men kan inte.
    Jag har även alla 375 färgerna i dmc som finns =) så jag har allt till hands om det skulle behövas.
    Sån där ram behöver man inte alls ha.. det kan underlätta om man gör stora saker. Jag köpte min första i slutet på förra året, annars har jag alltid kört utan.

Hade du sett min tavla? web.comhem.se/~u87016416/ under hobby. Den enda som kommit in där hittills. haha.

• pucken

fru
    jo, jag har sett den. jättefin! tror jag ska börja brodera jag med, sen, när jag avslutat alla virkprojekt.
    ska bara sy ihop väskan och göra det där bandet med blomman på.sen är det KLART!

• Fru Indosaurie

pucken:

Klart du ska börja brodera =) Det tar lite längre tid än att virka och sticka..
    Men det blir ju såå himla tjusigt.

Åh. Tjusiga väskan.

• pucken

fru
    vet du vad matress stitch är? ska nämligen sy ihop väskan med såna stygn...

• linda87

ahhhhhhh kan nån hjälpa mig nån skicka en länk till mig här i forumet fårn garnstudion om gratismönster på MÖSSOR jag hittar INGA mössor *grrr* kan nån säga vilken man ska klicka på,......dam,basplag etc....?????

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad