• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Jessica K

Fru Indosaurie: Inget tyg är inget hinder! Mina kompisar brukar sy allt möjligt i gamla lakanstyger. Har de inga själva köper de på second hand :)

• Fru Indosaurie

jessica:

Men han vill ju sy kalikå saker, då måste man ju ha lyxigt tyg =)
    Velour som kostar skjortan.
    Eller måste och måste.. men om det ska bli så tjusigt.

• pucken

fru
    NU finns den färdiga väskan i galleriet! den är väl inte helt klar egentligen... man ska sy fast ett spänne under blomman så det går att stänga. men jag har inget spänne, så det får du ordna själv =)

• pucken

fru
    den blev förresten inte riktigt lika stor som det står i beksrivningen =( den är ca 28x10 cm. duger det är fröken?

• Fru Indosaurie

pucken:

Jag har varit där tiotusen gånger och hoppats på att få se den ;)

ÅH vad tjusig den blev, ohlala.
    Och jag är ensam om att ha en sån.. hahahaha..
    eller vänta nu.. jag har ju ingen..

• Fru Indosaurie

pucken:

*sträcker ut handen efter måttbandet*

Tycker det låter alldeles utmärkt! Perfekt! Ju mindre desto bättre, med tanke på att jag inte kan bära handväska speciellt långt..

• pucken

fru
    nu ska vi bara komma på hur den ska överlämnas =) hur länge har du trånat efter den förresten?

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa.. men du får bestämma du, eftersom att det är du som har gjort den =)

Jag kanske inte låter så glad men jag vill inte ta ut segern i förskott, först när jag håller den i min hand kan jag tillåta mig själv att känna lycka ;D

jaa.. jag hittade mönstret för några månader sen tror jag.. Blev kär i den på en gång men sen har jag glömt att jag har mönstret..
    Kommer dock ALDRIG att lära mig virka så.. tur att du finns =)

• pucken

fru
    hade du sånt där säsongskort på sl? då får du gärna komma och hämta den här. vi kan ju ta en fika på samma gång =) annars får det gå via posten eller vänta tills jag börjar skolan den sista augusti.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad