• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

nä... om du går in på design, och scrollar neråt så finns det en sökfunktion där. sök på mössa så får du upp några stycken i alla fall!

• Jessica K

Ah! Hittade till denna tråden precis! Jag som idag har virkat den grytlappen i mitt liv (vad jag minns i allafall). Och snygg blev den också! :) Jag och några kompisar har startat syförening *skrattar* Trevligt med ett fyra-fem pratgalna tjugoåringar som syr, stickar, virkar och gör smycken... och ja just ja en och annan kille dyker upp emellanåt också!

• Fru Indosaurie

jessica:

Välkommen hit då =)

Grattis till grytlappen ;)

syförening låter ju precis hur kul som helst! Jag ska nog också starta en.. det ska vara jag.. och jag.. och..jag.
    Killar med också? Vad pysslar dom med då? =)

• Jessica K

Hehe tack så mycket! Ska fixa ordning på den andra i morgon tänkte jag :) Ska försöka få ordning på min hemsida som legat orörd ett tag och lägga ut alla mina bragder *skratt*
    Den ena killen som brukar vara med brukar mest sitta och flörta med en av tjejerna och småsnacka... men det har bara varit för att han inte haft något tyg (påstår han). Men nu har han varit och köpt tyg så nu har han ingen undanflyckt. Grabben fick till och med en symaskin i studentpresent! Den andra killen som var med var en av tjejernas pojkvän som hon tyckte skulle lära sig att sticka, vilket han satt med hela kvällen. :D

• taiyin

Linda:

Är det denna sidan du menar???

www.garnstudio.com/design/tillb1.htm

Det är sidan tillbehör och längre ner på den sidan finns "sid 1 sid 2 sid 3" det kanske är det du har missat??? Hoppas att du hittar vad du letar efter iaf.

• Fru Indosaurie

Jessica:

haha, det låter ju hur kul som helst!
    Min man skulle lära sig sticka här om dagen, fast han hade precis gått av då (jobbar natt) och då är tålamodet inte så himla bra ;) Vi ska ta det när han blir ledig sen.
    Han vill också sy en massa saker men vi har inget tyg.. får ta det sen.

Jag borde verkligen också fixa våran hemsida.. men men. Har lyckats få ut ett kort iaf, det var ju duktigt =) När vi gjorde den sa vi "nu får den inte bli liggandes, nu ska vi ta tag i det på en gång och lägga ut allt".. pyttsan ;)

Hm, det blir bara mer och mer folk här, kul! =) Blir inte mkt stickande för min del, mest skrivande..

• Fru Indosaurie

Är det nån som har ett mönster på en STICKAD mössa som man kan ha sommartid, bara dra på sig när håret ser risigt ut? ;)

• pucken

nu är det spännande, väskan är ihopsydd... ska vända den åt rätt håll så får vi se om jag gjorde rätt i att virka volangen längs botten =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad