• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

vi träffades för 2,5 år sedan. så inte så väldigt länge. usch, mamma blev jätteledsen när vi sa att vi skulle förlova oss efter ett halvår. stackaren, hon är så orolig alltid =(

• Fru Indosaurie

Ja det är inte lätt med mammor alla gånger, min mamma är åt andra hållet ist, tjatar efter barnbarn och känner mig på magen stup ikvarten, haha.
    En gång när hon kom hem till oss tog hon på magen och sa "är du gravid?!"
    nej mamma - jag är bara fet.

Jag vet inte ens vad freds mamma sa när vi förlovade oss, vi var inte bästa vänner då ;)
    Gifte ni er efter 1 år?

• pucken

nä, vi gifte oss 2 år efter att vi träffats =) så 1,5 år efter förlovningen borde det bli... dte var snabba ryck för oss du vet. flytade ihop efter 2 veckor. mest eftersom jag inte hade nånstans att bo.

• Fru Indosaurie

haha.
    Okej då, trodde att ni hade gift er 1 år efter som man "ska" göra. =)
    Vi har ju varit förlovade i 4 år nu så.. haha.

Vi flyttade också ihop jättefort. Bara bra =)

• pucken

ja, man måste ju veta vad man ger sig in på =) tänk om man inte stått ut med varandras vanor?

• Fru Indosaurie

haha ja, det hade ju varit illa =)
    tänk dom som gifter sig utan att ha bott ihop.
    Sen kanske man går varann på nerverna eller nåt..
    vilket öde =)

• pucken

ja, men då får man skylla sig själv =) tur att man vet bättre själv. skulle inteklara av att gifta mig med nån jag inte bott med. speciellt eftersom jag är lite bekväm av mig, och har ett väldigt hett temperament. vill ju att gubben ska kunna hantera mig =)

nu ska jag lägga mig. kanske kan egga upp karln också, så det blir nån bebis snart =) vill få användning av mina virkade grejer!

• pucken

gonatt gumman =) vi hörs imorgon!

• FluffyTina

jag har lagt in några nya stickningar i mitt bildgalleri om någon vill se. Kankse inte jättesnygga men tänkte visa dem ändå

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad