• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

åhh jag är helt ur form idag! har påbörjat tre olika saker och sen rivit upp det för att det inte dög... känns ingekul att virka=(

• Fru Indosaurie

pucken:

men ÅH vilken fin, får jag också en? ;)

Men varför har du rivit upp? Du börjar verkligen likna mig nu..

Jag har skickat mail till dig! Fast inget handarbetsmail..

• pucken

fru
    åhh mail =) måste kolla!

sitter du och tigger en ny väska? =) redan tröttnatpå den andra? =)

• Fru Indosaurie

pucken:

ja visst, nu blir du väl glad ;)
    haha.

Ja klart jag tigger, *tindrar med ögonen* Väskor kan man aldrig få för många av!
    Ni får komma hit sen när ni har köpt kort, så kan jag köpa garn så kan du virka den medans ni är här ;) haha.

• pucken

fru
    ja, varför inte =) så kan jag riva upp allt medan du ser på!

tar itu med mailet efter jobbet ikväll =) så har jag nåt att göra!

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, nej varför ska du riva upp? Du får ju göra en åt dig själv först, den är test ;) Jag vill ha ett perfekt resultat, haha.

Åh nej vad dryg jag är.

Imorrn är det upprop på komvux! Jag som trodde att det var på torsdag.. huh.

• pucken

fru
    oj då, upprop redan? det harinte jag förrän sista augusti. tror jag =) kanske bäst att kolla upp,vill ju inte bli avmed platsen =)

• makro1

Hej tjejer!

Visste inte att det fannas en tråd här som hittat för mig...
    Jag stickar, virkar, broderar och syr egna kläder.
    Jag älskar att hålla på med nåt i händerna. Kan nästan inte sitta stilla om jag inte håller på med nåt handarbete.

Ska börja på en ettårig textilkurs den 22:a augusti. Det ska bli så spännande!

Just nu broderar jag korsstygn. Det är en tavla med en björnfamilj som jag vill ha i barnkammaren. Om jag nu lyckas att bli gravid någon gång...

Vad håller ni andra på med just nu?

• Fru Indosaurie

pucken:

jo men visst, upprop och kursstart..
    Skönt iofs så slipper jag vara nervös mer. Huh. Åh. varför är jag nervös? Bryter ihop snart. Tänk om allt går åt skogen?

Läst igenom papperet inatt och då såg jag att det var ons, tänk om jag hade missat det! Vill ju verkligen inte bli av med platsen..
    Jag hade liksom bokat en läkartid imorgon, nu sket sig det.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad