• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

Beppan812:

man måste inte zick zacka varje lapp för sig men man ska zick zacka tygkanterna? Vad menar du då? vilka kanter?

• Beppan812

Jag menar att du ska zick-zacka kanterna på hela tygbiten innan du tvättar den, innan du överhuvudtaget har börjat sy något av den. Om man inte zick-zackar så fransar tyget upp sig vid tvätten

• Beppan812

Jag rekommenderar det starkt det är väldigt beroende framkallande och mycket lättare än man tror.

• Fru Indosaurie

Beppan812:

jaa jag är verkligen sugen på ett nytt överkast =) Kanske inte det bästa att börja med dock, haha.
    Måste bara få tummen ur och ringa och höra om dom har dom där färgerna som jag vill ha..

• Beppan812

Mitt tips är att kolla in de amerikanska kvilt sidorna deras sale tyger är jättefina plus att de är mycket billigare än de svenska butikernas. I sverige får du betala kring 150 kr meter för tygerna medans du kommer undan med under halva priset i USA. Det enda man måste komma ihåg är att man kan fastna i tullen och då får man betala en tullavgift plus moms men det blir ändå billigare än i Sverige

• pucken

pucken är tillbaka från jobbet!!!

sitter och längtar till tandläkarbesöket imorgon =) ska bli så skönt att laga tanden!

• Fru Indosaurie

längtar till tandläkaren? weird. Jag HATAR tandläkaren. huh.
    Själv är jag nervös inför kursstarten imorrn. huh.

Dessutom börjar jag likna sjuk eller nåt..

• pucken

fru
    men jag ska ju laga min tand =) då är det ok att gå till tandaplågarn!

ska du bli som jag, och vara sjuk VARJE kursstart? det har jag varit de senaste 2 åren =) har missat alla upprop, gruppindelningar mm. men jag har klarar mig ändå =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad