• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

mja jag vet inte, jag skulle ändå vara rädd om jag var du ;)

Men jag har varit dålig i några dagar nu, fattar inte vad det är som händer. Sen har jag fått en massa små finnar! blir galen.
    Vågar knappt visa mig ute.

Haha, enda gången Fred har varit sjuk på mer än 5 år var när han skulle skriva högskoleprovet, han hade jättehög feber och frös som fan, svettades och var halvdöd..
    typiskt..

• pucken

men fru då.. du ska väl inte bli sjuk?

typiskt att bli sjuk till högskoleprovet =) jag skulle bli jätteledsen om det hände mig...

• Fru Indosaurie

nej jag vet inte.. kanske? =)
    Har väl åkt på nåt skumt virus. Eller en skengraviditet kanske, hehe.

Jo, Fred var väl inte så lycklig, men han gick dit, det skulle jag ALDRIG ha gjort. Men sen så går det inte så bra att fokusera när man är sådär dålig så det hela gick ju åt skogen..

• pucken

fru
    hur går det med den anda tossan? jag är helt ur form idag, började på en tröja till men gjorde fel i början och måste riva upp... och börja om =)

• Fru Indosaurie

pucken:

jag har lagt upp maskor och stickat kanske 1 cm men jag orkar inte hålla ögonen öppna när jag ska sticka.. jag somnar på en gång =)

• pucken

fru
    ja, jag har tappat stinget ju... men jag fortsätter och hoppas det blir bra =)

var inte du skengravid förra månaden? jobbigt om du skulle vara det igen...

• Fru Indosaurie

förra månaden? nae.. jag var skengravid i maj.. längesen ju =)
    Då testade jag mig, enda gången jag gjort det.

Sen dess har jag hunnit tappa hoppet och jag tänker inte ens på att bli gravid längre för jag har insett att det kommer ta MINST 1 år.
    Så skengravid kan jag inte bli =) För det innebär att man måste tro på det, nu är jag inställd på att vi kommer få vänta och vänta och vänta..

• pucken

jag har sluppit känna mig skengravid =) jobbet orsakar migså mycket åkommor att det är tydligt var de kommer ifrån...

börjar bli riktigt SUR på mitt förbannade garn!!! jag har använt FEL nystan, den blåa som jag bara har jättelite av! jag skulle använda det andra garnet som jag har mer av, mennä... självklart börjar jag med det minsta nystanet. så nu måste jag riva upp ALLT och börja om helt från början... *grinig*

• pucken

vilken j-a skitdag... tänker f-n gå och lägga mig nu så dagen tar SLUT! har slängt det där sketna nystanet så slipper jag ta fel igen... *muttrar*

gonatt fru, jag återkommer imorgon när jag sovit ut.

är förresten den här tröjan jag tänkte virka
    www.knitting-crochet.com/crochet/babyens.html

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad