• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Maskros67

Tack för kramar o pepp tjejer  ska försöka samla mod o styrka att ta tag i det till helgen. Men ikväll ska vi dansa o sen sover han kvar hos mig, o då tänker jag kramas som om det vore det sista jag gör

Caribe: låter spännande o förtroendeingivande att hon verkar så insatt. Håller tummarna att hon ska kunna hjälpa dig.

Kram alla godingar!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Cahela

Skickar en kram till alla som behöver och det verkar vara en hel bunt!

Lyckligt gift 9 augusti 2008
  • Cahela

Jag är fortfarande ute efter en träff så jag får dricka Monistrol! Du är väl med på det Caribe?Flört

Lyckligt gift 9 augusti 2008
  • tickan

caribe: jag har också fått höra, och känner själv, att jag har väldigt dålig cirkulation. Har bl a extremt lätt för att få vita fingrar och tår. Gissa vad jag har gjort - SKRATTA INTE NU!! - jag har beställt en spikmatta! Nu jäklar ska jag har fart på blodflödet!

• xena

Caribe, även den väl beprövade kinseiska hokus pouks akupunkturen är för mkt för en bitter och inbunden norrlänning . Jag har själv utsatts för det, utan någon som helst effekt (det var ett inflammerat knä). Men det är ju MÅNGA som blir hjälpta av det mot alla möjliga och omöjliga krämpor så varför inte . Vattnet är nog inte 0, men väl kallt nog för ett bad. Annars är ni välkommen hela gänget hit för att njuta av vackert väder. Gubben är nere i Sthlm och han har meddelat att det varit pissväder förra veckan i allafall. Har inte fått någon rapport om dagens väder. Han är nere för att vakta kungen!

Maskros, klart du ska unna dig en kramkväll innan!!! Hoppas ni fick/har det trevligt!!!

Cah, jaa det vore ack så trevligt att träffas. Vet bara inte när det skulle kunna bli...Måste avvakta med bud från mig tills jag får schema för arbetsperioden som kommer.

• Caribe

Godmorgon tjejer

Xena jo jag är oxå skeptisk men det är lite som Malu skrev det är skönt att få lite kontroll och känna att man göra ngt aktivt så att man inte känner sig så hjälplös sen om d hjälper dessutom så är det ett plus

Kan meddela att jag kokade örter igår och det blev en svart vätska som luktade skunk och smakade värre.....  hoppas det är värt det! Tog även tempen imorse skall göra det nu morgon och kväll, jag hade 36,9 är det normalt? Hur märker man ÄL med temp har för mig att den skall gå ner ett dipp och sen upp? Stämmer det?

Tickan jag skrattar inte har hört att spikmatta sätter ordentlig fart på circulationen du får berätta hur det känns att ligga på en sådan sen

Cah vännen ack det var tider när man drack Monistrol numera dricker jag inte alkohol alls.... har slutat med allt som kan vara negativt, tråkigt är det men har tänkt köra så hela hösten! Men visst om Ni får ihop ett datum då de flesta kan så kommer jag naturligtvis & kanske syndar just den kvällen   men det verkar svårt att få ner Xena och Lilja till storstaden!? och jag vill sååååå gärna träffa dom!

Kram Kram

• Ma Lu

MOrron

Förlåt tickan men jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden Spikmatta?! Det är väl meningen att du ska få blodet att flyta i kroppen och inte utanpå? Men som Caribe säger så har också jag hört att det ska göra susen Heja på!

Vår käre osteopat klagade också på min cirkulation men fick till det ritkgit bra och homeopaten gav mig nåt som gjorde att jag slutade frysa om ländryggen/rumpan som jag alltid gjorde förr och som itne var bra Man ska också hålla sig varm om fötterna! (fråga Emil Eller var det torr om fötterna där?)

Infan: Heja Menopur! Du vet väl att det allra sötaste barnen är de som har blivit till med hjälp av Menopur? Fråga t.ex. Maxie, Minna, mig...

Caribe: vad som är "normalt" i tempväg är helt individuellt och kan också växla mellan syklerna! Om du kollar i mitt galleri så har jag där en kurva (lite ihålig) från cykeln då jag blev gravid med Elma! Där går tempen först ner före äl, men tempen behöver inte göra det bara den efter äl går upp tydligt (minst 0,2 men oftast 0,3-0,5). Det är progesteronet som får tempen att stiga

Det dära örtjoxet låter ju mer än lovligt äckligt Men men vad gör man inte?! Medicin som smakar illa är ju mest effektiv Och du, ett halvt eller ett glas gott och riktigt bra rödvin (gärna ekologiskt ) är också bra för cirkulationen så det kan man väl unna sig

Monistrol ja... har bara hört era vilda historier om det Däremot drack vi något gott alkoholfritt bubbel på vår bröllopsdag som jag itne minns vad det hetteFundersam Det var tyskt tror jag och namnet började på B... För den som vill hålla sig alkoholfri menar jag Det var inte alls för sött och smakade inte saft!

Nu ska jag sluta spamma igen

Pusspuss och KRAM!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Caribe

Malu - du som är expert hur märker jag genom temp att ÄL är på G så man inte missar den, behöver jag ta tempen även på kvällen då?

Önskar Maskros lycka till i helgen, hoppas du och R har ett bra samtal och kommer fram till hur ni vill ha det i framtiden! kram

• Agronom

Caribe: Du ska bara ta tempen en gång om dagen och då samma tid varje dag. När tempen stiger 0,3-0,5 grader så hade man äl dagen innan stegring alt samma dag som stegring (kommer inte riktigt ihåg)...därför är det bra att man tempar två månader åtminstone så man ser mönstret. Är man gravid kommer tempen att ligga högt och ev stiga lite till vid tiden för BIM. KOmmer hat-krösa så sjunker tempen dagen innan...

• Caribe

Tack Aggis men då är ju risken att man missar sin ÄL? Jag tänkte att man kunde använda tempen istället för ÄL stickor men om man ser på morgonen att tempen stigit så betyder ju det att ÄL var dagen innan? Det är inte så att tempen går ner lite strax innan ÄL då, innan den stiger menar jag... hmm kanske måste köpa ÄL stickor iallafall!

Ursäkta min röriga hjärna

Svar på tråden VIHPS VIII