• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • copycats

Caribe: Grattis Inte alla som får uppleva en dag ens

• xena

SS, ja ett allvarilgt snack med han och berätta att du inte orkar men att vara "ensam" längre. Han kan ju faktiskt fortsätta med hunderiet efter att ni fått barn också och ibland är det skönt med ett "brake" från träning o tävling (även om man inte ser det när man är mitt uppe i allt). Håller tummarna att han fattar Kyss.

Lilja, ni verkar ha en sund inställning till ivf:en, att inte stressa fram. Själv hade jag inte klarat det, tror jag!

CC, jaa fy va jobbigt med datorn. Känns ju som om manhar "hela livet" i den . Och mobilen med alla nummer...

Nu har jag varit ute på en lång promenad med hundarna och det var så skönt så.

• tickan

Caribe: Var snäll och använd din mediala förmåga och tala om ifall det är dags för mig att ge upp nu. Har sprutat i en vecka med 450 ie - hade inte en enda mätbar äggblåsa i morse. Fattar ni hur jävla illa det är! Fattar inte hur läkaren kunde ordinera mig som är så djävulskt svårstimulerad att spraya i tre månader!!!

• Maskros67

Gomorron flickor.

Då var man singel igen Gråter. Känns för jävligt helt enkelt. Vi pratade i lördags natt o han har ju inte samma känslor för mig som jag har för honom, tyvärr, han önskar verkligen att det varit annorlunda, men det går ju inte styra känslor.
    Han tycker mycket om mig som person, han tänder på min kropp, vi har samma intressen, vi har skitkul o jättemysigt när vi är tillsammans. Men, han är inte kär i mig.....

Jag har gråtit o gråtit o det känns så himla grymt....
    Han stannade iaf hos mig till igår morse o han vill fortsätta vara kompis med mig o hjälpa mig på gården. Han kom efter träningen igår o sov kvar så jag fick kramas o gråta lite mer.
    Vi kommer fortsätta träffas, men han är ju inte "min" längre o vi har ingen framtid tillsammans. Det känns oerhört jobbigt....

Sessan: hoppas snacket med F gick bra.

tickan: lider med dig, kan du inte få köra korta metoden utan nedreglering? Det gav ju iaf mig bättre resultat äggmässigt.

Caribe: önskar du kunde se om det finns nån framtid för mig överhuvudtaget.

Xena: skönt att du hade möjlighet att utnyttja det fina vädret.

Lilja: glad att höra att magen iaf känns bättre, hoppas det märks resultat vid nästa ivf också.

Kram allihopa

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Maskros67

Copy: för jäkligt med mobilen!!!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • tickan

Maskros: Shit, så tråkigt att höra! Jag förstår att det gör jätteont! Skönt att trots allt höra att han behandlar dig schysst och inte bara dumpar dig (som min ex make gjorde när han plötsligt bara drog kvällen före julafton). Men grymt är det i alla fall. Gråt du!

Jag känner dig ju inte så väl, men jag hoppas du har ett bra nätverk med vänner runt omkring som kan finnas för dig nu.

Jag har redan provat korta metoden. Funkade inget bra för mig (heller). Inget funkar för mig när det gäller IVF

• Caribe

Godmorgon tjejer

Maskros fick en känsla av att det inte gått så bra i helgen när du inte tittade in igår! Jag är så ledsen att höra att du och R ska gå skilda vägar tycker du har haft nog av sorger nu och att det skall vara din tur att få koppla av och vara lycklig! Det enda jag kan känna är att det kanske är meningen att du skall träffa ngn som kan tänka sig barn i framtiden så att du inte behöver ge upp den drömmen helt utan får leva med hopp, det finns ju ändå chanser att lyckas själv när man är äldre samt även t.ex ÄD.

Det som är bra är ju att du verkar ha byggt upp ett bra kompisgäng och att du kommer ut en hel del med dansen! Det finns ngn som är rätt för dig därute, det verkar bara ta tid! Innan jag träffade P så hann jag oxå bli besviken och hjärtekrossad flertalet ggr! Stor bamsekram vännen!

Eloge till R iallafall och sättet att hantera uppbrottet det tyder på en fin kille!

Tickan: du nedreglerar så länge pga endometrios va? Hur många dagar har du sprutat nu, kan man hålla på och spruta hur länge som helst eller blir man tvungen att ge upp?

Kram Tjejer

• tickan

Caribe: Jo, min långa nerreglering var ett försök att behandla eventuell (på VUL syns bara en cysta) endometrios. Och visst, det vore väl bra om den försvann, den hade halverats i storlek under sommaren, men jag tycker ändå att läkaren tog en alldeles för hög risk eftersom jag är så svårstimulerad.

Jag har tagit åtta sprutor nu. Jag vet inte hur länge man kan hålla på och spruta, ska ju tillbaka på VUL på fredag och har inget hänt då så är det ju bara att avbryta. Grät hela kvällen i går... knappt sovit i natt, orkar inte ens kliva upp ur sängen i dag. Jag tror att jag är på väg att braka ihop på riktigt...

• Sommar prinsessan

Näe allra goaste Maskis!! Önskar att vi alla här inne kunde komma hem till dig å dricka varm choklad med ngt starkt i å sitta framför brasan å få ur oss allt elände. Skickar varma,varma kramar.
    Å du är otrolig som skriver kommentarer till oss andra mitt i din ledsamhet!
    Ska prata med F idag. Får se vad som sker.

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
Svar på tråden VIHPS VIII