• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • lilja71

Godmorgon!

Maskros: bara du mår bra och ser på det här med öppna ögon så att du inte blir "besviken" ytterligare en gång så tycker jag att det bara är att köra på!!

Infan: Kul att se dig här en sväng i allafall.

Caribe: Åhh, en blondis igen! jag är fortfarande mörk och mystiskt....det är helt klart mitt mörka år i år....

Sessan: Vad trist att du avbrutit IVF:en men säkert helt rätt om du inte mår bra och känner dig safe i din relation. Bra att F fattar att nu är det allvar!!

Vart har CC tagit vägen igen? Lost?

• Caribe

Lilja - ja jag gillar mörk och mystisk men jag tror min man har saknat "blondie"

• lilja71
    det gör min man också .....men han får stå ut ett tag till
  • Sommar prinsessan

Va härligt att akupunkturen gör dig så gott!
    Aha blondin igen. Härligt!

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Maskros67

Tack för ert stöd tjejer

Sessan: bra att F verkar fatta, men trist att avbryta. Kram!

Caribe: skönt att akupunkturen får dig att må bra! Lycka till hos frissan

Lilja: besvikelsen har ju redan kommit, o fortsätter jag så här är ju risken stor att den kommer fler gånger. Men just nu är jag beredd att ta den risken. Vi är ju vuxna båda två o jag har inga barn att ta hänsyn till.

Valet mellan att vara ensam o leva utan kramar o närhet, eller att vara ensam o ändå få kramar o närhet av nån som man ändå tycker så mycket om känns ganska enkelt idag.

Det vore ju skillnad om han inte behandlade mig schysst.

Kramisar

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Sommar prinsessan

Hej Lilja
    Det känns helt rätt att avbryta ivf:en. Vill få ordning på vårt förhållande innan vi går vidare.
    Om det är ngn gång jag vill ha stöd av F så är det under hormonbehandlingen å allt runt i kring det men det stödet finns inte. Så nu blir det andra bullarGlad
    Jag har börjat säja ifrån å ta min plats å det är OERHÖRT konstigt för F.

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Maskros67

Heja Sessan !!!

• copycats

Hej babes

Lilja: Jo nog är jag lost alltid...men det är ju knappast något nytt Jag är här men väldigt sporadiskt eftersom jobbet slukar mycket av min tid. Sitter hemma idag och väntar på att min nya dator/telefon ska komma. Sen har jag ett digert arbete framför mig att lägga in allt på nytt *suck* Ska ju tillägga att jag och tekniska prylar inte alltid är överens så det blir ju spännande

Maskros: Kör på! Så länge du mår bra så finns det ingen anledning att backa. Man måste stå sig själv närmast. Kommer säkert att finnas personer som tycker att du ska ge upp men dessa vet ju inte hur du känner och mår....det vet bara du gumman! Är det något jag lärt mig så är det att jag måste lyssna på mig själv och vad jag vill istället för att göra det som andra tycker att jag borde göra!

Tänk att det skulle ta nästan 35 år att inse detta

Sessan: Så bra att du tagit tag i detta. Helt rätt att du avbröt IVF. IVF är ju jobbigt nog ändå och inte fasen ska man gå igenom det när allt är kaos för övrigt!

Caribe: Akupunktur är en skänk från ovan. Jag mår jättebra av det! Är helt övertygad om att det gör mer nytta många gånger än medicinska behandlingar!

Infan: Hur har du det? Känns saker bättre nu?

• Maskros67

Copy: tack i det här läget ser man kanske inte sitt eget bästa med klara ögon, men förhoppningsvis så klarnar det väl med tiden

Lycka till med tekniken!

• infan

Maskis: nej inte är du knäpp heller - du gör det du tycker känns bäst. Om det skulle ändra sig och inte kännas bra så tar du säkert tag i det då, sån är ju du!

Caribe: blondin igen alltså?! Skojigt att ändra lite. Vad glad jag blev över att läsa at du akupunkturen gör så mycket för ditt välbefinnande - du är värd allt som ger dig lite balsam för själen!

SS: vilket stort steg att ta, att avbryta IVF:en... Tar inte det skruv så vet då inte jag vad som skulle göra det! Skönt att läsa att du tar för dej och "kräver" omtanke (det ska man ju inte behöva kräva menar jag, men du fattar vad jag menar ).

Copy: med mej är det ok. Ska köra nytt försök nästa cykel men försöker att inte tänka så mycket på det. Det får vi ta när det kommer helt enkelt. Har också efter mycket om och men fått tag på någon som kan svara på varför vi inte fått bekräftelse på att remissen för ÄD kommit in. Den är inte bedömd ännu!!! Skickades i juni och nu är det ju några månader senare. De har också varit helt förvirrade eftersom det ligger en remiss om landstingsfinansierad ivf på oss. Två remisser blev lite för mycket för administrationen tydligen (och just precis HUR ovanligt kan det vara med de gigantiskt långa köerna som är? Här för man ju gardera sig och jag tror knappast vi är de enda som gör det!), men de försöker att påskina att de har koll. Det tror inte jag de hade eftersom jag fått så fruktansvärt luddiga svar när jag har ringt - nu har de förhoppningsvis det. NÄR remissen ska bedömmas vet jag dock inte, men kommer väl att ringa virrpannorna igen om det inte dyker upp något inom några veckor.

Over and out!

Svar på tråden VIHPS VIII