• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • Ma Lu

Tempen KAN dippa före äl men det gör den inte för alla så det är först efter några cykler du kan börja se ett mönster Min temp dippade ibland, eller så gjorde den konstiga skutt upp och ner men ofta blev tempen väldigt jämn - och låg - dagarna före äl! Skapa ett konto åt dig på www.fertilityfriend.com (det är gratis) om du vill bli tempproffs

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Caribe

Oj tiden flög iväg! Trevlig helg tjejer kram kram!

• tickan

Tjena tjejer! Ligger här på spikmattan och väntar på kvällens spruta...

• Maxie

Tänkte bara skjuta in lite egna erfarenheter av flera års tempning. Tempen stiger efter äl, därför är det för sent att försöka pricka älen med hjälp av konstaterad temphöjning. Ingen bra metod, däremot kan det ju vara skönt att konstatera att man faktiskt haft äl. Då vet man också på ett ungefär när man ska få mens och får hyfsad koll på sin lutealfas. Och för min del är tempen hög ett par dagar in i mensen, därefter sjunker den. Rekommenderar precis som Malu Fertility Friend. Dessutom tycker jag att billiga stickor funkar lika bra som Clearblues.

Tickan: Spikmatta, hu! Gör det ont?

• copycats

God morgon flickor

Sitter och jobbar så jag passar som vanligt då på att skriva några rader.

Haft konferens torsdag-fredag vilket var kanon på alla sätt utom ett. Min dator/mobiltelefon (vi har en specialtelefon på jobbet med allt i ett) blev stulen på hotellrummet. Var mindre roligt då drygt 1 månads jobb ligger där i. Det är ju helt otroligt att något sådant kan ske på ett av Stockholms finare hotell. Nu är det polisanmält och jag får en ny telefon men det är tråkigt ändå. Får ju börja om med en del jobb som redan är gjort.

Jaja....jag har ju inga viktigare saker för mig än att jobba så det löser sig säkert

Hoppas ni har det bra denna soliga söndag

Pöss

• tickan

Spikmattan heter spikmatta men har inte riktiga spikar, däremot många vassa piggar. Gör ont just då man lagt sig, men går över efter ett tag, piggarna sitter ju så tätt. Då blir man skönt varm i stället.

• Sommar prinsessan

Hej mina kära vänner. Ska se om jag har lite tid över på jobbet idag för att hänga härFlört.
    Hoppas helgen varit bra för alla!
    Kram

Det är de som ibland går vilse som finner de nya vägarna
  • Caribe

Hejsan tjejer

Sessan tänkte just på dig hade en konstig händelse igår, stod i kö på Willys och hade bara med mig mitt kort och skulle betala genom att trycka koden men jag fick en stark känsla att ngt skulle gå fel och dom skulle begära legitimation från mig och gissa om jag blev chockad när just det inträffade.... lite läbbigt är allt väl med dig!?

Copy fy vad trist med mobilen och att förlora så mkt jobb håller med att det är konstigt att det kan ske på ett fint hotel, vilket var det? Nyfiken ?

Tickan låter ju bra med spikmattan hur går det med sprutorna?

Hoppas det gått bra för maskros och R i helgen och att dom fått chans att prata ut!

Maxie tack för info, jag skall använda ÄL stickor för att kolla när ÄL kommer och sen studera min tempkurva och lära mig från den fick leverans i brevlådan av ÄL stickor från Malu, himla gulligt

Xena fick du ngn sol i helgen, här var det utlovat sol men det blev inget vidare

Kram Kram

• lilja71

Caribe: är det inte typiskt att det ska krånga bara för att man inte har alla kort med sig?! Hur gick det, fick du med matvarorna hem?

Hoppas också att Maskros fick en bra diskussion med R och att hon går på små moln igen. Det är du värd, gumman!

Svar på tråden VIHPS VIII