• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • lilja71

Godmorgon!

Har också haft en bra helg, har inte hunnit vara ute så mkt bara. Har fixat hemma och varit ute med kompisar. Helgen är fööööör kort bara!

Härligt att sova i solen, Caribe! Jag vill också bli brun! .... fast jag ska på solsemester snart så jag ska inte klaga.

• Caribe

Lilja, solsemester? vart skall du? blir avis innan jag ens hört vart ni ska
    Instämmer med att helgen är på tok för kort, man hinner ju ingenting!

• Maskros67

Gomorron flickor.

Tackar som frågar, men här är det tungt.....
    Fredagskvällen var bara som ett grått töcken framför tvn. Lördan fick jag just inget gjort. Åkte upp till R vid 5-tiden o vi sprang tillsammans, det var jätte-skönt. Sen käkade vi o landade framför tvn. Sov kvar där o åkte hem efter frukost. Han kom o käkade hos mig före buggkursen, sen åkte han hem till sig o jag åkte till gymmet för att försöka skingra tankarna o jobba ur mig lite lessamhet. Men jag var själv där så det förstärkte bara ensamhetskänslan även om det var skönt rent fysiskt..
    Han tycker det är jättejobbigt att han inte kan känna mer än han gör för mig, men han gör allt för att ställa upp för mig o vill att jag ska må bra o vara glad igen.
    Får väl hoppas att tiden läker alla sår, vill så gärna ha honom kvar som vän.

Förstår bara inte vad det är för mening med allt.....

Kram allihopa!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Agronom

Nu kan jag inte hålla mig längre..Är ju här inne och läser titt som tätt för att se hur det går för alla fina tjejer.

Maskros: Respekterar fullt ut att du är vuxen och gör dina egna val men det du håller på med är i mina ögon kvalificerad tortyr! Jag tror att du bara förlänger din sorgeperiod genom att fortsätta träffa R som om inget hänt. Du kommer garanterat inte vara öppen för någon annan man så länge du inte har bearbetat R och det gör du ju inte när han finns kvar i ditt liv. Om du ska kunna vara vän med R så måste du bryta med honom definitivt för att sedan prova att ta upp kontakten när du har kommit över honom. Komer göra jätteont att bryta men den smärtan kommer gå över fortare än den långdragna separationen du genomför just nu. Ponera att han träffar en tjej nästa vecka, då måste du ju i alla fall bryta. Är det då inte skönare för självkänslan och självförtroendet att ha brytit innan! DU ÄR VÄRD ATT MÅ BRA!!!!!!!!!!!!!

KRAMAR

• tickan

Har i dag avbrutit mitt 5e IVF. Efter två veckors sprutor med högsta dosen fanns där bara en, med tvekan två, äggblåsor. Orkar inte skriva mer just nu...

• Maxie

tickan: så ledsamt. Stor kram. Har det varit så på tidigare försök också?

Aggis: klok du är! Och håller med: maskros är klart värd att må bra!

• tickan

Har alltid haft få ägg, men alltid tagit mig i mål och fått 1-2 embryon tillbaka. Anser med felbehandlad. Hur kan man ordinera en så svårstimulerad kvinna som mig tre månaders sprayning???

• Maskros67

Gomorron flickor!

tickan: lider med dig tycker också det verkar fel att du fick spraya så länge. Korta programmet låter mer som din melodi. Kram på dig.

Agronom: tack för dina kloka ord. Naturligtvis har du rätt, det kan min hjärna förstå fullt ut. Men hjärtat vägrar lyssna. Nu är han bortrest hela veckan, så vi får se hur det känns när han kommer hem. Problemet är att vi ses på dans två gånger i veckan oavsett hur jag bestämmer mig för att göra. Annars vore det enklare att bryta helt. Han ska iaf komma o käka middag med mig på söndag före buggkursen. Sen får vi se vad som händer.

Kram alla o tack för att ni orkar lyssna.

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Agronom

God morgon på er!

Maskros: Vet så väl hur det är när hjärta och hjärna inte samarbetar..men jag mådde mycket bättre snabbare (mådde skit först...)när jag lät hjärnan bestämma. Träffa honom på dansen (tycker inte du ska sluta med dina intressen för hans skull..)men bjud inte hem honom på midag, ät inte hemma hos honom, sov inte över hos varandra etc..Det är sådant som tär! Jag tycker inte alls att han verkar så hyvens när han håller dig kvar som någon KK/middagssällskap...Ni kan träffas och äta mat ihop den dagen ingen av er har känslor för den andra. Innan dess är det alldeles för jobbigt för dig!

• Minna72

Det låter kanske "brutalt" det Aggis skriver, men jag måste nog hålla med om det du/hon skriver. Jag har varit i en liknande situation själv en gång och det enda som egentligen fungerade i längden var att bryta. I mitt fall handlade det främst om att han fortsatte sova över trots att vi inte var ihop.
    Kraftkramar till dig maskis, och kom ihåg att det blir ljusare bakom knuten, solen finns där bakom!

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
Svar på tråden VIHPS VIII