• Maskros67

VIHPS VIII

Detta är del åtta i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

• Svar på tråden VIHPS VIII
  • copycats

God morgon

Maskros: Det är jättesvårt för dig nu gumman. Jag förstår det så väl. Håller med agronom men vet ju samtidigt att hjärnan och hjärtat inte alls är bra samarbetspartners. Kan nog vara bra att han är iväg 1 vecka. Kan ju ge dig tid att smälta detta ordentligt.Har själv haft stora problem med att få hjärnan o hjärtat att tycka samma sak....funkade inte alls!

Ska dra till IKEA nu. Måste handla lite som försvann när jag separerade. Ser gräsligt ut i lägenheten nu. Värsta knarkarkvarten Målet är att hinna få ordning innan denna helgen är slut. Vi får väl se hur det går

• Agronom

Hoppas jag inte låtit för "brutal", vill mest ingjuta mod i de starka fina tjejer som tex Maskros och som i mitt tycke många gånger undervärderar sig själva alldeles för mycket och står upp för sig själva alldeles för lite!

KRam på er tjejer/ Dagens rödstrumpa

• Maskros67

Förstår att ni bara menar väl, o jag lyssnar på era råd. Sen vad det blir av dem återstår att se. Eftersom han säger gång på gång att han önskar att han kunde känna mer o att han grubblar så han har ont i huvet varje dag så gör väl det att jag fortfarande hoppas att han ska ändra sig, även om chansen är minimal. Han tycker ju väldigt mycket om mig, det säger han ju hela tiden.
    Just nu vet jag inte vad som är jobbigast, att träffa honom, eller att inte träffa honom. Men när vi är tillsammans så mår jag iaf fan så mycket bättre än när jag är ensam, även om det blir jobbigt varje gång vi skiljs åt igen.
    Men jag tar en dag i taget o så får vi se var det slutar. Han är mycket värd för mig som vän o det vill jag absolut inte mista.

Copy: lycka till på IKEA!

Kramisar!

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Agronom

Maskros: Dagens sista rödstrumpe tips sedan ska jag lägga ner, jag lovar:

- Klart han tycker om dig, du är en kanonfin tjej men vill inte du ha en man som uppskattar/åtrår dig lika mycket som du honom?

- Hade han verkligen velat satsa så hade han inte tvekat (den bistra verkligheten..) och vill du ha en kyckling till man som om några veckor säger: "Ja okej då jag tar väl dig då"...?
    Hur läckert är det..?

- Vill han vara din vän så förstår han varför du behöver bryta och återkomma när det känns bra för dig. EN riktig vän förstår sådant!

- Att det blir avstånd er emellan kanske får hans velande gnista att flamma upp, man saknar sällan kon förrens båset är tomt..(hänvisar dock lite till punkt två ang kyckling-män...)

Självklart gör det mer ont när du inte träffar honom än när ni ses men det är just det jag menar...Smärtan kommer bara dras ut när ni drar ut på avskedet och jag tror att du kommer må bättre snabbare om du står upp för dig själv!

• Agronom

Har själv varit i ett sådant förhållande där killen inte ville ha ett förhållande men ville fortsätta att ses och jag mådde så bra den dagen jag insåg att jag tillät någon att behandla mig som något man kan ta fram när det passar och att jag inte tillät mig själv att träffa andra killar. Det gjorde helvetiskt ont i början men det går över och då mår man kanon igen!

• Caribe

Hej tjejer

Blir ledsen av att maskros har det så jobbigt igen

Många kloka ord från agronom och jag håller med, jag tror inte heller att det finns några vinster i att dra ut på det och som aggis säger vill du ha honom om några veckor om han säger ja okejrå vi är väl ihop! Du förtjänar mycket mer än så och du behöver mkt mer än så du behöver en kille som dyrkar dig och som överöser dig med kärlek och jag är säker på att du kan hitta det om du är tålmodig! Men nu har du nog fått nog med råd och det är ju slutligen du som bestämmer vad du vill göra kram vännen!

Kram alla!

• lilja71

En liten eftermiddags hälsning...blir så otroligt glad att se Aggis här på tråden igen...snälla försvinn inte igen, du kloka kvinna!!! Du är så välkommen att va här med oss!!

Maskros: tycker jättesynd om dig i den situation som du befinner dig i nu och jag hoppas att du tar dig ur den snart!! Du är värd mkt bättre och jag håller helt klart med Aggis god råd!! KRAAAAM

CC: kul att fixa lite nytt till lgh...men dyrt också förstås...men roligt, roligt!!!

måste ila vidare!!

Tänker på er tjejer!! KRAM

• lilja71

Hello...tråden! Ingen här idag? Det var väldans! Har alls fullt upp, det är iof bra. Jag ska strax kila från jobbet. Kram på er!

• Caribe

Vinkar oxå till tråden

Imorgon skall jag till Fertilitetscentrum och höra vad dom säger? Hoppas få göra ett sista försök innan vi ger upp ivf svängen!

Kram Kram

• xena

Länge sedan jag var här och skrev...

Håller fullständigt med Aggis Maskros, även om det är tufft så är det nog den rätta vägen i längden. För er båda...KRAM

Hallå Lilja, nu är jag här en stund!

Caribe, lycka till i morgon! Spännande att få¨rapport om vad de säger.

Allt väl med mig, passerade 3 månaders väntan nyss. 21 kvar .

Svar på tråden VIHPS VIII