• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • iida84
    millan vad kul!! då får du hoppas de tar sej denna gången :) hur många kurer har du ätit sammanlagt?
  • Mamalicious

Åh ingen äl stegring idag heller.. Läkaren som trodde att jag skulle äl:a innan helgen. Nu börjar jag känna mig stressad.. Tänk om jag får äl när jag är i paris! (åker på söndag-onsdag) Aja det är ett tag kvar, men det känns jäkligt nervöst nu. Kom igen äl!!

• lerumstessan

Du testar inte på morgonen va? För bäst resultat, testa på eftermiddagen, rekomendationen är mellan 10-20.

Mamalicious skrev 2008-09-24 07:59:20 följande:
    Åh ingen äl stegring idag heller.. Läkaren som trodde att jag skulle äl:a innan helgen. Nu börjar jag känna mig stressad.. Tänk om jag får äl när jag är i paris! (åker på söndag-onsdag) Aja det är ett tag kvar, men det känns jäkligt nervöst nu. Kom igen äl!!
    **De finaste barnen tar längst tid att göra**
  • Mamalicious

Jahaaa oj det hade jag ingen aning om! Jag har ju testat på morgonen! Får prova och testa senare idag då, tack!

• Millan69
    iida84 skrev 2008-09-24 01:06:34 följande:
    millan vad kul!! då får du hoppas de tar sej denna gången :) hur många kurer har du ätit sammanlagt?
    Jag e inne på min andra enkla kur som jag startade med igår tisdag. Så nu kör vi på igen, denna gången har jag inte sagt till gubben att jag hämtat ut tabl samt att jag kommer inte berätta när jag har äl, för då kommer det att bli som förra mån att han kommer inte att kunna prestera så som jag vill ;)
    Totta75 skrev 2008-09-23 19:22:36 följande:
    Millan,ser helt ok ut..kan ju hända din bim e nån dag senare beroende på hur lång luteralfas du har..men huvudsaken e ju att du vet när du har äl så du sen vet när du kan testa..
    OK låter bra, o då totta, grattis vi håller våra tummar o tår för dej att allt går bra.
    Smitta mej gärna med lite bacillusker ;)

Kraaaaaaaaaaaam på er alla
    Millan69
  • Lyckoprinsessan

Får ni senare ägglossning när ni äter pergo. Om ni har en cykel på 28 dgr, när brukar ni då ha ägglossning?

• Totta75

Lyckoprinsessan: Min äl sker ca en vecka efter avslutad kur,åt på dag 3-7,alltså runt dag 14 i cykeln sker den å min cykel är 28-30 dagar..har 14 -16 dagar luteralfas,lite olika detdär..

Mama: Kan va bra att testa senare på dan jo för morgonurinen innehåller mycket slaggämnen å kan ge fel utslag..Sen när man ska testa för graviditet ska man dock testa med morgonurin.. Jag brukar testa runt kl 5 på kvällen varje dag..Sen att du ännu inte fått nåt utslag,det kan ändra hastigt från dag till dag,på dag 12 syntes absolut ingenting för mig,sen på dag 13 var det jättestarkt,likaså på dag 14,sen dag 15 inget igen.. Så testa på,plötsligt händer det..
    Du tog visst sista pillret förra fredan,19.9..min äl skedde som sagt exakt en vecka efter avslutad kur så om du har likadant så får du kanske stegring på stickan på torsdag å fredag,sen äl på fredag..*tumhållning*

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • Mamalicious

Totta: Tack nu lugnade du mig ordentligt! Vad skönt och höra att det kan komma sådär plötsligt, jag trodde nog att det skulle bli starkare och starkare eller så.. och eftersom jag inte sett nån stegring överhuvudtaget så blev jag orolig. Nu känns det mycket bättre Och om det blir för mig som för dig, med äl:en, så har jag ju som sagt några dar på mig till! Tack för hjälpen och tummhållningen!

• MoggesMalena

jag har gått på 2 kurer pergotime, men de har inte hjälpt, jag har istället fått cystor, mår jätte dåligt av behandlingen.. hoppas de ska gå bättre för dig.

lycka till!

• Busunge06

jag visste inte heller att dte va bättre att testa på em..

Svar på tråden Pergotime behandling