• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Lyckoprinsessan
    Millan69 skrev 2008-10-15 16:59:03 följande:
    Kan väl inte vara svårare än när man har 35 kg överviktkram
    Jag vet flera som plussat när de kört LCHF-dieten
  • xxJessikaxx

Aha, ännu en fördel alltså

• Millan69
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-15 17:07:00 följande:
    Jag vet flera som plussat när de kört LCHF-dieten
    Jag e så kass på mat, ge mej lite mer tips på både mat o frukost o dyl =)

Kram
    Millan
  • xxJessikaxx

Millan69, jo det där med mat är ju en hel vetenskap, men just detta att äta regelbundet, två lagade mål mat om dagen tror jag på. Inga baguetter och yoghurtar till lunch i tron att det är lätt och bra eller frukostar som inte blir av och ett wienerbröd framåt tiofikat...ja du kanske fattar....
    Och så undvika alltför mkt snabba kolhyrater. Visst är GI, eller low carb bra, men från att ha ätit fel, vilket man förmodligen har i viss mån om man har 35 kilos övervikt, till att strypa alla kolhydrater är nog inte så lätt. Så gå efter tallriksmodellen till att börja med, är mitt tips, alltså hälften grönt, 1/4 protein alltså kött eller fisk, och 1/4 ris,pasta, potatis, gärna bruna varianter. Kommer du långt på. Och så raska promenader och fika och godis endast på lördag!
    Nu är vi verkligen ot visserligen...kram och lycka till.

• Lyckoprinsessan
    Millan69 skrev 2008-10-15 19:22:42 följande:
    Jag e så kass på mat, ge mej lite mer tips på både mat o frukost o dyl =)KramMillan
    Jag tycker att du ska skippa alla kolhydrater under två veckor och sedan trappa upp försiktigt.
    Om du äter mycket fett så slipper du bli hungrig.

Frukost: Fet naturell yoghurt, 10 %, blanda med krossade linfrö, om det blir för tjockt brukar jag späda med lite vatten.

Äggröra med bacon är en annan frukost.

Lunch: Tonfisk i olja eller varmrökt lax, ät med majonäs, avokado och kokta ägg. Ev spenat stuvad med grädde.

Fisksoppa: koka hoki med purolök, blomkål och broccoli, blanda i en bruk krossade tomater och creme fraishe med smak av tomat och saffran.

Köttfärsgryta med paprika, svamp som steks tillsammans, blanda i krossad tomat och grädde.

En rejäl grillad köttbit med grönsallad.

Stek hackad vitkål och blanda i en burk creme fraiche. Ät bacon eller annat kött till. Du kan inte äta korv.

Frossa i goda ostar som mellanmål till kaffet.
    Om du får riktiga sug så kan du knapra på några mandlar.
    Du behöver inte vara hungrig med denna diet om du äter tillräckligt mycket fett och du kommer att rasa i vikt.

Drick bara vatten till maten. Övriga familjen kan givetvis äta potatis, pasta, ris och bröd till maten men du får skippa detta. Och ät absolut ingen frukt eller nåt sött. Allt måste vara osötat, du får inte ens äta kaviar. Max 5 gram kolhydrater per 100 gram.

Lycka till från mig också!
  • Lilo75

En fråga...
    Jag fick maxstegring på äl-testen igår fm och på kvällen var det inte lika starkt längre... och med lite tjafs här hemma fick jag totalt nada lust till att mysa...

Tror ni att vi hade nån chans till att träffa äl ändå då vi hade sex i torsdags????

• xxJessikaxx
    Lilo75 skrev 2008-10-18 21:29:27 följande:
    En fråga...Jag fick maxstegring på äl-testen igår fm och på kvällen var det inte lika starkt längre... och med lite tjafs här hemma fick jag totalt nada lust till att mysa... Tror ni att vi hade nån chans till att träffa äl ändå då vi hade sex i torsdags????
    Känner igen det där...vi hade samma strul igår då det var maxstegring, blev inget här heller. Som tur är var det lika starkt och kanske ännu starkare i morse, har dock inte vågat kolla efter det...MEN spermierna lever 72 timmar läste jag nånstans så då är det väl inte kört för er del?
  • Lilo75

xxJessikaxx

Nej, att det ska va så svårt ibland att få till de, jag hoppas verkligen att de små rackarna ´lever 36timmar åtminstone!!
    Jag fick mega starkt på fredag fm, och vi hade sex på fredag natt ca 00.45....(ursäkta mina exakta detaljer) *S*
    Så nog sjutton borde vi ha räffat äl ändå...

• brawny

hej tjejer!

en fundering från en nybörjare på pergo: har er mens förändrats i de cykler ni tagit pergo? jag har tagit min första pergokur i den nuvarande cykel, och hade bim i torsdags. har under veckan inte haft några menskänningar, men fick en blödning i onsdags. det var inte mkt, och brunt. sen dess har det varit lika lite, och i princip inget "färskt" blod. jag är lite konfunderad för min mens brukar inte vara så här... jag vågar ju inte tro att jag skulle vara gravid, utan snarare att mensen är knasig pga av pergon. vad tror ni?

• Lilo75

Har du inte gravtestat dig alls???
    Gör det först och främst

Sen vet jag andra som mensen kommit tidigare för...men testa vetja!!

Kram// Lilo

Svar på tråden Pergotime behandling