Millan69 skrev 2008-10-15 19:22:42 följande:
Jag e så kass på mat, ge mej lite mer tips på både mat o frukost o dyl =)KramMillan
Jag tycker att du ska skippa alla kolhydrater under två veckor och sedan trappa upp försiktigt.
Om du äter mycket fett så slipper du bli hungrig.
Frukost: Fet naturell yoghurt, 10 %, blanda med krossade linfrö, om det blir för tjockt brukar jag späda med lite vatten.
Äggröra med bacon är en annan frukost.
Lunch: Tonfisk i olja eller varmrökt lax, ät med majonäs, avokado och kokta ägg. Ev spenat stuvad med grädde.
Fisksoppa: koka hoki med purolök, blomkål och broccoli, blanda i en bruk krossade tomater och creme fraishe med smak av tomat och saffran.
Köttfärsgryta med paprika, svamp som steks tillsammans, blanda i krossad tomat och grädde.
En rejäl grillad köttbit med grönsallad.
Stek hackad vitkål och blanda i en burk creme fraiche. Ät bacon eller annat kött till. Du kan inte äta korv.
Frossa i goda ostar som mellanmål till kaffet.
Om du får riktiga sug så kan du knapra på några mandlar.
Du behöver inte vara hungrig med denna diet om du äter tillräckligt mycket fett och du kommer att rasa i vikt.
Drick bara vatten till maten. Övriga familjen kan givetvis äta potatis, pasta, ris och bröd till maten men du får skippa detta. Och ät absolut ingen frukt eller nåt sött. Allt måste vara osötat, du får inte ens äta kaviar. Max 5 gram kolhydrater per 100 gram.
Lycka till från mig också!