• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Lyckoprinsessan

Försvinner era fertila flytningar när ni tar pergo?

• Busunge06

lyckoprinsessan

mina var som vanligt

• gosssan

Mina78: jag släppte 5 ägg. Tyvärr...bortkastade :(

Afrodite: Vi har inte några planer på ivf. Jag har redan två barn och om det inte blir fler så blir det inte ivf. Min man vill inte det. Vi genomgick ivf månaden innan jag blev gravid med mitt andra barn.
    Då hade vi försökt i ca 2 år för att få ett andra barn och vi hoppade direkt på ivf utan att göra en riktig utredning, jag var desperat då . (privat) Det försöket misslyckades pga. understimulering. Och månaden efter blev jag gravid själv, elller lite av hormonerna fanns väl kvar i kroppen och jag blev gravid.
    Nu hoppas jag att pergon ska räcka till för att jag ska kuna bli gravid, jag blev ju tillochmed överstimulerad av pergon, men understimulerad vid ivf....vilket är lite underligt. Står ni i kö till ivf?

• iida84

Nej, jag har inte testat än, tänkte jag skulle göra ett i slutet av veckan.

• Mamalicious
    gosssan skrev 2008-10-13 09:45:05 följande:
    [citat]
    Mamalicious: hur går det för dig? ff ingen mens? Har du kanske PLUSSAT Hoppas!

Nej tyvärr ingen mens och inget pluss här.. bmi -5 idag..
  • Frosk

gosssan, tack. Jag undrar för att jag fick pergo utskrivet trots att jag är ganska säker på att jag har egen äl. Frågade läkaren om det inte kunde bli så, men hon sa att det brukade det inte. Man blir ju lite rädd...

Jag har inte behövt använda pergo ännu för jag blev gravid igen efter mitt andra ma, dock slutar det också i mf så jag vet inte vad som är galet.

• xxJessikaxx
    Frosk skrev 2008-10-13 15:19:05 följande:
    gosssan, tack. Jag undrar för att jag fick pergo utskrivet trots att jag är ganska säker på att jag har egen äl. Frågade läkaren om det inte kunde bli så, men hon sa att det brukade det inte. Man blir ju lite rädd...Jag har inte behövt använda pergo ännu för jag blev gravid igen efter mitt andra ma, dock slutar det också i mf så jag vet inte vad som är galet.
    Jag fick pergo utskrivet trots att jag har egen äl, men "svag" sådan. På enkel dos så blev sonen till på första försöket. Fick det trots att jag faktiskt blev gravid två månader före, detta slutade trots i mf. Så själv kan jag tycka de var lite väl glada i hågen att skriva ut pergo i mitt fall men inte mig emot. De brukar nog börja med en ganska låg dos för att undvika överstimulering men de e klart, en risk finns det väl alltid.
  • xxJessikaxx

slutade dóck ska det stå, inte trots...

• xxJessikaxx

Men som sagt, denna månad går jag inte på pergo utan läkaren inväntar provsvar och styrker dessa pergo så blir det det nästa månad.

• gosssan

Mina78: ska du på vul för kontroll då? Det är lite olika hur läkarna gör, en del behöver inte gå på vul medans andra ska göra det. Undrar hur det hade slutat för mig om jag inte hade varit på vul...

Svar på tråden Pergotime behandling