• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Mamalicious

Iida samma här, bmi +4 och ingen mens så längt ögat kan nå, och bara minus på testet trist! Nu vill man ju bara komma igång med pergon igen ju! Men som sagt har du testat igen? 9 dagar är ju jätte mycket över!

• afrodite

Hej gossan! vad menas med att man är överstimulerad? hur känns det? kram

• gosssan

Mamalicious: hur går det för dig? ff ingen mens? Har du kanske PLUSSAT Hoppas!

afrodite: Jag hade ganska rejält ont innan äl vid äggstockarna, men det gick över på bara några minuter. Annars märkte jag inget särskilt. Det var vid vul som läkaren såg att jag hade 5 mogna äggblåsor och jag fick avbryta behandlingen och även ta akut p-piller pga att i hade haft sex dagen innan.
    Ska du på vul nått?

• gosssan

iida: Hur har det gått för dig? testat nå mer än? *tummar*

• Lilo75

Har äntligen fått prata med gyn, och ska nu börja med pergo, nästa cykel ...Synd bara att jag inte hann börja denna månad..

Men kan ändå tycka att det känns skönt med ett break i bebisverkstaden. Mitt hopp står nu till nästa månad .

• gosssan

Lilo75: Hoppas det är mirakelkuren för dig, jag har ha också förhoppningar om att det är min mirakelkur
    Ska också köra första pergokuren "igen" så fort min mens kommer, blev avbruten denna gång.

Idag har mina blödningar försvunnit nästan helt, så det var nog inte mensen som var blödningarna, utan Akut p-pillrets fel. Så nu väntar jag snällt på min BIM dag den 20/10.

• afrodite

Jag har med haft ont av Äl, men betyder det överstimulering? Vad händer om man blir gravid när man är överstimulerad? Jag går inte på VUL eftersom jag hade normal mens innan.

Uch jag är ledsen idag för vi hade tid i morse hos doktorn och hoppades att vi skulle hamna i IVF kö nu...men han var sjuk och vi fick ny tid om 3 veckor...vi har gått på utredning i 10 månader...det är helt sjukt!!! inget händer , de gör fel, är sjuka, ställer in , låååång väntan...

• gosssan

Att ha ont vid äl är väl normalt, jag har också ont vid vanlig äl. Men den cykel då jag tog pergon och blev överstimulerad hade jag trippelt upp i smärta, även om den inte höll i sig så länge.
    Jag har också "normal" regelbunden menscykel annars, och har äl. Men läkaren trodde att jag hade "svag" äl och därför fick jag pergo, nu ska jag ta en halv tablett och bara i 3 dagar istället för en hel och i 5 dagar. får hoppas på att det ger mig ETT bra ägg istället.

• Frosk

följer tråden i smyg...

gosssan, hur många ägg släppte du?

• afrodite

Gossan: När skall ni sättas i IVF kö? Hur länge har du gjort utredning och vad har ni fått göra?
    känner mig rastlös!!!!!

Svar på tråden Pergotime behandling