• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • gosssan

Busunge: jag tog dag 5-9 en tablett och blev överstimulerad. jag ska i nästa kur ta en halv tablett dag 5-7.
    Har du egen äl annars? Jag har det men den verkar svag...

• Busunge06

gosssan
    ja jag har egen äl...
    fick MENS idag

• Lilo75

Jag har ju fått progestronvagiatorer utskrivna...men kan ju tänka mig att det hjälper bättre om jag skulle få pergo oxå!!
    Väntar för fullt på att läkaren ska ringa *trummar med fingrarna*

Började blöda i tisdags 7/10 och blöder inte idag...så denna månad hade jag alltså 2 blödningsdagar....Vill ju så gärna få pergo redan denna cykel..

Hejsan och välkommen! Jag blev utredd ganska snabbt då jag påtalade att jag varit utan mens i flera år, dock hade den kommit igång då jag fick lämna proverna. Så man kan säga att fr att jag fick ordentlig kontakt med kk till jag fick pergo var kanske tiden typ 2 månader. Har inte pco men låg progesteron som tyder på lite svagare ägglossning.

• Mamalicious

Min mens lyser med sin frånvaro, men så gör även plusset

• gosssan

Lilo75: Jag har också progesteron vagiatorer som jag ska ta från cd 20. Fick också pergotime, men nu blev allt avbrutet för mig pga. överstimulering, så jag tar inga vagiatorer heller. Inväntar nästa cykel istället. Så fråga om du inte kan få ta båda som jag får :) Lycka till

Mamalicous: Hoppas du aldrig får mens, utan att plusset kommer Kram!

• gosssan

Busunge: tråkigt med mens, men nu får du köra igång med pergon, hoppas allt går bra för dig!

• Lilo75

gosssan: Vad trist att du blev överstimulerad och fick avbryta
    !!! Väntan efter plus e ju så plågsamt lång ändå ju...

• gosssan

Nu har jag fått blödningar, började i går...det är inte lika mycket som vanlig mens, kan det vara en blödning från dagen efter pillret? hmm... Blir ju svårt att veta om jag ska börja med pergotime nu snart eller inte... ska i en vanlig menscykel ha mens på dag 27, men läkaren sa att jag skulle få mens på dag 30 ungefär. Är i dag på cd 23....vad tror ni?
    Borde jag ta gravtest kanske innan också med tanke på att Norlevo inte är 100%?

• iida84
    gossan ja, du borde nog ta ett grav-test så du itne är med barn ändå.
    det måste kännas hemskt att få avbryta..
    jag sjkälv har fortfarande inte fått mens, har bim + 9.
  • gosssan

iida84: Har du testat nå mer? +8 det är lång tid över. Eller brukar du ha oregelbunden mens? Hoppas du snart får +++++

Svar på tråden Pergotime behandling