• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Frosk

Nej hon sa inget om kontroller.
    Jag var hos läkaren när jag fick ma och blev då helt knäckt eftersom det hade tagit ett år att bli gravid, då skrev hon ut pergo men jag blev gravid direkt efter skrapningen. Nu sitter jag här och väntar på att kroppen ska stöta ut även denna graviditet.

Mina pergo har jag inte hämtat ut än, men det känns som en livlina som man har att ta till om det dröjer länge denna gången också. Konstigt att vissa följer upp hur pergon funkar och andra inte...

• gosssan

Mina78: Fyy....det lät inte alls trevligt. *ledsen för din skull*
    och kramar i massor. Men uppenbarligen kan du bli gravid så jag hoppas verkligen att du nästa gång får behålla den gravideteten ut. Kram!

• xxJessikaxx

Inget utslag på CB digitala test idag heller, e på dag 15 nu...

• Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-14 10:32:31 följande:
    Inget utslag på CB digitala test idag heller, e på dag 15 nu...
    Hur lång menscykel har du i vanliga fall?
    Jag har också egen ägglossning men provar pergo för att stärka.
    Jag har 26 dagars cykel och är nu på dag 13 utan utslag...
    Har bara vita vattniga flytningar, som laktacydtvål, inga klara sega som jag brukar ha innan ägglossning.
  • xxJessikaxx
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-14 10:35:24 följande:
    Hur lång menscykel har du i vanliga fall?Jag har också egen ägglossning men provar pergo för att stärka.Jag har 26 dagars cykel och är nu på dag 13 utan utslag...Har bara vita vattniga flytningar, som laktacydtvål, inga klara sega som jag brukar ha innan ägglossning.
    Brukar ha allt mellan 28-32 så än är det kanske inte konstigt?
    Har precis samma som du, svag äl och ligger för utr om jag skall få pergo igen, fick det med sonen -06, men de ville ta nya tester innan så denna månad är det pergofritt. Skall pergon påverka äl-påvisning? Verkar ju skumt i så fall? Jag har aldrig äl-flytningar så har inget att gå på där, kanske har med mitt låga progesteron-värde att göra, vet inte...
    Men om du har stabilt 26 dagar så borde du ju ha / ha haft äl redan tycker man? Vilka tester använder du?
  • Busunge06

lyckoprinsessan

när tog ni sista pergotabl??de säger att man får äl 7 dar efter sista tabl!!

• Lyckoprinsessan
    Busunge06 skrev 2008-10-14 12:50:21 följande:
    lyckoprinsessannär tog ni sista pergotabl??de säger att man får äl 7 dar efter sista tabl!!
    I så fall på torsdag då har det gått 7 dagar.

Tempen är i alla fall fortfarande låg och inget utslag på LH, jag använder de digitala som finns på apoteket.
  • xxJessikaxx

Jag kommer helt klart att kolla med andra tester än de digitala som nu, för de visar ju bara stegringen, antingen eller. Andra teststickor kan ju visa när det är på väg mot äl och för mig som har svag äl så kanske det aldrig visar full stegring.

• Busunge06
    Svar på #377
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-14 13:26:19 följande:
    I så fall på torsdag då har det gått 7 dagar.Tempen är i alla fall fortfarande låg och inget utslag på LH, jag använder de digitala som finns på apoteket.
    jag brukar oxå köra dem..en gång fick jag först utslag på dag 19 utan pergo då..
    förra pergokurn fick jag på dag 16 och 17 hoppas du får stegring på tors el fre
  • Lyckoprinsessan
    xxJessikaxx skrev 2008-10-14 13:41:27 följande:
    Jag kommer helt klart att kolla med andra tester än de digitala som nu, för de visar ju bara stegringen, antingen eller. Andra teststickor kan ju visa när det är på väg mot äl och för mig som har svag äl så kanske det aldrig visar full stegring.
    Men när du trycker ut stickan så kan du ju avläsa strecken också och då ser du ju om det är ett svagt streck...
Svar på tråden Pergotime behandling