• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Lyckoprinsessan
    Busunge06 skrev 2008-10-14 13:50:24 följande:
    Svar på #377jag brukar oxå köra dem..en gång fick jag först utslag på dag 19 utan pergo då..förra pergokurn fick jag på dag 16 och 17 hoppas du får stegring på tors el fre
    Ja, spännande, jag fortsätter testa
  • lerumstessan

Jag har hört att man INTE kan avläsa strecken på ett digitalt test, att de är missvisande utanför sitt hölje så att säga.

**De finaste barnen tar längst tid att göra**
  • Busunge06

strecken ska vara lika starka när det är äl..

• xxJessikaxx
    Lyckoprinsessan skrev 2008-10-14 15:30:47 följande:
    Men när du trycker ut stickan så kan du ju avläsa strecken också och då ser du ju om det är ett svagt streck...
    Har varit ett svagt streck på dem som blir starkare och starkare men fortfarande inte alls lika starkt som kontrollstrecket. Jag tror om jag ska va helt ärlig att de bara visar pos digitalt när de är lika starka men tror också att man nog kan se på samma sätt om äl är på väg, hur förklarar man annars att strecket blir starkare och starkare?
  • Lilo75

Hej alla pergoknaprande tjejer!!

Jag undrar varför vissa ska påbörja pergo-kuren på 5e blödningsdagen och andra på den 3e???
    Spelar det så stor roll?? eller beror det på cykelns längd??

Tyckte någon skrev att äl blir förskjuten av pergon??
    Om jag då börjar den 3e ist för 5e borde min äl komma ca 14 dagar efter förra mensen,eller??

Oj vad frågor det blev!!!

Ska börja med pergotime nästa mens *Hoppfull*

• Millan69

Tant röd börjar nog o komma, bara att bita ihop o hoppa upp i sadeln igen, kör snart igång på pergo nr 3.
    Träningen e igång igen o mina soppor dricker jag =)
    Nu kanske det blir ngt om man går ner i vikt.Men det e juh en massa kg som måste bort =(

//Millan69

• Mamalicious

iida har du fått mens än? Eller har du kanske testat igen?
    Min är fortfarande som bortblåst, en vecka försenad nu

• Busunge06

millan

jag har hört att det e svårare att bli gravid om mam "bantar"

• xxJessikaxx

Beror kanske lite på hur mkt man ska / behöver gå ner också. Ibland kan det nog vara bra att gå ner i vikt om man är hyfsat överviktig, men kanske inte med pulverdieter eller liknande eller äta för lite. Det är iofs aldrig braoch oftast en björntjänst man gör sig själv. Äter man för lite ställer man ner förbränningen och börjar man sen äta mer normalt suger kroppen åt sig all energi. Blev lite ot nu, men...
    I alla fall frågade läkaren hur det var med min vikt nu inför nästa ev pergokur och eftersom jag är normalviktig så var det inga problem sa hon, annars vill de gärna att man går ner innan de skriver ut pergotime.

• gosssan

Mamalicious: Har du själv testat igen?

iida: Är också nyfiken testat?

Håller mina tummar för er alla som är i testtider

Själv fick jag den riktiga mensen i går kväll på dag 25...lite väl tidigt, då läkaren sa att jag skulle få längre cykler med pergotime. Har annars 27 dagars cykler, men jag tror att dagen efter pillret har med saken att göra. Är iaf glad att få sätta igång igen

Svar på tråden Pergotime behandling