• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • lerumstessan

Hej tjejer......jag är grymt förvirrad!! Jag har testat SVAAAAGT positivt nu två dagar i rad med testlagrets sticka. Däremot testade jag imorse även me CB men det var neg. Vad jag har hört så är testlagret känsligare än CB så det kan ju vara därför den inte blev pos än.....jag vet inte vad jag ska tro.........tänk om jag är gravid????

**De finaste barnen tar längst tid att göra**
  • Lyckoprinsessan
    lerumstessan skrev 2008-10-20 13:08:38 följande:
    Hej tjejer......jag är grymt förvirrad!! Jag har testat SVAAAAGT positivt nu två dagar i rad med testlagrets sticka. Däremot testade jag imorse även me CB men det var neg. Vad jag har hört så är testlagret känsligare än CB så det kan ju vara därför den inte blev pos än.....jag vet inte vad jag ska tro.........tänk om jag är gravid????
    Wow! Hoppas hoppas
  • lerumstessan

Ja snälla håll tummarna för mig nu.........det MÅSTE vara min tur nu!

• Hanna o Dennis

Jag vill inte gå ner i vikt... eller upp i vikt... kan jag äta detta då??? (jag har pco)

Lyckoprinsessan skrev 2008-10-16 09:34:46 följande:
    Jag tycker att du ska skippa alla kolhydrater under två veckor och sedan trappa upp försiktigt.Om du äter mycket fett så slipper du bli hungrig.Frukost: Fet naturell yoghurt, 10 %, blanda med krossade linfrö, om det blir för tjockt brukar jag späda med lite vatten.Äggröra med bacon är en annan frukost.Lunch: Tonfisk i olja eller varmrökt lax, ät med majonäs, avokado och kokta ägg. Ev spenat stuvad med grädde.Fisksoppa: koka hoki med purolök, blomkål och broccoli, blanda i en bruk krossade tomater och creme fraishe med smak av tomat och saffran.Köttfärsgryta med paprika, svamp som steks tillsammans, blanda i krossad tomat och grädde.En rejäl grillad köttbit med grönsallad.Stek hackad vitkål och blanda i en burk creme fraiche. Ät bacon eller annat kött till. Du kan inte äta korv.Frossa i goda ostar som mellanmål till kaffet.Om du får riktiga sug så kan du knapra på några mandlar.Du behöver inte vara hungrig med denna diet om du äter tillräckligt mycket fett och du kommer att rasa i vikt.Drick bara vatten till maten. Övriga familjen kan givetvis äta potatis, pasta, ris och bröd till maten men du får skippa detta. Och ät absolut ingen frukt eller nåt sött. Allt måste vara osötat, du får inte ens äta kaviar. Max 5 gram kolhydrater per 100 gram.Lycka till från mig också!
  • xxJessikaxx

lerumstessan, när har du BIM? Alla tester som är digitala får jag för mig är lite mer okänsliga. Prova igen om nån dag med Testlagrets och se om det blir nån skillnad. Skoj!

• Hanna o Dennis

Jag vill inte gå ner i vikt... eller upp i vikt... kan jag äta detta då??? (jag har pco)

Lyckoprinsessan skrev 2008-10-16 09:34:46 följande:
    Jag tycker att du ska skippa alla kolhydrater under två veckor och sedan trappa upp försiktigt.Om du äter mycket fett så slipper du bli hungrig.Frukost: Fet naturell yoghurt, 10 %, blanda med krossade linfrö, om det blir för tjockt brukar jag späda med lite vatten.Äggröra med bacon är en annan frukost.Lunch: Tonfisk i olja eller varmrökt lax, ät med majonäs, avokado och kokta ägg. Ev spenat stuvad med grädde.Fisksoppa: koka hoki med purolök, blomkål och broccoli, blanda i en bruk krossade tomater och creme fraishe med smak av tomat och saffran.Köttfärsgryta med paprika, svamp som steks tillsammans, blanda i krossad tomat och grädde.En rejäl grillad köttbit med grönsallad.Stek hackad vitkål och blanda i en burk creme fraiche. Ät bacon eller annat kött till. Du kan inte äta korv.Frossa i goda ostar som mellanmål till kaffet.Om du får riktiga sug så kan du knapra på några mandlar.Du behöver inte vara hungrig med denna diet om du äter tillräckligt mycket fett och du kommer att rasa i vikt.Drick bara vatten till maten. Övriga familjen kan givetvis äta potatis, pasta, ris och bröd till maten men du får skippa detta. Och ät absolut ingen frukt eller nåt sött. Allt måste vara osötat, du får inte ens äta kaviar. Max 5 gram kolhydrater per 100 gram.Lycka till från mig också!
  • lerumstessan

Jag vet inte när jag har BIM. Jag har aldrig varit regelbunden alls. Men jag är på dag 28 i cykeln och jag hade stegring på ÄL-test för ca 2 veckor sedan så BIM kanske är tis-tor denna veckan.

• Totta75

Tessan,jag tror oxå du har en bebis i magen! Jag testade oxå jättesvagt med testlagrets tester på bim-3/5..Ta ett nytt test om ett par dar å se om det blitt starkare..*hoppas*

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • Lyckoprinsessan

Hanna o Dennis skrev 2008-10-20 13:34:18 följande:

Prova, det är bra för hormonbalansen i kroppen. Du behöver ju inte vara så sträng men minska på allt socker och sött, det är viktigast.
  • lerumstessan

Tack Totta75 för att du hoppas, det gör jag MEEED! Blir tokig snart på detta!!

Svar på tråden Pergotime behandling