• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-16 10:13:56 följande:
    12 mil om dagen är ju långt att pendla och biligt är det ju inte heller.jag hade småblödningar under flera veckor.fick se hjärtat slå i v 6.men det gick inte bra ändå
    nej, det är ju en bra bit.

mf/ma är verkligen inget roligt.. hade ju ett utomkveds 050817 (lilla arwen)
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Marayah

Så då har vi bokat dop o kyrka då. Ska bara se till o få iväg inbjudningskort till alla.. Betällde nu från extrafilm, men insåg att ja råkade glömma skriva in tid på kortet, men man får väl berätta de när dom ringer och säget till om dom kan komma eller ej. Hehe...

Marko 031103, Filip 080621
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2008-09-16 10:59:40 följande:
    Så då har vi bokat dop o kyrka då. Ska bara se till o få iväg inbjudningskort till alla.. Betällde nu från extrafilm, men insåg att ja råkade glömma skriva in tid på kortet, men man får väl berätta de när dom ringer och säget till om dom kan komma eller ej. Hehe...
    vad skoj med dop.här är det bara min son som är döpt.han döptes av sin egna farfar i vreta klosters prästgård.

töserna har inte blivit döpta då varken jag eller gubben tror på gud
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2008-09-16 11:26:08 följande:
    vad skoj med dop.här är det bara min son som är döpt.han döptes av sin egna farfar i vreta klosters prästgård.töserna har inte blivit döpta då varken jag eller gubben tror på gud
    samma här, den enda som är döpt här är ja.. ingen.. men lika glad för det är jag =)

däremot är mina föräldrar kristna, men något dop var det inte tal om när jag var liten.. däremot hade den barnvälsignelse i pingstkyrkan för mig.. vete katten vad det är för något.. men skall väl vara något liknande...

blir mest äcklad när jag hör talas om pingströrelsen och liknande.. och tycker inte om att jag blev uppväxt med den skiten. så visst, jag lever ett religionfritt liv nu och Molly får välja själv hur hon vill göra sen när hon blir äldre. det är hennes val, inget man skall bestämma åt henne.
  • Leos och Vincents mamma

Ni som ska med ut nästa lördag, 27:e, är det nån av er som ska dricka nåt alkoholhaltigt då när vi ska till Fru T först?
    Vad i så fall?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Familjetrollet skrev 2008-09-16 08:50:33 följande:
    då får man hoppas att det är falsk alarm och att du är gravid.mf/ma är ett helvete.gick själv igenom ett Ma för ca 2 1/2 år sedanhär har man nyss rensat bland barnens luciakläder.helt plötsligt har man 4 oanvända tomteluvor och tomteskor och luciaklinne som inte kommer till nån användning så de ska ut ikvällman vet aldrig vad som ligger i garderober/förrådet då man är så himla senil
    Vad är det för kläder o vilken storlek? Leo behöver till dagis..
    Maria84 skrev 2008-09-16 08:36:26 följande:
    Och här sitter man med ont i magen, ett ev missfall.. Lite osäker på den fronten men får väl tydligare svar i em. Jag hoppas ju på att det bara är mensen som är väääldigt konstig.
    Vad jobbigt Hoppas att det inte är nåt missfall.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-16 12:02:29 följande:
    Ni som ska med ut nästa lördag, 27:e, är det nån av er som ska dricka nåt alkoholhaltigt då när vi ska till Fru T först?Vad i så fall?
    Jag hade väl tänkt mig något.. men vet inte vad... en cider kanske.. vågar inte dricka något starkt då jag försöker bli gravid.. kan ju vara dumt att dricka sig helt redlös
  • Maria84

Nu har jag tagit det nya testet och det blev positivt direkt det med. Så det är med all säkerhet, skulle jag tro, ett missfall. Nog för att man kan ha mellanblödningar men inte så här och med såna "klumpar". Det tror jag inte, och inte med denna värk. 
    Så jag får ringa bm imorron och prata med henne och se vad hon säger. Förmodligen ska jag bara avvakta, men det är bra om det förs in i journalen så det finns där..  

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
    dinana skrev 2008-09-16 12:05:49 följande:
    Jag hade väl tänkt mig något.. men vet inte vad... en cider kanske.. vågar inte dricka något starkt då jag försöker bli gravid.. kan ju vara dumt att dricka sig helt redlös
    Fast så länge du inte är gravid så kan man ju dricka
    Jag är osäker på vad jag ska ha med mig, klarar inte att dricka så mycket, är väldigt lättpåverkad..är inte så kul att alltid vara den som är fullast, men som ändå har druckit minst..Men samtidigt så kommer jag nog inte att köpa så mycket ute sen heller, är ju såå himla dyrt, så en flaska vin kanske.
Svar på tråden VI från Linköping