• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    SmileyMalin skrev 2008-08-26 22:03:07 följande:
    spännande tråd! Får man vara med? Jag bor utanför Slaka med sambo, dotter född maj -06 och två vilda jack russell terriers.
    Välkommen hit..
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana
    spännande tråd! Får man vara med? Jag bor utanför Slaka med sambo, dotter född maj -06 och två vilda jack russell terriers.
    VÄLKOMMEN HIT!
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Marayah

Gomorron. Va händer här idag då?? Jag ska till en vän o äta lunch med dom... Annars blir de lugnt. Ska försöka städa lite idag. Barnen drog in så otroligt mkt gräs i helgen, o har inte orkat/haft tid o städa för än idag.. Städning e juh inte alls de roligaste man kan göra.. Nej nu e de dags o göra sig i ordning. Äta lite frukost innna de blir för sent.

Cicci: Krya på dig!!!!

Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Marayah skrev 2008-08-27 09:06:02 följande:
    Gomorron. Va händer här idag då?? Jag ska till en vän o äta lunch med dom... Annars blir de lugnt. Ska försöka städa lite idag. Barnen drog in så otroligt mkt gräs i helgen, o har inte orkat/haft tid o städa för än idag.. Städning e juh inte alls de roligaste man kan göra.. Nej nu e de dags o göra sig i ordning. Äta lite frukost innna de blir för sent. Cicci: Krya på dig!!!!
    Här händer det inte så mycket idag. Är fortfarande lite krasslig sen i helgen, men det är väl något man får leva med nu när hösten är på intågande.

Insåg att imorgon är det ju fikadags, så nu närmar man sig test-dagen lite snabbare. TÄnkte testa på fredag. Härligt.. tror nog att jag blir besviken.. drömde att mensen kom i natt =/ Men vem vet? Det kanske hänger ihop....
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥

Är det nån som vet om det finns några bebisaktiviteter att gå på här istan under hösten?
    Förutom babysim då
    Nåt som inte kostar skjortan heller..
    Skulle så gärna vilja göra nåt ensam med Vincent när Leo är på dagis..vi ska gå på babycafè sen i oktober, men skulle gärna vilja gå på typ babysång eller nåt oxå.
    Men det är säkert på nån av de dagarna som Leo inte går på dagis..

• Apipoulai
    Välkommen! :D
    Jack Russel, det är vår typ av hund.
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-27 09:37:59 följande:

Är det nån som vet om det finns några bebisaktiviteter att gå på här istan under hösten?Förutom babysim då Nåt som inte kostar skjortan heller..Skulle så gärna vilja göra nåt ensam med Vincent när Leo är på dagis..vi ska gå på babycafè sen i oktober, men skulle gärna vilja gå på typ babysång eller nåt oxå.Men det är säkert på nån av de dagarna som Leo inte går på dagis..
    Vad är babycafé för något? Aldrig hört talas om det.
    Skorpan08 skrev 2008-08-27 09:52:35 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-27 09:37:59 följande: Vad är babycafé för något? Aldrig hört talas om det.
    Det är ungefär som öppna förskolan, bara att det är för barn under 1 år. Barnen får då leka med det de kan efter sin ålder eller bara ligga o jollra. Medans mammor o pappor kan träffas o prata eller bara fika o läsa tidingen o så. De har oxå en liten sångstund.
    Vi var med två ggr när Vincent bara var några veckor gammal, men det var på fel dag för oss då för Leo hade inte dagis då o eftersom inga stora barn får vara där så var barnens mormor här då o lekte med Leo.
    Men nu i höst är det på annan dag så då kan jag gå dit igen..
  • Marayah

Vart är det?? Vi har babyöppet på öppna förskolan här i skäggetorp.

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-27 09:56:28 följande:
    Det är ungefär som öppna förskolan, bara att det är för barn under 1 år. Barnen får då leka med det de kan efter sin ålder eller bara ligga o jollra. Medans mammor o pappor kan träffas o prata eller bara fika o läsa tidingen o så. De har oxå en liten sångstund.Vi var med två ggr när Vincent bara var några veckor gammal, men det var på fel dag för oss då för Leo hade inte dagis då o eftersom inga stora barn får vara där så var barnens mormor här då o lekte med Leo.Men nu i höst är det på annan dag så då kan jag gå dit igen..
    Marko 031103, Filip 080621
  • MammaTillEKNS

God förmiddag!

Jag har ne liten undran till er som har/haft småbarn i Nathalies ålder. Under hela förra veckan fick hon prickar i ansiktet till och från (mest runt munnen). Vi var till bvc i måndags för att visa henne prickarna då N fortfarande hade kvar dem. Vi har bl.a. gett henne yoghurt med jordgubb och frukter. Hon på bvc misstänkte att det kanske är jordgubbarna som hon inte tål. Igår hade hon inga prickar på hela dagen så därför gav jag henne lite yoghurt med jordgubb i igår kväll. Imorse när hon vaknade upptäckte jag att hon hade massa med prickar på magen och ryggen. Tror ni att det är jordgubbarna? Tidigare så hade hon bara prickar runt munnen, nu har hon inga alls där. Hon har ingen feber så det är inte någon tredagarsfeber hon har.

Nu ska jag åka till sjukhuset igen...

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
Svar på tråden VI från Linköping