• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana

Här har man heller inte sovit så bra i natt. Har en liten tjej med rethosta och hon har nog hostat igenom halva natten åtminstone. Jag var på apoteket och frågade om de hade någon hostmedecin. Men de hade bara för slemhosta (men jag köpte en sådan flaska) och gav henne. Hjälpte inte ett dugg. De hade även en för torrhosta, men den skulle jag absolut inte köpa enligt receptarien.. den får endast användas från 2 år och uppåt... men jag köpte den i alla fall och gav den till dottern istället. Och vips så vart det lugna timmen igen. Imorse vaknade hon pigg och alert som vanligt... mamma inte alls lika pigg fick då stiga upp och klä på sig och dra henne till dagis.

Sicken unge man har!

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana

Oja... man kan undra vart alla har tagit vägen... är ju inge kul väder ute direkt..

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-08-26 10:27:11 följande:
    Här var det lugnt!
    ja det är riktigt tyst i tråden
    dinana skrev 2008-08-26 10:29:43 följande:
    Oja... man kan undra vart alla har tagit vägen... är ju inge kul väder ute direkt..
    ja vädret är så trist numera

vad ska hitta på idag?här ska man ev in till tornby under senare eftermiddag o shoppa prylar.behöver nya krukor,ramar mm mm till rummet som nu är under total fövandling från golv till tak.

vet npn en bra sida med billiga barnbårder?
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2008-08-26 10:35:43 följande:
    ja vädret är så trist numeravad ska hitta på idag?här ska man ev in till tornby under senare eftermiddag o shoppa prylar.behöver nya krukor,ramar mm mm till rummet som nu är under total fövandling från golv till tak.vet npn en bra sida med billiga barnbårder?
    Jag ska ut till Ikano senare i em. Ska hämta 13-åringen i skolan 15.20 sen åker vi ut. Hon behöver lite smågrejer. Blir kanske bara hon och jag, om maken hinner hem får han en em med sin dotter.

Vet ingen sida med barnbårder, sorry.
  • dinana

Jag skall eventuellt till Tornby, men troligen så blir det bara Maxi då... måste handla, och de hade inte vällingen som Molly äter i SKäggetorp... Så då får man gå till nästa butik =)

• dinana

Nu skall jag stänga ner här.. å hämta dottern på dagis. Får se om hon överlevt dagen =)

• Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2008-08-26 10:41:29 följande:
    Jag ska ut till Ikano senare i em. Ska hämta 13-åringen i skolan 15.20 sen åker vi ut. Hon behöver lite smågrejer. Blir kanske bara hon och jag, om maken hinner hem får han en em med sin dotter.Vet ingen sida med barnbårder, sorry.

ja barnbårder är svåra att få tag i.har sett en fin men 240 spänn för 5 meter känns som rena rånet.rummet är stort så man behöver minst 12,5 m.vi har kollat alla tapetaffärer utom den allra dyraste affären.

vill ju inte ha en tantbård i ett barnrumSkrattande

• Familjetrollet
    dinana skrev 2008-08-25 12:35:11 följande:
    Vilka kan komma på FL-fika fredag kl 14:00dinana
    skulle gärna haka på,men jag kan bara efter kl 16.
  • Leos och Vincents mamma

Men ska vi ta torsdag då, vid 12 tiden? Fika alltså..

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping