• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Marayah

Det drack ja när ja väntade FIlip.. Smakar ungefär som de luktar när man tagit i svartvinbärsbuskens blad. Ja tyckte inte alls att de var äckligt.

JePaLuLi skrev 2008-08-27 16:56:25 följande:
    Här är det bara bra. Var hos bm idag för första gången sen inskrivningen. Bebisens hjärtljud låg på 150 och mitt sf-mått var 23. Alla värden var bra förutom mitt hb som var alldeles för lågt. Hade samma problem när jag väntade Lucas. Niferex hjälper inget vidare... Nån som testat blutsaft? Är det väldigt äckligt?
    Marko 031103, Filip 080621
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-08-27 17:32:11 följande:
    Låter ju inte så gott... men man kan kanske hälla i något som är gott.. å lura sig själv... Humm, det där sa jag om Vodkan jag köpte också, funkade inte så bra... Vodka är aldrig gott.
    Haha, då kanske det inte är ett så bra tips ändå Får väl hålla för näsan och hoppas på att det går smärtfritt
    Marayah skrev 2008-08-27 17:34:58 följande:
    Det drack ja när ja väntade FIlip.. Smakar ungefär som de luktar när man tagit i svartvinbärsbuskens blad. Ja tyckte inte alls att de var äckligt.
    Det var ju bra det i alla fall. Kanske att jag vågar testa
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Apipoulai
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 16:39:13 följande:
    Nu har vi precis kommit hem från vc och läkaren är ganska säker på att det är jordgubbarn som har gjort att hon har fått utslag. Hon rekommenderar att vi tar bort allt som innehåller jordgubb tillsvidare.
    Allt bra med er andra?
    Åh, stackars liten som är allergisk mot jordgubbar, det som är så gott. Fast det är ju jag också :/ ....fast inte så mycket att jag avstår att äta dem. ;)
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2008-08-27 16:56:25 följande:
    Här är det bara bra. Var hos bm idag för första gången sen inskrivningen. Bebisens hjärtljud låg på 150 och mitt sf-mått var 23. Alla värden var bra förutom mitt hb som var alldeles för lågt. Hade samma problem när jag väntade Lucas. Niferex hjälper inget vidare... Nån som testat blutsaft? Är det väldigt äckligt?
    Blutsaft är inte så farligt, man får en liten bismak av järn möjligtvis men tillome ja som har suuuper svårt att få i mig äckliga flytande saker får i mig det utan problem. Får dricka det med gämna mellanrum.
  • Fru T

idag har ja vart å lämnat blodprov så nu är det bara att avvakta tills läkaren ringer om provsvaren, dom skulle göra hormontester å grejer...
    jag verkligen hatar min mens å får trycka i mig järntabletter, är inte riktigt närvarande å köra bil är inget ja bör ge mig in på då jag inte är så snabb i reaktionerna. blir lätt febrig å sjukt trött

• MammaTillEKNS

dinana: hoppas du är gravid, håller mina tummar

Apipoulai: mm, det är jättegott men kanske tål hon jordgubbar nästa år det kan ju ändras.

Hur har du haft det idag?

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-08-27 16:42:13 följande:
    Ah, vad skönt att det problemet är löst. Jo, här mår man si sådär... skyller på vädret... men hoppas lite på att det är något på G inne i livmodern istället =P Men man vet ju aldrig sådant förräns man testat sig... Bara 6 dagar till BIM, men jag skall allt fuska å testa mig redan på fredag. Det borde ju synas något då om man skulle vara gravid - tycker jag i alla fall!
    Oh va skoj, fler som hoppas på att det finns liv i magen!!!
  • dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 20:51:21 följande:
    dinana: hoppas du är gravid, håller mina tummar Apipoulai: mm, det är jättegott men kanske tål hon jordgubbar nästa år det kan ju ändras.Hur har du haft det idag?
    Hoppas det hjälper =)
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2008-08-27 20:59:51 följande:
    Oh va skoj, fler som hoppas på att det finns liv i magen!!!
    Ja, jag får väl hoppas att jag drömmer om det i natt... vore ju bra i sådana fall, så har man lite hopp kvar.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Apipoulai
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 20:51:21 följande:
    dinana: hoppas du är gravid, håller mina tummar
    Apipoulai: mm, det är jättegott men kanske tål hon jordgubbar nästa år det kan ju ändras.
    Hur har du haft det idag?
    Ja, det kan ju vara tillfälligt.

Hur jag haft det idag?
    Tja, ganska tråkigt faktiskt. Blir nog inte roligare än såhär. :/
Svar på tråden VI från Linköping