• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-08-27 13:48:22 följande:
    Blir det bara vi tre + barn?
    kan inte... är sjuuuuuuuk..
  • MammaTillEKNS

Nu har vi fått en tid till läkaren, vi ska dit 15.30, får se vad hon säger.

• Marayah

Men de kan juh bli skojj de med.

dinana skrev 2008-08-27 13:48:22 följande:
    Blir det bara vi tre + barn?
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Marayah skrev 2008-08-27 15:33:57 följande:
    Men de kan juh bli skojj de med.
    jodå, jaghar molly med i alla fall.. så får vi lite underhållning!
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • MammaTillEKNS

Nu har vi precis kommit hem från vc och läkaren är ganska säker på att det är jordgubbarn som har gjort att hon har fått utslag. Hon rekommenderar att vi tar bort allt som innehåller jordgubb tillsvidare.

Allt bra med er andra?

• dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-27 16:39:13 följande:
    Nu har vi precis kommit hem från vc och läkaren är ganska säker på att det är jordgubbarn som har gjort att hon har fått utslag. Hon rekommenderar att vi tar bort allt som innehåller jordgubb tillsvidare.Allt bra med er andra?
    Ah, vad skönt att det problemet är löst.

Jo, här mår man si sådär... skyller på vädret... men hoppas lite på att det är något på G inne i livmodern istället =P Men man vet ju aldrig sådant förräns man testat sig... Bara 6 dagar till BIM, men jag skall allt fuska å testa mig redan på fredag. Det borde ju synas något då om man skulle vara gravid - tycker jag i alla fall!
  • JePaLuLi

Här är det bara bra. Var hos bm idag för första gången sen inskrivningen. Bebisens hjärtljud låg på 150 och mitt sf-mått var 23. Alla värden var bra förutom mitt hb som var alldeles för lågt. Hade samma problem när jag väntade Lucas. Niferex hjälper inget vidare... Nån som testat blutsaft? Är det väldigt äckligt?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-08-27 16:56:25 följande:
    Här är det bara bra. Var hos bm idag för första gången sen inskrivningen. Bebisens hjärtljud låg på 150 och mitt sf-mått var 23. Alla värden var bra förutom mitt hb som var alldeles för lågt. Hade samma problem när jag väntade Lucas. Niferex hjälper inget vidare... Nån som testat blutsaft? Är det väldigt äckligt?
    Jag har faktiskt ingen aning. Åt själv Niferex en del av min graviditet.. men fick tillsägelse av min BM att jag skulle sluta med det... Så jag tänker inte ta något nu förräns de säger till mig om att det här måste du ta.

Oj vad det öser ner här utanför... *brrr* Höstrusk!
  • JePaLuLi

Jag blev ju beordrad att ta niferex eller hemofer nu, men eftersom det inte hjälpte så mycket sist så topsade hon om blutsaft. Det ska tydligen ge effekt väldigt snabbt, men jag är ju så kräsen och känslig mot äckliga saker
    Mysigt med höst ju

dinana skrev 2008-08-27 17:01:24 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Åt själv Niferex en del av min graviditet.. men fick tillsägelse av min BM att jag skulle sluta med det... Så jag tänker inte ta något nu förräns de säger till mig om att det här måste du ta. Oj vad det öser ner här utanför... *brrr* Höstrusk!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-08-27 17:10:22 följande:
    Jag blev ju beordrad att ta niferex eller hemofer nu, men eftersom det inte hjälpte så mycket sist så topsade hon om blutsaft. Det ska tydligen ge effekt väldigt snabbt, men jag är ju så kräsen och känslig mot äckliga saker Mysigt med höst ju
    Låter ju inte så gott... men man kan kanske hälla i något som är gott.. å lura sig själv... Humm, det där sa jag om Vodkan jag köpte också, funkade inte så bra... Vodka är aldrig gott.
Svar på tråden VI från Linköping