• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Guardian Angel 07

Marayah: Nej, jobbigt att vara täppt i näsan hela tiden :/ jobbigt för stackars filip också har Marko klarat sig då? Och du med för den delen?

Vad ska ni hitta på för skoj idag i det fina, vackra vädret?

• Mammatill4a
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 09:33:21 följande:
    Godmorgon på er!Vi var också uppe med tuppen idag. Nathalie vaknade 6.30, iofs låg hon och pratade i sängen i 30 minuter så vi tog inte upp henne förens vid 7 så kul å ligga och lyssna på henne I vanliga fall vaknar hon mellan 7-7.30, men igår la vi henne en halvtimme tidigare för hon var så trött. Idag är Peter hemma från jobbet, han har också blivit förkyld så nu är det bara Nathalie som inte varit förkyld. Hoppas hoppas hon klarar sig!Idag ska vi till bvc och kolla upp hennes prickar. Både jag och Peter har varit tveksamma till distriktssköterskans diagnos så vi ringde till bvc. Hon tror inte heller att det är vattkoppor så vi ska dit idag på undersökning. Troligen får läkaren på bvc kolla på henne också, och om de inte vet vad det är så blir det att ta prover :/Firstandhappy: Är du sjuk?
    Håller tummarna att ni får svar på vad de är för nåt som N har fått..
    lycka till
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-09-25 08:29:12 följande:
    God morgon, här vart man uppe vid halv sju som vanligt.. sambon sticker till jobbet då och dottern vaknar. Så det vankades frukost då, men som vanligt var det bara jag som åt... dottern slängde allt på golvet så till slut så fick hon nappflaskan.Idag är Molly på dagis till 12. Jag borde verkligen ta tag i jobbsökandet, men vet inte vart jag skall börja... Det är ju så mycket enklare om man visste vart man skulle ta vägen. AMS är ju verkligen ingen hjälp. Någon som kan tipsa mig om något roligt jobb här ute i Tornby.
    Jag vet att de sökte personal till ikea i våras..jag var själv sugen på att söka dit, men det var precis när Vincent föddes. Så himla typiskt, när jag inte ska söka jobb så finns det, men när jag väl ska söka så finns inget.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-25 09:33:21 följande:
    Godmorgon på er!Vi var också uppe med tuppen idag. Nathalie vaknade 6.30, iofs låg hon och pratade i sängen i 30 minuter så vi tog inte upp henne förens vid 7 så kul å ligga och lyssna på henne I vanliga fall vaknar hon mellan 7-7.30, men igår la vi henne en halvtimme tidigare för hon var så trött. Idag är Peter hemma från jobbet, han har också blivit förkyld så nu är det bara Nathalie som inte varit förkyld. Hoppas hoppas hon klarar sig!Idag ska vi till bvc och kolla upp hennes prickar. Både jag och Peter har varit tveksamma till distriktssköterskans diagnos så vi ringde till bvc. Hon tror inte heller att det är vattkoppor så vi ska dit idag på undersökning. Troligen får läkaren på bvc kolla på henne också, och om de inte vet vad det är så blir det att ta prover :/Firstandhappy: Är du sjuk?
    vattenkoppor brukar man få föst när man har börjat på dagis eller är i kontakt med smittade barn med vattkoppor

kan vara nån matallergi.
    Mammatill4a skrev 2008-09-25 09:31:12 följande:
    Ok på så sätt ja då förstr man ju..japp ja ska gå och ställa mig i köket nu..
    du får ha en bra dag
    From den 1/9-08 börjar jakten ner till ca 50 kg
  • Fru T

morron på er idag mår ja än så länge bra, hade ganska ont i magen tillåfrån igår kväll men det visade sig att det va ett regält toabesök som behövdes

I morse vid halv 7 vaknade vi av att det pep in ett sms i mannens mobil, hans dotter åkte in till förlossningen efter 36 (önskar ja kunde skriva dom sifrorna stoora) timmar med värkar... så nu sitter vi å väntar på att få veta om det kommer ut en liten tös eller pöjk

haha fatta att ja e gift me en morfar låter ju skitskumt, typ lika skumt som det låter å säga till sig själv att man ska bli mamma..

• Guardian Angel 07

Mammatill4a: tack så mycket, hoppas vi också! Förresten, jag träffade Olivia igår och bad henne hälsa till dig från mig

Familjetrollet: Jag tror också det är något hon äter :/ misstänker att det kanske är paprika och/eller tomat. Får se vad hon säger på bvc

Vad ska ni hitta på idag?

• dinana
    Fru T skrev 2008-09-25 09:51:32 följande:
    morron på er idag mår ja än så länge bra, hade ganska ont i magen tillåfrån igår kväll men det visade sig att det va ett regält toabesök som behövdes I morse vid halv 7 vaknade vi av att det pep in ett sms i mannens mobil, hans dotter åkte in till förlossningen efter 36 (önskar ja kunde skriva dom sifrorna stoora) timmar med värkar... så nu sitter vi å väntar på att få veta om det kommer ut en liten tös eller pöjk haha fatta att ja e gift me en morfar låter ju skitskumt, typ lika skumt som det låter å säga till sig själv att man ska bli mamma..
    Usch, vad spännande....

Men ja, morfar... klingar ju fint! *hihi* SKaffar du barn med sånna gamlingar... här är morfar 63 år (Mollys morfar alltså). Min morfar skulle ha fyllt 82 år i år.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-25 09:37:28 följande:
    Jag vet att de sökte personal till ikea i våras..jag var själv sugen på att söka dit, men det var precis när Vincent föddes. Så himla typiskt, när jag inte ska söka jobb så finns det, men när jag väl ska söka så finns inget.
    Humm, tack.. jag skall ta å kolla med dem.. hittar inget på deras hemsida dock.. men man kanske kan ringa dit och kolla med dem.
  • dinana

om man vill vara på den säkra sidan... *HAAHAHAH*

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.thingamababy.com/baby/2007/08/strollers.html&start=1&h=388&w=350&sz=42&tbnid=XRVrnoQ6YxHQoM:&tbnh=123&tbnw=111&hl=sv&ei=mj_bSKIglNzCAYn--f0M&sig2=L-BKfVPKZc_0V67K-MbcKA&prev=/images%3Fq%3Dbugaboo%2Broller%2Bblades%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN&um=1&usg=__nWNhb9Bgq2uGuRCYasUjC0UuR0U=

• dinana

fasen att länkarna aldrig funkar...

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.thingamababy.com/baby/2007/08/strollers.html&start=1&h=388&w=350&sz=42&tbnid=XRVrnoQ6YxHQoM:&tbnh=123&tbnw=111&hl=sv&ei=mj_bSKIglNzCAYn--f0M&sig2=L-BKfVPKZc_0V67K-MbcKA&prev=/images%3Fq%3Dbugaboo%2Broller%2Bblades%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN&um=1&usg=__nWNhb9Bgq2uGuRCYasUjC0UuR0U=

Svar på tråden VI från Linköping